Gå til innhold

Bordkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Jeg har akkurat vært til innkjøp av div ting til å lage invitasjoner og bordkort til bryllupet! Så vet jeg ikke hva jeg skal skrive på bordkortene.

Det skal vel stå brud og brudgom, eller? Å hva med foreldre og besteforeldre? Navnene deres, eller type brudens far eller mor og far?

Hvordan har dere andre gjort det?

Skrevet

Vi tenker navnet på personen, samme som i invitasjonen :)

Skrevet

Der hvor jeg var i bryllup (og det var flere)sto det alltid navnet på den enkelte gjest. Precis som på bryllupsinvitasjoner. Det må jo være det greieste. :Nikke:

Skrevet

Der hvor jeg var i bryllup (og det var flere)sto det alltid navnet på den enkelte gjest. Precis som på bryllupsinvitasjoner. Det må jo være det greieste. :Nikke:

Ok, tusen takk for hjelpen! Jeg ble plutselig så i tvil, har aldri vært i bryllup selv:)

Skrevet

Jeg tror kanskje vi skal skrive "tittel" + navn, f.eks "tante Mari", "bestemor Kari" osv :) I og med at det kommer 8 stk som heter "tante", er det greit å skrive på navn også :)

Skrevet

Jeg tror kanskje vi skal skrive "tittel" + navn, f.eks "tante Mari", "bestemor Kari" osv :) I og med at det kommer 8 stk som heter "tante", er det greit å skrive på navn også :)

Hehe, ja da er det sikkert lurt å skrive navn også;)

Hva med deres egne bordkort? Skriver du navnene deres eller brud/brudgom?

Skrevet

Jeg skriver brud og brudgom :)

Skrevet

Jeg skriver brud og brudgom :)

Ok, det var det jeg også hadde tenkt å skrive=)

Hva med foreldre og svigerforeldre da?

Skrevet

Til oss går det greit å skrive mamma og pappa, da jeg kaller mine foreldre "mamma og pappa" og forloveden kaller dem for "mor og far". Men det går jo an å skrive "brudens mor" "brudgommens mor" osv :)

Skrevet

Til oss går det greit å skrive mamma og pappa, da jeg kaller mine foreldre "mamma og pappa" og forloveden kaller dem for "mor og far". Men det går jo an å skrive "brudens mor" "brudgommens mor" osv :)

I vårt tilfelle så sier vi også forskjelling. Han sier mor og far og jeg sier mamma og "navn på stefar". Føler det blir litt mer personlig enn hvis du skriver navnene deres..

Skrevet

I vårt tilfelle så sier vi også forskjelling. Han sier mor og far og jeg sier mamma og "navn på stefar". Føler det blir litt mer personlig enn hvis du skriver navnene deres..

Helt enig! :)

Skrevet

Vi skrev bare navn på alle, men vi (brudeparet) + våre forlovere fikk tittel i tillegg, just for the fun of it.

Skrevet

Vi skrev bare navn på alle, men vi (brudeparet) + våre forlovere fikk tittel i tillegg, just for the fun of it.

Det vil si at dere skrev forlover "navn" på bordkortet?

Skrevet

Vi skrev:

OLA

Forlover

mens på de "vanlige" skrev vi:

KARI

:)

Skrevet

Vi skrev:

OLA

Forlover

mens på de "vanlige" skrev vi:

KARI

:)

Vi gjorde det likt som deg:) Vi, altså brudeparet og forloverne får tittel, mens resten skriver vi bare navnene på.. Ble mye lettere!

Nå er jeg ivertfall i gang med invitasjon og bordkortslaging:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...