AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Vi har katt og bor i et boligfelt, katten er litt over året og kastrert hvis det skulle ha noen betydning. Ettersom vi bor relativt landlig til med natur rundt oss så synes vi det er greit at han er utekatt. Problemet nå er at han omtrent har bosatt seg på trappa noen hus bortenfor oss... Har ikke tenkt så mye på det før vi igår fikk vite at han var der hele tiden. Jeg synes han er mye hjemme, er innom flere ganger om dagen og spiser, sover gjerne lange lurer inne (feks da vi er på jobb evt om natta), koser med oss, men så skal han ut igjen. Og da han er ute så sitter han visstnok på denne trappa... De som bor der har ikke noe mot han, men er jo litt bekymra for han (får han mat osv) og kommer derfor til oss med han. Han får ikke mat der så vidt jeg vet (er iallefall det de sier), men de koser jo sikkert med han, dessuten har de en hekk med masse fugler + at det er katter i nabohuset (innekatter). Finnes det noen måte å få han til å slutte med dette? Kan vi få han til å trives bedre rundt og i våres hus? Er det naboene våre som må legge ut kattefy ol ting? Eller må jeg bare akseptere at han er en liten trappeokkupant da han er ute?
MissMas Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Tja, har aldri opplevd det samme, men hvis du forklarer til naboen at du gir katten nok mat og at alt er i orden og de ikke bryr seg om den er der eller ikke, er vel problemet løst? Hvis de ikke vil ha ham der, kan de vel ha noe get off eller noe liknende på trappen? (Har aldri testet om det funker, men har lest at noen mener det funker). Det at de koser med ham kan gjøre at han ønsker å være der og går dit for å få kos. Kanskje det hadde hjulpet om de hadde sluttet med det? Som sagt, hvis de vil ha ham der og bare lurer på om han får mat, er det jo ikke noe problem. Endret 7. oktober 2011 av MissMas
Gjest Kv84 Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Be dem om å legge ut appelsinskal på hverandaen deres.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 TS her: For meg kan han bare henge der, det er bare det at nabokona er litt spesiell og synes så fryktelig synd på katten vår (noe det da etter min mening ikke er) og tror hun tror at vi gir blaffen i han. Ja, ja, får se om jeg hører noe mer fra henne og evt foreslå appelsinskall og lignende ting hvis de synes han er plagsom. Regner med at han blir litt mer innekatt nå da høsten og vinteren kommer for fullt (elsker jo å ligge foran peisen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå