Gelica Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tenkte nå å kjøpe inn alt nytt av vaskemidler nå og helst ikke all verden, men litt som kan brukes til mye. Hva bruker du og hvilke type vaskemidler er du fornøyd med? Tenker på alt fra gulv, kjøkken, bad osv.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 eddik med noen eteriske oljer(tee-tree og pine) til å vaske alt av flater. natron i stedet for vaskemiddel og eddik,skyllemiddel eller kombinasjon av disse til skyllemiddel. natron i kjøleskapet. vanlig dovask til nedi doen, eddik utenpå. hver gang det kommer folk inn døra(ca 1 gang i måneden) tørker jeg over de viktigste håndtakene med anti-bac fra apoteket. hvid noen kommer å overnatter(ca 3 ganger i året) bruker jeg klorin flittig på kjøkken og bad.
Merlion Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Bruker i grunn lite vaskemidler. Det går mest i microfiber og vann. Det lille jeg bruker er: På badet: Domestos Fresh(på overflater, gulv og toalettet) og Klorin(i toalettet). Bruker det ikke ved hver vask, hvis det ikke er så "ille" bruker jeg bare microfiber og lunkent vann. På Kjøkkenet: Daglig rengjøring: Zalovann på benkene og i vasken, evt micorfiber hvis lite søl. Jif(el annen) spray på komfyren. Ellers vaskevann med Ajax på gulvet(ved behov). Ved grundig rengjøring bruker jeg Domestos på overflatene. Ellers vaskes det med microfiber og vann både på gulv og overflater. Ajax i vannet hvis ektra skittent(f eks i gangen) eller flekker som sitter godt(f eks gulvet under spisebordet).
Bellamy Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 På gulv, vegger og overflater bruker jeg vanlig krystal grønnsåpevann. På komfyren bruker jeg keramikkrens fra Plumbo, og på kjøkkenoverflatene går det som regel i zalovann. På badet bruker jeg Jif baderom (har vurdert å kjøpe baderomsskrubben fra jif - noen som har erfaring med denne?) Hva har jeg glemt da..? Jo, bruker antibac på dørhåndtakene (redd for bakterier, jeg? ), og på vindu og speil bruker jeg Jif universal.
missLynch Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Klor og Jif skurekrem til badet- klor til toalett og Jif til flisene. Jif universal til kjøkken. Grønnsåpe til gulv. Det var vel alt vi bruker
Grønt blad Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Gulvene: Grønnsåpe med litt salmiakk Bad: jif + klorin kjøkken: jif og zalo Skal ta med meg tipset om antibak på dørhåndtak. Det var lurt
Gjest otrivin Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Bruker Zalo til oppvask, jif på ovn og flekker og sånt, ajax gulvvask til gulvene, jif glassspray til vinduer og baderomsspray på badet
Redbull Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 (har vurdert å kjøpe baderomsskrubben fra jif - noen som har erfaring med denne?) Ja, den er elendig!!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Bruker en eller annen dovask i doen. Sånn med sånn helletut som du får under kanten. Bruker Jif Universal (den blå) på resten av badet og også bordet i stua (glassbord) Bruker Zalo til oppvask og Jif Kjøkken på kjøkken. (De sier jo at det egentlig er helt likt alt det som er oppi de forskjellige Jif produktene, men Jif Universal har for sterk lukt til å bruke på kjøkkenet) Bruker vanlig Krystal grønnsåpe på gulv. En liten dæsj Jif skurekrem i vann om jeg skal tørke støv med våt klut. Ellers blir Jif Universalen brukt ganske så universalt overalt ja Antibac på dørhåndtak
hilli Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg bruker Salmiakk, Zalo og eddik. Har også en flasker med grønnsåpe og Klorin stående, men de bruker jeg sjelden.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 På badet bruker jeg Jif baderom (har vurdert å kjøpe baderomsskrubben fra jif - noen som har erfaring med denne?) Yepp ! Masse erfaring, veldig god erfaring Et regelrett vidunder til dusjkabinettvegger i klart glass Bare husk å bytte skurepad før det er slutt på såpestoffet (for jeg tror skuremekanismen i pad'en er effektiv nok til at den potensielt kan lage riper.... )
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Gulv (vinyl e.l): Stort sett bare mikrofibermopp og vann, av og til Jif universal Bad: Jif baderom, Jif glasspray, av og til Jif Universal. Klorin av og til på dobørste og i do. Kjøkken: Mikrofiber og vann, glasspray til komfyrtoppen, en ovnsrens til komfyren. Zalo. Salmiakk til viftefilteret o.l. Trappeoppgang: Mikrofiber og vann, grønnsåpe. Vinduer: varierer, salmiakk eller nylonvask, glasspray... avhengig av hva jeg har og behov (synes ikke sprayen holder på utsiden av vinduene). Ser ut som jeg har en hel haug produkter i forhold til en del andre her Men siden vi bruker en god del mikrofiberklut/mopp og vann, holder vaskemidlene veldig lenge. Kunne sikkert droppet enkelte produkter også, men liker variasjonen... Skal prøve meg på mer eddik, nå bruker jeg det bare i vaskemaskinen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå