Gjest otrivin Skrevet 6. oktober 2011 #1 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan man spise rå løk? Eller det sånn no-no, vondt i magen og bakterier? Sikkert HELT dumt å spørre om, men har aldri vært vant til løk pga mamma var allergisk, så har egentlig aldri spist løk før idag... Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ikke farlig å spise rå løk nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 6. oktober 2011 #3 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan man spise rå løk? Eller det sånn no-no, vondt i magen og bakterier? Sikkert HELT dumt å spørre om, men har aldri vært vant til løk pga mamma var allergisk, så har egentlig aldri spist løk før idag... Haha. Går fint det. Men det smaker jo rimelig sterkt da. Tror det heller virker anti-bakterielt, så den bekymringen trenger du ikke ha. Men selvsagt må løken være noenlunde frisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 6. oktober 2011 #4 Del Skrevet 6. oktober 2011 Løk er sunt!! Og det er ingenting farlig med å spise den rå. Rødløk er forresten veldig god rå i salater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horge Skrevet 6. oktober 2011 #5 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan man spise rå løk? Absolutt! Rå løk på pølser er alltid en vinner, og rå rød-løk gjør seg veldig bra i salat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 6. oktober 2011 #6 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg spiser både vanlig, gul løk, rødløk, hvitløk, vårløk, purreløk rå, så det er bare å sette igang! Er også godt å steke det eller koke det, spørs hva du skal bruke det til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 6. oktober 2011 #7 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja, tenkte på det fordi jeg har det stekt i grønnsaksgrateng, men syns det luktet så forjævlig godt når jeg delte den opp. BRB - hiver meg etter løken i kjøleskapet! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 6. oktober 2011 #8 Del Skrevet 6. oktober 2011 Eneste er ånden da ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 6. oktober 2011 #9 Del Skrevet 6. oktober 2011 Haha ja kom til å tenke på det nå, men jeg har sånne snopegreier og de overdøvet den troooor jeg, men om sambo begynner å syte så skylder jeg han dårlig ånde for han har smakt kaffe i hele dag (åå vi er så modne )!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 7. oktober 2011 #10 Del Skrevet 7. oktober 2011 Tror det meste er greit rått, bortsett fra kylling og poteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 8. oktober 2011 #11 Del Skrevet 8. oktober 2011 I min mening er løk mye bedre rå enn stekt Men det synes jeg for så vidt om alle grønnsaker. Rødløk kan jeg gjerne gumle som godteri! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 8. oktober 2011 #12 Del Skrevet 8. oktober 2011 Men du kommer nok til å prompe ganske mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 8. oktober 2011 #13 Del Skrevet 8. oktober 2011 Tror det meste er greit rått, bortsett fra kylling og poteter. Jeg spiser rå poteter. Snacks! Som de andre sier, rå løk går helt fint. Og er et absolutt must i taco f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sun-ny Skrevet 8. oktober 2011 #14 Del Skrevet 8. oktober 2011 rå løk er helt utrolig sunt, jeg bruker det i matlagingen min HELE tiden, den kan binde til seg tungmetaller og få de ut av kroppen og er veldig rensende og styrkende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 8. oktober 2011 #15 Del Skrevet 8. oktober 2011 Men du kommer nok til å prompe ganske mye Den effekten har jeg aldri fått av løk :| Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 8. oktober 2011 #16 Del Skrevet 8. oktober 2011 Den effekten har jeg aldri fått av løk :| Ikke jeg heller. Kål derimot :fise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #17 Del Skrevet 8. oktober 2011 rå løk er helt utrolig sunt, jeg bruker det i matlagingen min HELE tiden, den kan binde til seg tungmetaller og få de ut av kroppen og er veldig rensende og styrkende At det "renser ut" tungmetaller er bare tull. Heldigvis - siden kroppen faktisk trenger enkelte av disse, som jern, sink, kobber, mangan og et par andre. Nå er det riktignok giftig å få i seg for mye av disse, og andre tungmetaller er ikke nyttige for kroppen i det hele tatt - men de forsvinner ikke akkurat ved å spise løk. Mange av disse lagrer seg i fettvevet, og vil ikke forsvinne ved å spise enkelte matvarer. Er du redd for tungmetaller, så kan du slanke deg (om det trengs) eller unngå mat med mye av disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. oktober 2011 #18 Del Skrevet 8. oktober 2011 Klart man kan spise råløk! Er jo veldig vanlig å ha det på pølser og slikt, og rødløk i salater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 8. oktober 2011 #19 Del Skrevet 8. oktober 2011 Den effekten har jeg aldri fått av løk :| Det får jeg... Det er visst forskjell på folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 8. oktober 2011 #20 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det får jeg... Det er visst forskjell på folk Offsa Kål og bønner kan ha den effekten her, men det spiser jeg uhyre sjeldent frivillig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå