Gå til innhold

Papirkutter


Væren

Anbefalte innlegg

Min svigerinne ønsker seg papirkutter til jul. Hun liker å lage kort, innbydelser, etc. selv i papp og papir, og har så lyst på et skikkelig redskap til å kutte opp papir med. Vi fikk tips om at vi kunne spleise på en sånn, ettersom de kostet 5-600 kroner.

Er det noen som har opplysninger til meg om hvor det fås kjøpt, f.eks. bokhandel eller fotoforretning, hvilket merke som er bra og hvilken pris man bør opp i for å få et bra produkt?

Ser på nettet at Fiskars har et par modeller til bare kr. 99,- og 169,-. Noen som kjenner til disse? Det er vel en fordel at kniven kan byttes ut, og det kan den visstnok på Fiskars sine kuttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hama har en grei en som koster rundt 250 i fotoforretninger.

Den er ikke så veldig stor og tung, og er således best egnet til å kutte i materialer som ikke er altfor kraftige, og ark innenfor A3-størrelse.

Legger du mer penger i, har samme produsent også større og tyngre utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Fiskars, men ein litt dyrare modell. Trur den kosta rundt 500 kr på Binders. Er sånn passe nøgd, men skulle eg kjøpt ny kuttar i dag, så ville eg nok spandert nokon hundrelappar til på ein som er endå meir nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har flere forskjellige på Binders. Men de var ganske dyre tror jeg.

Tipper at litt større bokhandeler og hobbybutikker har noen som er rimeligere og egnet for kort og annet småpirk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...