Gå til innhold

ny på forumet. Hvorfor så mange anonyme svar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg skjønner jo at i spesielle tilfeller er det veldig greit å kunne poste anonymt, men jeg har aldri vært på et forum hvor det er så utrolig mye anonyme poster og svar. da til helt vanlige ting, vanlige meninger og ytringer.

for min del skal det bare være slik, selv om jeg føler det blir litt upersonlig, og litt dumt at mange ikke føler de tør stå for hva de skriver og mener. Og noen gjemmer seg lett bak anonym når de skriver ekle frekke strenge svar til en evt trådstarter.

jeg gjentar at det er mange tråder på et slikt forum som på en måte krever at man er anonym, og mye er litt for personlig til å spøre eller svare hvis man ikke poster anonym, men jeg tenker på alt det andre.

bare lurer ...

et av mange eksempler : jeg poster et innlegg hvor jeg lurer på deres tanker er rundt de økende overfallsvoldtektene i norge. første svar jeg får er : endel av grunnen til dette er at det er masse jenter som anmelder falske voldtekter for å få oppmerksomhet. undertegnet anonym

et til : hjelp til pc, hvilken pc skal jeg velge? gå for en xxx med skjermkort slik og slik prosessor og slik harddisk. hilsen jo ... anonym.

Endret av solosuper10
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ønsker rett og slett ikke en personlighet på forumet, som kan spores av rare mennesker osv. :)

Spydigheter kommer fra mange brukere også.

Skrevet

Det lurer vi som har vært en stund på og ;)

Og det som oftest er svaret er at de ikke liker å få alle innleggene knyttet til en bruker :P

• Liker 1
Skrevet

De er pyser

• Liker 1
Skrevet

oppdaterte førsteposten nå

Skrevet

Jeg trykker aldri på anonymknappen. Jeg er jo anonym som Sofiemor også;)

Skrevet

Som man ser kommer spydigheter fra brukernavn og.

• Liker 8
Skrevet

Det finnes minst 100 tråder om dette emnet allerede, mange av dem fra den siste måneden til og med. Enten bruk søkefunksjonen, eller gå til kategorien "Ris & Ros". Der vil du finne mange fornuftige svar på alle spørsmålene du stiller her.

Her er to tråder jeg fant som omhandler funksjonen, hvor mange har svart på lignende spørsmål som de du stiller:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=563155

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=587879

:-)

• Liker 3
Skrevet

Som man ser kommer spydigheter fra brukernavn og.

Amen to that.

• Liker 4
Skrevet

spores av rare mennesker? om du har et kallenavn og bruker dette er det ingen som sporer noe som helst. du har et nick, og det er det eneste folk kjenner deg ved. det er ganske kjekt faktisk, ettersom tiden går på forumet. man bumper innom hverandre i poster og tråder, og etterhvert vet man litt om hvor man har den andre. aldri sleve personen bak, men nicket og brukeren.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det finnes minst 100 tråder om dette emnet allerede, mange av dem fra den siste måneden til og med. Enten bruk søkefunksjonen, eller gå til kategorien "Ris & Ros". Der vil du finne mange fornuftige svar på alle spørsmålene du stiller her.

Her er to tråder jeg fant som omhandler funksjonen, hvor mange har svart på lignende spørsmål som de du stiller:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=563155

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=587879

:-)

det skal jeg gjøre fra nå. ble medlem bare for noen dager siden, og glemte søkefunksjon. takk for info.

på diskusjon er det egne steder man kan poste anonymt, det innenfor de kategorier som faktisk trenger det, og ellers må du poste som bruker. synes det er grei løsning. Jada så kommer det sikkert et svar som dra deg tilbake dit da, men neida, jeg liker meg foreløbig her. dette var bare noe jeg undres over. det er jo en kjent sak at mennesker og litt spess nordmenn liker å gjemme seg bak noe når man skal si i fra litt:) og jada jeg har også sett at brukere slenger med leppa også:)

litt av grunnen til at jeg valgte å lage denne tråden var at jeg satt å leste igjennom to lange tråder, med viktig innhold og synspunkter. noen gjorde meg forbauset og andre var jeg enig i, men jeg ble så lei av å alltid se anonym bruker anonym bruker anonym bruker.

Endret av solosuper10
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd at enkelt har konsekvent gått inn for å spore opp gamle tråder jeg har diskutert i. Og det liker jeg rett og slett ikke. Også mer behagelig å slutte i en tråd hvor folk bare kverulerer, uten å få spørsmål om når man skal svare på det og det.

• Liker 4
Skrevet

på diskusjon er det egne steder man kan poste anonymt, det innenfor de kategorier som faktisk trenger det, og ellers må du poste som bruker. synes det er grei løsning. Jada så kommer det sikkert et svar som dra deg tilbake dit da, men neida, jeg liker meg foreløbig her. dette var bare noe jeg undres over. det er jo en kjent sak at mennesker og litt spess nordmenn liker å gjemme seg bak noe når man skal si i fra litt:) og jada jeg har også sett at brukere slenger med leppa også:)

Skjønner det, men i 99% av tilfellene poster ABere helt vanlige poster. Og ABere som slenger med leppa, får de samme konsekvensene som folk som slenger med leppa under nick. For min del hadde det ikke vært aktuelt å poste her på KG om ikke funksjonen var tilgjengelig i de kategoriene jeg poster under, fordi jeg er lett å gjenkjenne og fordi jeg liker å skrive om personlige ting uten at absolutt alle i hele verden skal kunne vite at jeg har det sånn og sånn, mener det og det, osv. Det handler kanskje litt om KGs natur, tråder her er gjerne mer personlige generelt enn det en tilfeldig PC-tråd på diskusjon.no er. Og begynner man å huke av for AB, så er det lett å gjøre det til en vane uansett hva man skal poste.

Velkommen til KG, håper du kommer til å trives her! :D

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd at enkelt har konsekvent gått inn for å spore opp gamle tråder jeg har diskutert i. Og det liker jeg rett og slett ikke. Også mer behagelig å slutte i en tråd hvor folk bare kverulerer, uten å få spørsmål om når man skal svare på det og det.

den ser jeg:) men det er jo ikke DEG de finner, det er jo den du er her inne, uten å egentlig vite noe om DEG. man tenker gjerne litt mer på hva man skriver også da, før man poster det. om noen gidder å bruke tid på å søke i dine gamle poster så drit i dem da. de innleggene som er litt på kanten personlig dem bruker du jo selvfølgelig anonymknappen på. alt ellers som vær vind og litt meninger og synspunkter gjør vel ikke noe at noen finner.

og japp jeg kjenne til disse trådene som bare blir tull og tøys i. da går jeg ut av tråden, og så lar jeg dem som vil holde på. er jo bare å la være å gå inn igjen i den tråden hvis det bare er tøys.

Skrevet

spores av rare mennesker? om du har et kallenavn og bruker dette er det ingen som sporer noe som helst. du har et nick, og det er det eneste folk kjenner deg ved. det er ganske kjekt faktisk, ettersom tiden går på forumet. man bumper innom hverandre i poster og tråder, og etterhvert vet man litt om hvor man har den andre. aldri sleve personen bak, men nicket og brukeren.

Om du har vært på nett noen år, har du lagt igjen ufattelig mange spor opp igjennom. Enkelte ganger blir disse sporene knyttet opp til hverandre - bevisst eller ubevisst. Det gjelder ikke bare på forum, men også blogger, flickr, Facebook osv. Har man vært på et forum lenge, så kjenner man også igjen skrivemåten til de forskjellige enten de er anonyme eller ei. Skriver du et gatenavn her, et mellomnavn der, en butikk her og et arbeidssted der så har man plutselig veldig mye info om deg.

• Liker 6
Skrevet

Skjønner det, men i 99% av tilfellene poster ABere helt vanlige poster. Og ABere som slenger med leppa, får de samme konsekvensene som folk som slenger med leppa under nick. For min del hadde det ikke vært aktuelt å poste her på KG om ikke funksjonen var tilgjengelig i de kategoriene jeg poster under, fordi jeg er lett å gjenkjenne og fordi jeg liker å skrive om personlige ting uten at absolutt alle i hele verden skal kunne vite at jeg har det sånn og sånn, mener det og det, osv. Det handler kanskje litt om KGs natur, tråder her er gjerne mer personlige generelt enn det en tilfeldig PC-tråd på diskusjon.no er. Og begynner man å huke av for AB, så er det lett å gjøre det til en vane uansett hva man skal poste.

Velkommen til KG, håper du kommer til å trives her! :D

takk for det, og takk for saklig svar:) ang dette du skrev nå, så var det jo ikke noe sensitivt i dette, og om noen visste nicket ditt her var det vel ingen som skulle gjort deg noe etter å ha lest dette? et flott fint saklig innlegg uten noe som helst personlig som kan føre tila t dem finner ut hvem du er i virkeligheten:)

og ja jeg er enige i at der du poster mest i de tråder grupper som er skikkelige personlige, klart der er det supert å kunne være anonym. og du skriver at du er lett å kjenne igjen, da må du jo ha et nick eller info på din profil som gjør at noen klarer å lese hvem du er.

Skrevet (endret)

Om du har vært på nett noen år, har du lagt igjen ufattelig mange spor opp igjennom. Enkelte ganger blir disse sporene knyttet opp til hverandre - bevisst eller ubevisst. Det gjelder ikke bare på forum, men også blogger, flickr, Facebook osv. Har man vært på et forum lenge, så kjenner man også igjen skrivemåten til de forskjellige enten de er anonyme eller ei. Skriver du et gatenavn her, et mellomnavn der, en butikk her og et arbeidssted der så har man plutselig veldig mye info om deg.

den ser jeg faktisk. og egentlig litt enig. så om jeg fant fornavnet ditt en adresse eller firmaadresse. hva tenker du videre da. la si at jeg fant ut at bak ditt nick skjuler det seg en mann som heter xxx og bor xxx. hva skulle skje da?

at jeg kom på døren din med øks fordi du ikke stemte på høyre? eller du likte en annen pc enn den jeg likte?

Endret av solosuper10
  • Liker 1
Skrevet

Har du registrert deg her bare for å angripe AB-funksjonen?

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Selv om at forumet blir spammet mye av anonyme troll, er det ikke slik at brukerne er snille og sjarmerende hele tiden heller. Mange brukere her inne med nick som skriver spydige kommentarer også. Forskjellen er bare at disse spydighetene ofte er litt mer skjult og nedtonet.

Jeg er prinsippielt imot anonymbruker-funksjonen, men jeg forstår godt at det kan være greit å svare anonymt en gang i blant. Særlig hvis det er noe litt ...awkward eller merkelig man lurer på.

• Liker 1
Skrevet

Har du registrert deg her bare for å angripe AB-funksjonen?

Hun har da ikke angrepet AB-funksjonen? Hun stiller jo bare et spørsmål. Jeg føler selv at grunnene mine for å poste som AB er helt OK, men jeg skjønner at ikke alle nødvendigvis er enig. Når de ikke er det, foretrekker jeg heller at de forholder seg saklig og nysgjerrig, som TS, enn direkte frekk som en del andre brukere pleier å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...