AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Kjære KG'ere, jeg håper dere kan hjelpe meg med tips i en litt kinkig, irriterende sak. Jeg flyttet for 2 år siden inn i leiligheten til kjæresten min. En stor, ny, selveierleilighet nær sentrum på et ganske dyrt og fint sted. Naturligvis vil det i et slikt område bo en del eldre, men også enkelte yngre par har bosatt seg her, som oss. Det er generelt et rolig og flott område som jeg trives godt i. Både jeg og samboeren min har jobber som krever mye, det er en del reising og dårlig tid til festing. Som regel kommer vi hjem klokken 22 på kvelden og står opp i 7 tiden for å dra på jobb. Ganske normalt. I vår mottok vi plutselig en naboklage jeg ikke forstod bæret av. Klageren - som ville være anonym - hadde kontaktet styret og sagt at vi støyet for mye i det vi kom og gikk til leiligheten. Jeg kunne ikke fatte dette, for vi kommer aldri hjem på samme tidspunkt (derfor ingen prating), og ingen av oss smeller i dørene eller tramper i trappene. Dessutten har alle leilighetene separat inngang utenfra, så det kan umulig ha vært så fælt som naboklagen skulle ha det til. Vi tenkte begge som så at det måtte være en misforståelse, men fikk ikke gjort noe med det, siden vi ikke vet hvilken nabo det er snakk om. For noen uker siden kom det derimot enda en klage, og her starter moroa. Ikke nok med at klagen inneholder en rekke horrible påstander - men den er også sendt til samboerens arbeidsgiver!? Klagen går ut på at vi har hatt fest og bråket til klokken 7 på morgenen en kveld vi ikke en gang var hjemme. Det står også skrevet at det er "bevist" at det er oss, siden min kjæreste ble gjenkjent. Dette er intet annet enn utrolig, vi var bortreist hele den aktuelle kvelden, kom hjem klokken 23 og gikk rett til sengs. Det som sjokkerer meg mest er det faktum at min samboers sjef var den som ble kontaktet pr.brev. Sjefen selv ristet på hodet og kunne ikke forstå vitsen med dette. I brevet heter det blant annet at styret kommer til å "gjøre det ubehagelig for ditt nærmiljø" i tllegg til at de skal fortsette å sende klagene direkte til hans arbeidsgiver. Jeg er både frustrert og forbannet over dette tullet. Ikke nok med at påstandene er fullstendig uriktige, men hvorfor i alle dager skal de sendes til arbeidgiver? Jeg har sendt en e-post til styret hvor jeg redegjør for hvor vi har vært de aktuelle tidspunktene, og ber om en forklaring på hvorfor arbeidsgiveren hans får brevet. (Min arb.giver har ikke fått noe brev) Styret har ikke svart. Hva syntes dere jeg skal gjøre? Merker jeg er så forbannet at jeg ikke kan la dette ligge
HvittHus Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg synes du skal ringe til styrelederen. Dette er på grensen til trakkasering, og bør absolutt tas tak i. 3
Bellamy Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Helt utrolig hva enkelte folk får seg til å gjøre Jeg syns også du bør ringe styrelederen, vanskelig å unngå å svare for seg da. Får du ikke noe svar, fortsetter du bare å ta kontakt helt til dere har fått løst denne situasjonen. Hvorfor i alle dager skulle naboene deres forsøke å lage kvalm på denne måten? Hva tjener de på å gjøre dette? Det er nå en ting hvis dere faktisk hadde bråket så mye og fått klage på det, men å sende til ARBEIDSGIVER? Hva i alle dager har arbeidsgiver å gjøre med om dere bråker eller ikke i deres leilighet..? Enig i at dette er på grensen til trakassering.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror faktisk jeg hadde levert inn en anmeldelse til politiet først som sist, på trakassering, trusler og injurierende påstander eller hva som helst. Det skjer vel ingenting med en slik anmeldelse, den blir helt sikkert henlagt tvert, men det kan hende det er nok til å stoppe hele greia før det tar helt av. 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror faktisk jeg hadde levert inn en anmeldelse til politiet først som sist, på trakassering, trusler og injurierende påstander eller hva som helst. Det skjer vel ingenting med en slik anmeldelse, den blir helt sikkert henlagt tvert, men det kan hende det er nok til å stoppe hele greia før det tar helt av. Ja, ANMELD! Siden dere jobber så mye har dere vel kanskje også råd til å ta kontakt med en advokat som kan skrive brev til styret på vegne av dere? Det hadde jeg gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, jeg ville anmelde dem. Dette er trakasseringen i høyeste grad. Og hvorfor ble sendt brev fra styret til kjæresten arbeidsgiver? Jeg ville nok ikke ringe til styret, etter min mening kommer du allikevel ikke langt med dem. Det virker ikke at folk som sitter i det styret egner seg til de oppgavene de har påtatt seg å gjøre. Og i tillegg er det trusler i brevet styrets sin side. Nei, dette er jo helt klart sak til anmeldelse.
ludo Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 At det går an... For en kjip person,ring styrelederen! Det er jo håpløst at klageren kan forbli anonym...
altflyter Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg ville gått til sak... Har dere bedt om dette såkalte beviset på at det er dere? og... hva i h... har arbeidsgiver med dette å gjøre? De må feile noe alvorlig. Har dere kontaktet styret og forklart at dere ikke har vært hjemme?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes du og samboeren din høres for uskyldige ut til at jeg kan tro på deres side av saken. Det er ingen som lager slikt helvete uten grunn. Gå i deg selv, og lær deg å bo med andre mennesker, det betyr blant annet å respektere at det skal være ro mellom 23-07 og at du ikke skal spille musikk med dørene på vidt gap midt i kirketiden søndag. Seriøst, ingen skriver brev til styre og arbeidsgiver gjentatte ganger dersom dere er et prakteksemplar av noen naboer... 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes du og samboeren din høres for uskyldige ut til at jeg kan tro på deres side av saken. Det er ingen som lager slikt helvete uten grunn. Gå i deg selv, og lær deg å bo med andre mennesker, det betyr blant annet å respektere at det skal være ro mellom 23-07 og at du ikke skal spille musikk med dørene på vidt gap midt i kirketiden søndag. Seriøst, ingen skriver brev til styre og arbeidsgiver gjentatte ganger dersom dere er et prakteksemplar av noen naboer... Du har kanskje aldri bodd i blokk? - Eller så har du hatt flaks for jeg kan forsikre deg om at det er mer enn nok av sånne mennesker TS har møtt på. Desverre.... 5
Gjest Doh Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Tror jeg snart må slutte å bli sjokkert over hva enkelte mennesker får seg til å gjøre.... Ville nok ikke ringt til styreleder, jeg hadde troppet opp på døra hans/hennes og forlangt svar. Evt sammen med en advokat Deretter hadde jeg forlangt å få navnet på den som klager for å ta en skikkelig prat med denne, helst med en tredjeperson til stede. Hvis ikke dette hadde hjulpet hadde jeg anmeldt tvert. Sånne mennesker skjønner ikke noe annet enn hardt mot hardt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Du har kanskje aldri bodd i blokk? - Eller så har du hatt flaks for jeg kan forsikre deg om at det er mer enn nok av sånne mennesker TS har møtt på. Desverre.... Jo, jeg bor faktisk i blokk :-) Og jeg vet at det finnes slike gærninger. Men jeg har vanskelig for å tro på at ts er så uskyldig som hun prøver å framstå. Her er det så absolutt grunn til å tro at saken har (minst) to sider!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 Jo, jeg bor faktisk i blokk :-) Og jeg vet at det finnes slike gærninger. Men jeg har vanskelig for å tro på at ts er så uskyldig som hun prøver å framstå. Her er det så absolutt grunn til å tro at saken har (minst) to sider! Hvorfor skulle jeg ha noen interesse av å lyve om dette som anonym bruker på KG? Jeg tror nok naboen godt kan være plaget av bråk, vi har også lagt merke til mye støy, men det virker som de har fått for seg at det er fra oss. Og uansett, om vi så skulle ha festet til langt på natt (noe vi IKKE gjør, den ene gangen Ila. Et år vi tar en fest er den ikke hjemme) - det er likevel ingen grunn til å reagere på denne måten. Jeg har forresten tatt kontakt med advokaten vår, så får vi se hva han finner på. Tusen takk for tips så langt 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes du og samboeren din høres for uskyldige ut til at jeg kan tro på deres side av saken. Det er ingen som lager slikt helvete uten grunn. Gå i deg selv, og lær deg å bo med andre mennesker, det betyr blant annet å respektere at det skal være ro mellom 23-07 og at du ikke skal spille musikk med dørene på vidt gap midt i kirketiden søndag. Seriøst, ingen skriver brev til styre og arbeidsgiver gjentatte ganger dersom dere er et prakteksemplar av noen naboer... Haha. Jeg har heldigvis vært heldig med naboene mine selv, men ei venninne fikk en anonym klage i posten om at hun og samboeren hadde høylytt sex - på tidspunkt det ikke KUNNE vært dem. Det er ikke alltid like lett å høre akkurat hvor bråk kommer fra, men om en retter klager direkte mot navngitte personer bør en nesten ha forsikret seg om at det er dem som plager en.
Gjest Koala Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Kontakt styreleder og bestrid klagen. det er viktig siden den typen klager kan gi grunnlag for senere utkastelse dersom de ikke blir bestridt. Snakk ordenlitg med arbeidsgiver og gi klar beskjed om at dette ikke er sant og skyldes en vanskelig nabo. Politianmeld gjerne saken som trakassering. det har dere intet å tape på. send kopi av anmeldelsen til styret i borettslaget og arbeidsgiver. Ikke gjør "ingenting" det er det verste dere kan gjøre
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Her er det en nabo som har for lite å gjøre og derfor fokuserer alt på sine omgivelser. Her må styret inn og så får dere ta dialogen der. Jeg stusser litt på en ting. Hvordan vet naboen din hvor samboer jobber? Godt at arbeidsgiver er ved sine fulle fem og rister på hodet. Uansett hva dere hadde bedrivet med hjemme så er det da ikke arbeidsgiver sitt bor. Det skjønner jo de fleste av oss.
Gjest Elissima Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 Det var da voldsomt. Må være noen naboer med særdeles lite å ta seg til! Jeg hadde anmeldt de til politiet, evt hengt opp en lapp hvis det fins en oppslagstavle. Bare skrevet en beskjed a la dette: Til dere naboer som trakasserer oss. Har dere noe dere ønsker å ta opp så ring heller på vår dør eller ring på tlf nr..... Vil gå videre til politiet hvis dette ikke opphører hilsen Ola & Kari. Kanskje det vil få en slutt på det? Er mange gale mennesker der ute. Jeg fikk en klage i sommer, på at jeg ikke hadde noen blomster på balkongen. At folk ikke har noe bedre å gjøre, det fatter jeg ikke.
Kontormus Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg opplevde noe lignende en gang. En nabo leverte en skriftlig klage til styret om at jeg og min sønn på 8 mnd, bråkte på nettene! La gulv og skjøv på møbler ble det antatt at vi holdt på med. ???Vi sov da for pokker på den tiden, og sønnen gråt aldri på nettene. Ble så forbannet at jeg leverte en motklage og var klar på at ingen av forholdene ble tatt til etterretning, fordi de ikke eksisterte. Det endte med at partene ble kalt inn til mekling, og da måtte jo klageren vise seg. Det skulle vise seg at klager hadde en plan om å terrorisere til jeg flyttet fordi min venninnes sønn fikk disponere den i noen måneder tidligere. Det kom også fram at bråket på nettene var det naboen ved siden av som sto for. Før vi gikk fra hverandre ville hun ta meg i hånden og be om unskyldning. Og greit nok. Resten av årene vi bodde der løp hun etter oss med nybakte kanelboller. Ja, jeg var invitert dit på julaften en gang. Var hyggelig det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå