Gjest Nanne70 Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Stort sett foretrekker jeg å jogge ute nesten uansett vær, men innimellom blir det såpass ille at jeg må ty til tredemølla på treningssenteret. Å løpe på tredemølle opplever jeg som tungt, ubehagelig og langt fra like lystbetont som å jogge utendørs. Hva kan jeg gjøre for at økta skal bli lettere å komme gjennom? Finnes det f.eks. sko som er ekstra egnet for tredemøller? Jeg løper vanligvis mest på grus og litt asfalt når jeg jogger ute, og det går helt fint. Etter å ha jogget på tredemølla har jeg vondt i beina, noe som aldri skjer ellers. Synes også det er et problem at jeg føler at jeg ikke får tilstrekkelig oksygen når jeg jogger innendørs. Vil det hjelpe å senke tempoet litt? Jeg vet også at jeg bør trene styrke, men det synes jeg er forferdelig kjedelig, så hvis jeg skal ha noen mulighet til å gjennomføre f.eks. 2 ganger i uka, må jeg ha et styrkeprogram som ikke tar alt for lang tid å gjennomføre, ikke er komplisert, ikke har alt for mange ulike øvelser og der knebøy ikke er en av øvelsene. Det er også en fordel om det går an å gjennomføre hjemme med håndmanualer, jeg har en type med utskiftbare vektskiver slik at jeg kan øke vekten etterhvert. Kanskje mye forlangt, men finnes det et slikt program? Endret 7. oktober 2011 av Nanne70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå