AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er på utkikk etter hCG, av den flytende typen som inntas oralt (drypp) Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt dette? Og hva det koster? Jeg har prøvd å lete på google, men fant ingenting der som hjalp meg. (Dette er ikke i forbindelse med graviditet) Takk for hjelpende svar
paddington Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 På apoteket. (Markedsnavn, eks: pregnyl) hCH (humant koriongonadotropin) er et hormon menn og kvinner produserer i hypofysen, samt kvinner produserer i store mengder under graviditet. Medikamentet brukes imidlertid kun for å indusere eggløsning (fertilitetsbehandling) eller hos personer som har hypofysesvikt med manglende hCG produksjon. Det er INGEN evidens for at hCG har effekt i forhold til slanking, og bør absolutt ikke brukes til det formål. En av årsakene er at det er sannsynlig at tilført hCG kan gi økt risiko for kreft (f.eks brystkreft og prostatkreft). Husk, det er et hormon... Dersom du skulle forsøke å få tak i dette illegalt over internett (da det er reseptbelagt, og ikke selges "over disk"), kan dette også medføre fare ved at du ikke helt vet hva produktet inneholder. Det er i bruk i noen dopingmiljø, og blir da tatt sammen med anabole steroider. Dette faktum taler vel for at det ikke bør brukes til noe annet enn hva det er ment for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå