jeg skal ha barn Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Hei Alle sammen Jeg og mannen min var hos gynekologen vår, hans svømmere var perfekte, men legen sa at siden jeg har hatt regelmessige mens og har fått eggløsning ved bruk av pergo men har ikke klart å bli gravid, da må jeg henvise deg til laparoskopi avd. De skal se på eggledere samtidig skal de brenne noen cyster som hun så på Ultralyd i eggstokkan. jeg har googlet litt på net om laparoskopi, jeg synes dette er sikkelig skummelt, jeg har aldri tatt narkose eller noe opperasjon. ER det noen som har erfaring med Laparoskopi, jeg veldig redd, har fått hjertebank alredde fra i dag. Jeg tror jeg kommer ikke til komme ut i live etter opperasjonen, jeg har fra før små smerter hele tida i livmora, er redd for denne smerten blir enda verre etter laparoskopi. Treng tips og info, er det noen som har utført en slik opperasjon. Takk på Forhånd.
DrTorres Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Kjære deg, dette er ingenting å frykte. Det er en enkel rutinemessig operasjon, der de går inn i gjennom navlen din. De går inn med et kamera, og de bruker kontrastvæske for å sjekke om egglederene er tette. Du vil få et bittelite arr, nesten ikke synlig. Narkose er heller ikke noe å være redd for. Det er som å sovne... Eneste at man blir litt desorientert når man våkner, men går som regel fort over når du får spist litt. Det er flinke folk som passer på deg hele tiden fra du kommer til du drar. Jeg dro hjem en time etter jeg våkna, og var hjemme en dag fra jobb. Snakk med fastlegen din hvis det er noe du er redd for eller trenger informasjon om. Men du har seriøst ingenting å være redd for. Lykke til
jeg skal ha barn Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2011 Tusen hjertelig takk. får man ikke noe langvarig bivirkning av det da?
Malum Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Ikke noe å engste seg for i det hele tatt. Du vil ha endel luftsmerter i noen timer etter operasjonen, det er alt.
HvittHus Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har tatt tre lapraskopier, og det er ingen ting å være redd for. Ja det er litt ubehagelig og kan gjøre vondt, men det er fullt overkommelig. Det som for meg var mest ubehagelig var gassen de brukte for å sperre ut bukhulen, som steg opp mot skuldrene og ga smerter. Men det ga seg på en ukes tid. Arrene er små, og blir knapt synlige når det har gått en tid.
Supergla88 Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Hei, jeg tok selv lapraskopi for 2uker siden, var veldig redd for jeg hadde ikke tatt narkose før! Veldig flinke folk, tok omtrent en time fra jeg sovnet til jeg våknet igjen. Var veldig fin i formen, men hadde endel luftsmerter da. (det hjalp å drikke søt te) Var ganske øm i magen første uken, men nå er jeg nesten som ny å ser nesten ikke sårene. Har et lite snitt nedenfor navlen, og et lite "kutt" litt nedenfor trusekanten. Er det noe spesielt du er nervøs for?
jeg skal ha barn Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2011 Hei, jeg tok selv lapraskopi for 2uker siden, var veldig redd for jeg hadde ikke tatt narkose før! Veldig flinke folk, tok omtrent en time fra jeg sovnet til jeg våknet igjen. Var veldig fin i formen, men hadde endel luftsmerter da. (det hjalp å drikke søt te) Var ganske øm i magen første uken, men nå er jeg nesten som ny å ser nesten ikke sårene. Har et lite snitt nedenfor navlen, og et lite "kutt" litt nedenfor trusekanten. Er det noe spesielt du er nervøs for? takk for svaret kan jeg spøre deg noe? kutt litt nedenfor trusekanten? hvorfor det? jeg velsig redd for kutting at med navlen jeg har skikkelig sprøyte skrikk og synes å ta sprøyte er marrerit, og nå laparopskopi
jeg skal ha barn Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2011 takk for svarene folkens
HvittHus Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) kutt litt nedenfor trusekanten? hvorfor det? Det er fordi man bruker snittet i navlen til det store skopet som det er kamera i. Så legger man et mindre snitt lenger ned i underlivet som brukes til et instrument utstyrt med feks en gripeklo for å flytte på organer og strukturer derinne. Trenger man mer instrumenter, legger man et nytt snitt på andre siden av underlivet. Endret 6. oktober 2011 av zellica
Supergla88 Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) takk for svaret kan jeg spøre deg noe? kutt litt nedenfor trusekanten? hvorfor det? jeg velsig redd for kutting at med navlen jeg har skikkelig sprøyte skrikk og synes å ta sprøyte er marrerit, og nå laparopskopi Ja som sagt ovenfor er det til hjelpeinstrumenter. Hva er du redd for når det kommer til kutt ved navlen? De er så flinke idag at det nesten ikke synes etterpå.. Jeg har også sprøyteskrekk, men eneste gangen de stikker deg er når du skal få kanylen i hånden, å det var faktisk ikke så gale som jeg hadde trodd! Bare husk at du sover igjennom alt, så du merker ingenting av operasjonen, og etterpå kan du ta smertestillende! Endret 7. oktober 2011 av Supergla88
jeg skal ha barn Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) takk for hjelpen folkens kommer sikkert til å skrive etter laproskopien, hvis jeg skal klare det :gjeiper: Endret 7. oktober 2011 av jeg skal ha barn
Supergla88 Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 takk for hjelpen folkens kommer sikkert til å skrive etter laproskopien, hvis jeg skal klare det :gjeiper: Det går så fint så! Lykke til;) Håper på å høre dine erfaringer etter lapraskopien:)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Been there, done that! Jeg var også litt nervøs for narkosen på forhånd, men da jeg våkna opp etter operasjonen ville jeg har mer, det var så behagelig å sove :D Ellers følte jeg meg veldig godt ivaretatt. Jeg fikk sykmelding i tre dager, og resept på masse smertestillende. Trengte ikke så mye av dette da. Mest vondt gjorde det i skuldrene der lufta prøvde å unnslippe. Det gjorde vondt dagen etter operasjonen, men to dager etterpå var jeg nesten som før, og tre dager etter operasjonen var jeg på heldagsutflukt og hadde ingen problemer
jeg skal ha barn Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 9. oktober 2011 wow så bra da, men det skuldran er det veldig mye vondt eller er det like mye som mens
Malum Skrevet 10. oktober 2011 #15 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg syntes det var veldig vondt, men på en måte var de smertene greie å takle, siden inngrepet da var over, og jeg visste det kun dreide seg om gass. Går så fint, så.
Supergla88 Skrevet 10. oktober 2011 #16 Skrevet 10. oktober 2011 wow så bra da, men det skuldran er det veldig mye vondt eller er det like mye som mens Jeg syntes det var vondere med luftsmertene enn sårene i magen! Men det med luften går fort over, og er ikke farlig!
jeg skal ha barn Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #17 Skrevet 10. oktober 2011 takk folkens for info, så jeg må være forberedt på vondt ja ja sånne ting må man takle når en er så desparat til å få en søt liten gullunge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå