Gå til innhold

stebarn og utfordringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da fått meg en søt og god kjæreste som har en gutt på 6 år, delt omsorg. Mye han driver med av barneoppdragelse er jeg svært uenig i, han syr svære puter under armene til gutten og diller alt for mye...men er da en svært kjærlig far, som driver med misforstått snillisme.

Er det noen som har erfaringer med stebarn og dette med å sammenfalle oppdragelse av dine og mine barn? Kan det være at vi har såpass ulik oppdragelse på våre barn at et samboerskap ikke kan fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo snakke med han om det, men du har jo ikke mye du skulle ha sagt i situasjonen før dere evt flytter sammen.

Det overordnede ansvaret og målet for foreldre er jo at barna skal kunne bli selvstendige og godt fungerende voksne, og det bør jo jobbes med allerede.

Hvor lenge har dere vært kjærester?

Skrevet

Du kan jo snakke med han om det, men du har jo ikke mye du skulle ha sagt i situasjonen før dere evt flytter sammen.

Det overordnede ansvaret og målet for foreldre er jo at barna skal kunne bli selvstendige og godt fungerende voksne, og det bør jo jobbes med allerede.

Hvor lenge har dere vært kjærester?

Jeg vil jo ikke flytte sammen med han, om jeg ser at dette blir umulig å få til...at vi er så uenige om oppdragelse. Og når jeg ikke vil det betyr jo det i samme slengen at jeg ikke kan være kjæresten hans.

Skrevet

Den eneste måten å finne utav dette på er jo å ta en laaang prat, legge alle kortene på bordet og se om dere kan komme frem til noen kompromisser.

Det er ikke umulig, men dere må nok begge forberede dere på omstiling. :)

Skrevet

Jeg har da fått meg en søt og god kjæreste som har en gutt på 6 år, delt omsorg. Mye han driver med av barneoppdragelse er jeg svært uenig i, han syr svære puter under armene til gutten og diller alt for mye...men er da en svært kjærlig far, som driver med misforstått snillisme.

Er det noen som har erfaringer med stebarn og dette med å sammenfalle oppdragelse av dine og mine barn? Kan det være at vi har såpass ulik oppdragelse på våre barn at et samboerskap ikke kan fungere?

Lurer på det samme, bare at her har vi begge barn. Han overkompenserer så det ryker, og det er ikke spesielt lurt etter min mening.... Vet ikke om jeg kan leve med det- eller mitt barn for den saks skyld.

Skrevet

Lurer på det samme, bare at her har vi begge barn. Han overkompenserer så det ryker, og det er ikke spesielt lurt etter min mening.... Vet ikke om jeg kan leve med det- eller mitt barn for den saks skyld.

Dere må jo snakke med hverandre og bli enige. Andre muligheter er det ikke.

Skrevet

TS her: Vi har begge barn, jeg har en jente på 10 år. Kjæresten min krangler med sin 6 åring på en slik måte at han selv fremstår som en 6 åring av og til, belønner gjøring av lekser med snop, belønner sønnen for å løsrive seg fra pc-spill for å gjøre lekser med snop, lar han få være alt for lenge oppe, lar han spille pc-spill fra morgen til kveld, gir han masse oppmerksomhet når han slår seg vrang (i motsetning til hva en bør gjøre; nemlig overse dem og holder gi dem oppmerksomhet når de oppfører seg)..alt i alt har han "produsert" en møsegutt som griner og hyler for alt fra å ikke få viljen sin til å tape i pc-spill.

Skrevet

Hvorfor må dere flytte sammen?

Vi er i samme situasjon, vi skal imidlertid ikke flytte sammen før barna er virkelig store (eldre ungdommer). De er mellom 8 og 12 nå. Særbo fungerer bra for oss, selv om jeg til tider sliter med masse savn. Men på en måte er det litt godt også....

Med veldig ulik syn på slike ting du nevner her, så ville jeg gått for å være særboere, og så være alle sammen av og til. Pass på å være sammen uten barn også! Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...