Gjest otrivin Skrevet 8. oktober 2011 #21 Del Skrevet 8. oktober 2011 promper veldig lite, og har ikke prompet siden jeg inntok løken. haha. sikkert like greit... du som spiser rå poteter - er ikke det farlig? på "aurore" (film) dreper en mor ungen sin med det...:s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 8. oktober 2011 #22 Del Skrevet 8. oktober 2011 du som spiser rå poteter - er ikke det farlig? på "aurore" (film) dreper en mor ungen sin med det...:s Aner ikke. Har aldri hørt om at det er farlig. Hvorfor skal det være farlig rått og ikke kokt/stekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 8. oktober 2011 #23 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er vel den grønne delen av poteten som KAN være farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 8. oktober 2011 #24 Del Skrevet 8. oktober 2011 Aner ikke. Har aldri hørt om at det er farlig. Hvorfor skal det være farlig rått og ikke kokt/stekt? Mener venninnen min sa det este ut i magen eller var farlig for magen på noen måte. Som rå ris i Kina til barn..? Om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 8. oktober 2011 #25 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er vel den grønne delen av poteten som KAN være farlig Hmm.. potetene mine er gulhvite.. ikke grønne. Da er de vel ikke modne Fikk rå poteter av mormor når jeg var liten når jeg maste om godteri, så for meg er det snacks. Spiser det ikke ofte da. Men hvis jeg skreller poteter eller skjærer det opp tar jeg meg en bit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 8. oktober 2011 #26 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg elsker løk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 8. oktober 2011 #27 Del Skrevet 8. oktober 2011 At det "renser ut" tungmetaller er bare tull. Heldigvis - siden kroppen faktisk trenger enkelte av disse, som jern, sink, kobber, mangan og et par andre. Nå er det riktignok giftig å få i seg for mye av disse, og andre tungmetaller er ikke nyttige for kroppen i det hele tatt - men de forsvinner ikke akkurat ved å spise løk. Mange av disse lagrer seg i fettvevet, og vil ikke forsvinne ved å spise enkelte matvarer. Er du redd for tungmetaller, så kan du slanke deg (om det trengs) eller unngå mat med mye av disse. Hysj! Man tjener gode penger på å selge rensekurer til folk! Ikke ødelegg markedet for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #28 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er vel den grønne delen av poteten som KAN være farlig Grønne poteter skal ikke spises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 8. oktober 2011 #29 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hmm.. potetene mine er gulhvite.. ikke grønne. Da er de vel ikke modne :klo:Fikk rå poteter av mormor når jeg var liten når jeg maste om godteri, så for meg er det snacks. Spiser det ikke ofte da. Men hvis jeg skreller poteter eller skjærer det opp tar jeg meg en bit Og jeg elsker rå løk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 9. oktober 2011 #30 Del Skrevet 9. oktober 2011 Rå løk er sunt og har blant annet en laaang rekke vitaminer og mineraler. http://www.næringsinnhold.no/løk-norsk-rå.html Rå løk er desuten svakt antiseptisk og brukt som medisinplante mot invollsorm, forkjølelse og urinveisinfeksjoner. Av seriøs forskning så inneholder rå løk Flavonoler, en type antioksydanter som er kjent å redusere faren for enkelte typer kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. oktober 2011 #31 Del Skrevet 9. oktober 2011 Rå løk er sunt og har blant annet en laaang rekke vitaminer og mineraler. http://www.næringsinnhold.no/løk-norsk-rå.html Rå løk er desuten svakt antiseptisk og brukt som medisinplante mot invollsorm, forkjølelse og urinveisinfeksjoner. Av seriøs forskning så inneholder rå løk Flavonoler, en type antioksydanter som er kjent å redusere faren for enkelte typer kreft. Skulle hatt en link til den forskningen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 9. oktober 2011 #32 Del Skrevet 9. oktober 2011 Skulle hatt en link til den forskningen der. Studien av German Institute of Human Nutrition Potsdam-Rehbruecke i Tyskland er publisert i American Journal of Epidemiology. http://aje.oxfordjournals.org/content/166/8/924.full?sid=04fce85b-b1c5-4821-b6a2-d2049b65b35b En norsk avisartikkel om resultatene her. http://www.dinside.no/491542/lok-som-kreftbekjemper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå