Gå til innhold

FRIKORT HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. ett spørsmål...

når man har frikort . og skal reise til ett behandlingsted.

pasientkontorer har orden buss og taxi. men jeg glemte spørre om det koster noe?

må jeg betale på bussen fra A til B eller kan jeg vise frem innkallese og frikort?

når det skal kjøres taxi fra B til C . funker det samme der?

eller er det sånn at jeg må betale så få igjen penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler, tar vare på alt av kvitteringer, også ber du om å få skjema for reiseregning på behandlingsstedet.

Forresten, nå ser jeg du sier at Pasientreiser har ordnet med dette, så da ble jeg usikker igjen, jeg er bare vant til å få ordnet fly hos dem, resten legger jeg ut for så å kreve tilbake. Jeg ville ringt tilbake og sjekket, eller bare satset på å ha tilstrekkelige kontanter med meg i tilfelle.

Endret av Askael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler, tar vare på alt av kvitteringer, også ber du om å få skjema for reiseregning på behandlingsstedet.

Forresten, nå ser jeg du sier at Pasientreiser har ordnet med dette, så da ble jeg usikker igjen, jeg er bare vant til å få ordnet fly hos dem, resten legger jeg ut for så å kreve tilbake. Jeg ville ringt tilbake og sjekket, eller bare satset på å ha tilstrekkelige kontanter med meg i tilfelle.

oka takk..

ja ble usikker selv når de har ordent dette...

men på frikortet står det at deker godkjente egenandeler ved reise i forbindelse med undersøkelse/behandling...

men jeg ringte taxi selskapet nå. og da sa hun dama at det gjaldt kun om man hadde rekvisisjon også fra doktor..

det står det jo ingen ting om på frikortet.. så det fant jeg litt merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oka takk..

ja ble usikker selv når de har ordent dette...

men på frikortet står det at deker godkjente egenandeler ved reise i forbindelse med undersøkelse/behandling...

men jeg ringte taxi selskapet nå. og da sa hun dama at det gjaldt kun om man hadde rekvisisjon også fra doktor..

det står det jo ingen ting om på frikortet.. så det fant jeg litt merkelig....

Så lenge du har frikort, skal du ikke betale noe.

http://www.pasientreiser.no/rettigheter/frikort-og-egenandeler/egenandeler/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke skal betale noe kan man jo kunne bli nødt til å legge ut for så å få det refundert i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke skal betale noe kan man jo kunne bli nødt til å legge ut for så å få det refundert i ettertid.

Støter man på noen som ikke kan regelverket, kan man tenke seg at det skjer ja. Men i utgangspunktet skal man ikke betale noe for reiser, når man har frikort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har frikort, skal du ikke betale noe.

http://www.pasientreiser.no/rettigheter/frikort-og-egenandeler/egenandeler/

leste det som sto der. og sånn jeg ser det,skal man ikke legge ut. men i følge taxien så skal man.

å er ikke gnien eller noe.men skal det går ikke buss tog osv dit jeg skal.så skal kjøre buss halveis, og taxi i 2 timer.så det blir jo en del og legge ut,... 2 timer med taxi er en del kr ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste det som sto der. og sånn jeg ser det,skal man ikke legge ut. men i følge taxien så skal man.

å er ikke gnien eller noe.men skal det går ikke buss tog osv dit jeg skal.så skal kjøre buss halveis, og taxi i 2 timer.så det blir jo en del og legge ut,... 2 timer med taxi er en del kr ...

Men siden det er pasientreiser som har ordnet reisen, har du vel fått en rekvisisjon? Enten i papirsform, eller som et nummer utfra elektronisk rekvisisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det er pasientreiser som har ordnet reisen, har du vel fått en rekvisisjon? Enten i papirsform, eller som et nummer utfra elektronisk rekvisisjon.

nei.de ordnet via tlf. fikk ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.de ordnet via tlf. fikk ikke noe

Da har du nok fått en elektronisk rekvisisjon. Men ring pasientreiser i morgen du, og sjekk ut dette. Så slipper du å tenke mer på det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok fått en elektronisk rekvisisjon. Men ring pasientreiser i morgen du, og sjekk ut dette. Så slipper du å tenke mer på det. :klemmer:

skal gjøre... takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...