Gå til innhold

Noen som har litt peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ønsker å komme i form, blir stram og hard. Noen som vil hjelpe?

Jeg er 174 veier 62-3, og kan absolutt nå ned noen:)

Noen som vil vise emd feks på kosthold og treningsprogram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til et treningsenter, be de sette opp en plan etter hva du ønsker. De er tros alt PT'er og kan se og prate med deg. Vi her er jo ikke eksperter og kan ei heller vite hvordan du er i figuren din.

Og spis "logisk". Altså grovbrød eller fiberrike knekkebrød i stedenfor lyst brød, mye rent fisk og kjøtt, gode salater. Kutt ut unødvendig brusdrikking og snop.

Skrevet (endret)

Her har du et forum rundt gode treningsmetoder. Kan du litt om trening og teknikk kan jo dette være noe å se på, eller satse på fremover. Selv skal jeg snart over på et egendefinert 5x5 program.

Ellers anbefaler jeg, som lisa marie at du melder deg inn på et treningssenter og får hjelp der :)

Endret av Envy
Skrevet

Her har du et forum rundt gode treningsmetoder. Kan du litt om trening og teknikk kan jo dette være noe å se på, eller satse på fremover. Selv skal jeg snart over på et egendefinert 5x5 program.

Ellers anbefaler jeg, som lisa marie at du melder deg inn på et treningssenter og får hjelp der :)

Jeg trener på treningssenter.. men ingen som har noe matplan elno? Jeg vil gjøre dette særiøst:D

Skrevet

Jeg trener på treningssenter.. men ingen som har noe matplan elno? Jeg vil gjøre dette særiøst:D

Jeg for min del er litt tilhenger av at man gjør litt research og finner ut hva som funker best for en selv. Jeg kan jo godt sitte her og skrive opp hva som funker for meg, men det er ikke sikkert det funker for deg. Er mange gode sider, forum, blogger osv. med gode trenings- og kostholdstips. Så får man prøve og feile litt ut ifra den informasjonen man finner, til man finner det som funker best for en selv :)

F.eks fatter ikke jeg at folk kan leve i ketose, det fremstår for meg kul umulig. Jeg holder meg heller til et normalt norsk kosthold, men holder meg til rent kjøtt, mye grønnsaker og minimalt med snop og unødvendigheter. Samt at jeg omtrent bare drikker vann. Det er mye kalorier og ulumskheter i forskjellige drikkevarer som man glemmer å ta med i beregningen.

Skrevet

jeg ønsker å komme i form, blir stram og hard. Noen som vil hjelpe?

Jeg er 174 veier 62-3, og kan absolutt nå ned noen:)

Noen som vil vise emd feks på kosthold og treningsprogram?

BMI på 20? Da burde du IKKE gå ned mer i vekt.Heller få på deg noen kilo (i form av muskler)

• Liker 3
Skrevet

BMI på 20? Da burde du IKKE gå ned mer i vekt.Heller få på deg noen kilo (i form av muskler)

hehe, er ikke for tynn i det hele tatt, men muskler kan jeg godt få mer av:p er ei pingle:p

Jeg har sett på google, søkt osv, men finner likosm ingen eksempler. mener ikke at jeg skal følge de slavisk, men trenger bare eksempler på hva som jeg kan spise til forkost, før trening, etter, og kvelds.

Noen dager som jeg ikke trener trenger jeg også eks. på hva jeg kan spise , altså; frokost, før jobb etter jobb/når jeg kommer hjem. :D

Skrevet

hehe, er ikke for tynn i det hele tatt, men muskler kan jeg godt få mer av:p er ei pingle:p

Jeg har sett på google, søkt osv, men finner likosm ingen eksempler. mener ikke at jeg skal følge de slavisk, men trenger bare eksempler på hva som jeg kan spise til forkost, før trening, etter, og kvelds.

Noen dager som jeg ikke trener trenger jeg også eks. på hva jeg kan spise , altså; frokost, før jobb etter jobb/når jeg kommer hjem. :D

Det er forkjell på å gå ned i vekt og redusere fettprosent og gå opp i muskelmasse. Vekta har ingenting å si om du hadde veid det du gjør, men hadde hatt lav fettprosent og definert stram kropp?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva med å f.eks. legge inn kostholdet du har i dag på vektklubben.no (Grete Roede side, gratis å bruke) for å få oversikt over det kostholdet du har i dag. Mange har problemer med at de overhodet ikke har noen anelse om hva og hvor mye man faktisk får i seg av diverse i løpet av en uke!

Når du har gjort det i en periode kan man heller spørre igjen, og f.eks. få forslag til endringer i kostholdet inne på et forum.

Evt kan en PT på treningssenteret ditt også muligens hjelpe deg, men da bør du sjekke hva slags bakgrunn vedkommende har for å uttale seg om ernæring, mange har nemlig ingen formell kompetanse. Da stiller iallefall jeg meg litt tvilende!

Skrevet

Det er forkjell på å gå ned i vekt og redusere fettprosent og gå opp i muskelmasse. Vekta har ingenting å si om du hadde veid det du gjør, men hadde hatt lav fettprosent og definert stram kropp?

Jeg vil gå ned i fett% og få mer muskler. altså bytte ut:)

Skrevet

Jeg vil gå ned i fett% og få mer muskler. altså bytte ut:)

Vel, da må du spise sunne fettkilder som avocado, mandler/valnøtter, solsikkeolje, fet fisk. Spis kjøtt fra fugl eller karbonadedeig, bytt ut brødmat med Ryvita med masse magert kjøttpålegg, spis mye frukt og grønt og hold deg til vann og te.

Ha en spise dag i uka der du spiser normalt frem til middag og bytt ut middagen med noe du er glad i og ha litt snacks som dessert/kveldskos.

For å resusere fettprosenten er kardio et viktig våpen. For min del er jogging det mest effektive og den raskeste måten å gjøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...