Gjest imli Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Inspirert av tråden om overvurderte forfattarar. Kven likar du best? Har du ein favorittforfattar? Uavhengig av om det reknast som stor litteratur eller ikkje.
Tabris Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Mine tre favorittforfattere for tiden er: - Karl Ove Knausgård - Erlend Loe - Nick Hornby Innenfor fantasy-sjangeren er det: - George R. R. Martin - J.K. Rowling - Terry Pratchett - J.R.R. Tolkien
Safira Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Terry Prachett, fordi bøkene hans alltid får meg i godt humør! J.K. Rowling, fordi jeg elsker hele universet hun har skapt. Tor Åge Bringsværd, jeg liker språket og stilen hans. Det er mange andre fantasy-forfattere jeg også liker veldig godt, men disse tre er nok mine favoritter.
Anglofil Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 * Kazuo Ishiguro * Charlotte Brontë * Elizabeth Gaskell * Charles Dickens * Jane Austen * Leo Tolstoy * Colleen McCullough * Helen Fielding * Knut Hamsun * Jostein Gaarder * Ingvar Ambjørnsen * Hanne Ørstavik * Henry James * Mark Haddon * Frank McCourt * Edgar Allan Poe * Louis De Bernières * Camilla Läckberg * Val McDermid * Jo Nesbø * Marian Keyes * Nick Hornby Mvh Yvonne
Ciara Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Paul Auster, Margaret Atwood og Carl Frode Tiller er noen av mine favoritter.
Gjest Cosette Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Oh crap, dette blir vanskelig.. *James Joyce *Knut Hamsun *William Faulkner *J.M. Coetzee *Ernest Hemingway *Jane Austen *Mario Vargas Llosa *Virginia Woolf *Jo Nesbø *Tomas Espedal
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 * Kazuo Ishiguro * Charlotte Brontë * Elizabeth Gaskell * Charles Dickens * Jane Austen * Leo Tolstoy * Colleen McCullough * Helen Fielding * Knut Hamsun * Jostein Gaarder * Ingvar Ambjørnsen * Hanne Ørstavik * Henry James * Mark Haddon * Frank McCourt * Edgar Allan Poe * Louis De Bernières * Camilla Läckberg * Val McDermid * Jo Nesbø * Marian Keyes * Nick Hornby Mvh Yvonne Einig i mange av desse Ein av mine absolutte favorittar er Agatha Christie. Elskar bøkene hennar, rett og slett genial dame.
HedvigR Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Kanskje litt klisje, men jeg elsker Charles Dickens, og har nok han på topp! Alexandre Dumas Victor Hugo Jeffery Deaver Nick Hornby Douglas Adams Hmm, må tenkte litt mer..
Mermaid Blues Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Prosa: - George Orwell - Fjodor Dostojevskij - J.M. Coetzee - Victor Hugo - Yukio Mishima - Charles Dickens - Haruki Murakami - Tarjei Vesaas - Jens Bjørneboe - Ian McEwan Dramatikk: - Sarah Kane - Mark Ravenhill - Samuel Beckett - Harold Pinter - Edward Bond - Joe Orton - Bertolt Brecht - Ödön von Hortváth - David Mamet
Gjest Cosette Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Gosh, jeg glemte barndomsfavorittene Alexandre Dumas og Victor Hugo.. Sistnevnte har jeg jo tilogmed nicket mitt fra!
JollyJolly Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) - Margaret Atwood - Dostojevskij - Coetzee - Tarjei Vesaas - Ian McEwan - Doris Lessing - Olav H Hauge - Alice Munroe - Tove Jansson - Trude Marstein - Jonathan Franzen - Carl Frode Tiller - Bret Easton Ellis Endret 7. oktober 2011 av JollyJolly
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Samuel Beckett, Fjodor Dostojevski, Franz Kafka, J. M. Coetzee, Thomas Bernhard, Henrik Ibsen. Tarjei Vesaas, Sigrid Undset, Olav H. Hauge, Tor Ulven, Knut Hamsun, Øyvind Rimbereid, Cormac McCarthy, Astrid Lindgren, Maria Gripe, Peter Pohl, John Ajvide Lindqvist... Helt sikkert noen jeg har glemt nå.
Gjest Cosette Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, glemte Aldous Huxley After many a summer dies the swan..
Gjest Mikako Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Frode Grytten, Carl Frode Tiller, Ragnar Hovland
Gjest Belle Gunnes Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 Jonathan Safran Foer Isabel Allende Jodi Picoult Ernest Hemningway Cecilia Samartin Marina Fiorato John Irving
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå