Gå til innhold

Om å ta kontakt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en gutt for tiden og liker han veldig godt. Vi er i startfasen, og jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre... Han var den som tok initiativ til å finne på noe først. Og han er vanligvis den som tar kontakt. Men han har ikke sagt at han er interessert i meg, og vi har enda ikke hatt sex eller noe sånn. Det er altså helt i startfasen. Når dere driver på med noen, tar dere kontakt like ofte som gutten? For her er det kanskje 80/20. Jeg er rett og slett livredd for å virke desperat. Har brent meg før, og hater å bli avvist. Hører også alle sier hele tiden at gutter liker jenter som er litt hard to get, de liker jakten. Spesielt unge gutter, og han er tyve. Så er redd for å ødelegge dette igjen, slik jeg har ødelagt ting før :(

Burde jeg ta mer kontakt? Hvordan kan jeg gjøre det på den mest avslappa måten? Er så redd for å ødelegge dette her, han virker som drømmegutten... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta litt mer kontakt! Det er gøy å jakte litt, men hvis man føler at det er det man hele tiden gjør, så blir man som regel lei til slutt. Du viser også liten interesse ved og sjeldent/aldri ta initiativ/kontakt, og dette vil i de fleste tilfeller føre til at interessen faller. Det fins en mellomting, uten at man trenger å virke for tilbakeholden eller for frempå! ;)

Skrevet

Jeg synes bare det er litt vanskelig å finne mellomtingen! :) Jeg har tidligere brent meg på både å ta for mye kontakt og å ta for lite... klarer liksom ikke å finne mellomtingen. Og når jeg liker noen veldig godt, er jeg livredd for å bli avvist. Den gutten jeg driver på med nå ser jeg ofte da vi er i samme vennegjeng, og hvis han avviser meg blir det jo grusomt å møte han etterpå... Men i morgen skal jeg kanskje sende han en melding og spørre om han vil finne på noe :) Får nesten angst bare av å tenke på det. Men den som intet våger intet vinner, eller hva det heter...

Når dere som leser dette driver på med noen, tar dere like mye kontakt både du og han?

Gjest fersk lærer
Skrevet

Jeg er i en bli-kjent fasen og jeg lar ham ta mer kontakt. Det blir vel 30-70 fordeling.

Skrevet

Du burde ta litt mer kontakt. Jeg er nå i startfasen med ei flott jente og vi tar initiativ begge to til å treffes/finne på ting. Hvis ei jente lar meg ta kontakt hele tiden går jeg fort lei. Da regner jeg rett og slett med at hun ikke er veldig interessert. Gidder ikke krype for damer heller. Så vis litt interesse om du ikke vil miste ham...

Skrevet

Takk for svar fra en gutt! :) Jeg vil ikke miste han så jeg skal ta mer kontakt. Jeg sendte han en melding i dag og spurte om han hadde planer i kveld. Har ikke fått svar enda så tripper litt nå.

Skrevet (endret)

Takk for svar fra en gutt! :) Jeg vil ikke miste han så jeg skal ta mer kontakt. Jeg sendte han en melding i dag og spurte om han hadde planer i kveld. Har ikke fått svar enda så tripper litt nå.

Nå er det guttens tur til å vise deg interesse først.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hva mener du? :)

Skrevet

Hva mener du? :)

Jeg mener at nå har du kontaktet han, og da er det best å ha is magen og vente på at han svarer først.

Skrevet

Ja, jeg kunne aldri sendt enda en melding for å mase! Jeg er som sagt veldig redd for å bli oppfattet som desperat. Derfor kan jeg kanskje oppfattes som uinteressert. Men det vil jeg jo heller ikke...

Han svarte på meldingen etter en times tid :) Han skrev han skulle ut i dag, så han kunne desverre ikke. Men vi snakket frem og tilbake og jeg fikk en god magefølelse av det. Så spurte han om jeg ville bli med ut i morgen. Puh. :)

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Her i gården var det han som tok kontakt omtrent hver gang. 90 % av gangene. Jeg fikk liksom aldri tid til å spørre om å finne på noe fordi han kom meg i forkjøpet. Det likte jeg svært godt :rodmer:

Skrevet

Her i gården var det han som tok kontakt omtrent hver gang. 90 % av gangene. Jeg fikk liksom aldri tid til å spørre om å finne på noe fordi han kom meg i forkjøpet. Det likte jeg svært godt :rodmer:

Sikkert behagelig for deg, ja. Men slitsomt for han.

I lengden er det ikke bra. 50/50 er mye sunnere. Det viser på gjensidig interesse.

• Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Sikkert behagelig for deg, ja. Men slitsomt for han.

I lengden er det ikke bra. 50/50 er mye sunnere. Det viser på gjensidig interesse.

Jaja, jeg vil jo ta kontakt. Men fikk bare ikke gjort det i og med at han kom i forkjøpet :)

Skrevet

Du sier at du sjeldnere tar kontakt med han først, at prosentforholdet i så måte er 20/80...

Vell, hadde det vært med meg, ja så hadde det ikke tatt for lang tid før jeg ikke hadde orket mer med noen som virket like uinspirert som det så skjev fordeling er - jeg hadde heller funnet meg noen som fattet interesse og viste mer initiativ.

Tipper du kommer til å miste han her ved å virke uinspirert, dersom du ikke begynner å vise litt initiativ for kontakt du også - finnes da sikkert jenter der ute som vil vise han mer interesse, og da blir du uinteressant for han.

Skrevet

Du har rett. Jeg skal skjerpe meg :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg foretrekker at men tar oftere kontakt for å vise interesse.

Skrevet

Ja, jeg kunne aldri sendt enda en melding for å mase! Jeg er som sagt veldig redd for å bli oppfattet som desperat. Derfor kan jeg kanskje oppfattes som uinteressert. Men det vil jeg jo heller ikke...

Han svarte på meldingen etter en times tid :) Han skrev han skulle ut i dag, så han kunne desverre ikke. Men vi snakket frem og tilbake og jeg fikk en god magefølelse av det. Så spurte han om jeg ville bli med ut i morgen. Puh. :)

jeg er gutt og liker jenter som er selvstendige. Lev ditt eget liv, legg opp til noen insj av og til, men legg planer for deg selv uten å tenke på at du skal være ledig i tilfelle han vil finne på noe. Livet er langt, og appropos; hvis han bare er tjue er det vel strengt tatt litt tidlig å finne drømmegutten i livet? Hørtes litt kjedelig ut spør du meg... :) (og vet du allerede nå hva som er drømmegutten?)

hva ble det til forresten? møttes dere dagen etter?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hehe, skal jeg droppe fantastiske gutter bare fordi jeg er tidlig i tyveårene? :) Hva mener du egentlig? Hvis du var 22, ville du latt en jente som virket perfekt for deg gå? Man har jo uansett ingen garanti for at det skal vare evig, men man må jo satse når man finner noen som er bra.

Vi har blitt sammen nå! :) Har det kjempebra.

Skrevet

Leste tråden rett istad,,,tenkte litt på mitt eget mønster når det gjelder ta kontakt når en person viser interesse for meg. Så at den er ganske dårlig.

Sikkert vært singel for lenge eller noe. Ikke viktig.

Men uansett begynte tenke på en kjekk, hyggelig mann som har tatt kontakt noen ganger, men ikke hørt noe mer (noe jeg forstår). Så tok opp tlf for 20 minutter siden og ringte ham. Spurte ham bare om løst fast. Og nå sitter jeg plutselig og skal på "date" i morgen kveld :-)))

Bra det gikk fint for deg, og at det ble et forhold :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...