Gå til innhold

Ang. Slutte i jobb etter fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et ¨problem¨her, Jeg var i fødselspermisjon som sluttet i August, og sa opp jobben min da pga at jeg ikke trivdes i den gamle. Det har seg slik at før jeg sa opp ga jeg beskjed om at mini begynner i barnehagen den XX og at jeg var klar til å jobbe tre dager etter (når tilvenningstiden var over), men så avtalte skjefen ikke noe mer. Før permisjonen hadde vi faste vakter, det har de nå og, men de har forandret på vaktene, og ikke tatt meg med. Men fikk bare beskjed om at de skulle snart forandre på vaktene og jeg fikk bare vente til da, hvis de ikke trengte noe ekstra. Men så hørte jeg ikke fra dem, så leverte en oppsigelse en måned etter. Nå er oppsigelsestiden min gått ut, så dermed er jeg offesiellt ute fra den arbeidsplassen, men jeg har ikke fått attest enda, er det ikke slik at man skal slippe å spørre om den? Jeg vil helst ikke kontakte dem igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du har jo krav på attest, men kommer den ikke i posten "av seg selv" (som mange arbeidsgivere sikkert gjør) har du jo ikke så mange andre valg enn å ringe og spørre. Send evt. en mail til sjefen dersom det er enklere for deg.

Skrevet

Noen arbeidsgivere er flinkere enn andre å sende attest etter at man har sluttet. Jeg har ikke fått min attest ennå, selv om jeg sluttet for 1 måned siden. Sjefen sier attesten er bestilt, men ingen vet når det kommer i posten. Det er bare å ringe av og til og minne dem at du fortsatt venter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...