Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går første året på sykepleien nå, men drømmen min er å jobbe med dyr! Jeg har vurdert dyrepleie i mange år (er 21 nå), men snittet for å komme inn i Norge er ikke langt fra 6, lønnen man vil få som dyrepleier er rundt 260 000 i året og jobbmulighetene er DÅRLIG. (Jeg vet man kan ta dyrepleie i Danmark også, men for det første har det blitt en dyr betalskole, og de andre negativitetene er fortsatt en realitet...)

Så da begynte jeg på sykepleien i år i stedet for. Jeg gjør mitt beste her, men tankene mine er hele tiden på at jeg vil jobbe med dyr. Jeg tenker hele tiden "Ja, hadde dette bare handlet om dyr", når jeg lærer noe om mennesket. Når jeg skriver en oppgave er tankene mine de samme "Hadde det bare vært dyr dette handlet om"..

Men mulighetene for å jobbe med dyr er ikke akkurat mange.

Veterinær tror jeg rett og slett jeg ikke hadde klart. (For krevende studie for meg med tanke på både anatomien og matten) Og jeg har heller ikke snittet til å komme inn med et snitt på 4,5..

Har dere noen tips til meg? Jeg trives OK på sykepleiestudie, men som sagt.. hjerte mitt er hos dyr <3

Takk for alle tanker og innspill! :goodbye:

Louise :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg husker ei fra sykepleieskolen som tok et års videreutdannelse etterpå, og nå jobber med hester. Tror videreutdanningen var spesifikt rettet mot helse og oppdrett av større dyr, og var tilrettelagt som fortsettelse av sykepleien. Har ikke ellers noen ideer, og dette var veldig vagt, men hvis du har en god studieveileder kan du kanskje spørre der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...