Gå til innhold

Morsomme ting kunder sier?

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang
Skrevet

La merke til tråden : Dumme ting kunder sier.

Men..

Alt er jo ikke dumt er det vel?

Hva med morsomme?

Enten det er med varer,mat, eller rett og slett "Random" ting de plutselig sier :)

Husker en gang som servitør i Disney, Du vet den Norske pavilijongen hvor alle norske jobber i disney world?Den parken hvor Norge er,heter Epcot:World showcase,for de som ikke vet det :)

Vel der har de en Restaurant, som heter : Akershus Resturant, hvor alle vi norske som er servitører serverer mat for dem, og deler norske historier og sånt, for tross alt så er du jo Norsk og representer Norge.

Vel jeg tar samme samme rutine, forteller hva jeg heter for ett bord, ett eldre ektepar.

Hvor helt plutselig den eldre mannen sier: " I have fought with her for 50 years!" hvorpå jeg bare MÅ svare : " Oh yeah, and how do that go?" hvor han svarer: " well...She always win."

etter en liiiiten tenke pause sier han " Afterall, the woman is supposed to be in charge!"

vel, jeg lo litt, og den mannen har iallefall skjønt det! :P

Har flere morsomme ting som jeg opplevde der borte, som jeg kan dele med alle dere der ute, men først! hva med dere?

Har dere noen Morsomme ting å dele med resten av KG & verden? :P

Videoannonse
Annonse
Gjest ms_kwang
Skrevet

Ingen?

Nei huff da, dette var jo veldig dårlig x)

Skrevet

Jeg skal prøve å komme på noen. Følger gjerne med her så lenge ;)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Ei venninne jeg fikk der borte, jobbet i den britiske delen, og hun fortalte at en dag hun var på jobb, hvor hun sto og skrev ned ting, med en heeeelt vanlig penn.

Også kom det en eldre mann bort til henne, og spurte hun rett ut " hvor har du lært det der??" hvor hun svarte :" Lært hva?" og han svarer: " Skrive med penn vel? jeg trodde dere briter bare skrev med fjærpenn?"

Gjest Solmåne
Skrevet

En gang kom det en mann kledd ut som pølse i brød..han ville ha 10 wienerpølser.. :fnise:

Gjest ms_kwang
Skrevet

En gang kom det en mann kledd ut som pølse i brød..han ville ha 10 wienerpølser.. :fnise:

Ja da må han virkelig like pølser? :D

Gjest Solmåne
Skrevet

Ja da må han virkelig like pølser? :D

Det kan man vel si! :jepp:

Skrevet (endret)

Har jobba mange år i et rammeverksted, og har hatt flere kunder som skulle ha tastatur rundt bildet sitt :fnise: Eller hun som skulle ha pastatur. Hun sa dette minst 4 ganger, selv om jeg like mange ganger sa det rikgite, passepartout.

Har full forståelse for at passepartout er et vanskelig ord å huske for gamle damer, men festlig for meg.

Passepartout <---link

Endret av fruBeist
Gjest ms_kwang
Skrevet

hehe ^_^

det ordet hadde nok jeg også surret opp altså! :P

Men tunga mi er fæl til å slå krøll :P

f.eks : Kalligrafi (?) = Krallikrafi/Klalliklaffi,kralliklafi osv :P eller om jeg får min repeterende stamming (vil si enten repetere ett ord flere ganger, eller stoppe halveis å si det flere ganger på nytt, og med min gullfisk hukommelse så glemmer jeg resten av det jeg skulle si, så fortsetter å repetere til jeg husker,. skjer ikke så ofte!) så da blir det vel :

enten

1. Kallkallkallkall*fuuu*

2. krallkrallkrall*fuuu*

3. klallklall*fuuuu*

det morsomste er vel at hverken jeg eller mine venner legger merke til det, men når jeg gjør det mot andre, f.eks i butikker eller fremmede, så blir jeg bare sett rart på xD

meg " ka!? ooook jeg skulle ha........krallkrallkrall" ;)

• 3 uker senere...
Gjest ms_kwang
Skrevet

Egentlig ikke så veldig morsom denne her, men jeg var innom en butikk, hvor jeg ser en eldre mann stå å diskutere med hun i kassen.

Der hører jeg mannen si " Hvilken farge er denne Bh'en, og trusa?" *han holdt opp en mørk vinrød undertøy sett, og en som var en smule mørk lilla*

Hvor hun i kassa svarer " Er du dum eller?"

og mannen bare " nei, det er til kona mi, vi har vært gift i 30år, tenkte jeg skulle kjøpe en gave til henne, hvilken farge er det på disse to?"

Hvor hun i kassa bare ser på mannen, helt blank å spør " Kan du ikke se det selv, om du ikke kan se det, så bør du jo ikke kjøpe!"

Hvor på mannen svarer surt :" Jeg er fargeblind, men jeg vet hvilken farge kona mi liker"

Jeg ble helt satt ut hvor frekk hun i kassa var!

Synes synd på mannen, men synes han var litt søt også, kjøpe gave til kona si, til jubileumet :P

Skrevet (endret)

Kan si en jeg nevnte i en annen tråd: Da jeg jobbet i kjøttdisk var det en kunde som kom og ba om 3 meter med reker :) Hun mente så klart 3 kg og vi fikk oss alle en god latter.

Også var det en liten gutt som var med foreldrene på handletur, og da de sa de skulle gå videre ropte han: "Neei! Jeg vil være her med all den gode maten!!" Hehe, søt!

Endret av Xaphan
  • Liker 2
Gjest ms_kwang
Skrevet

Også var det en liten gutt som var med foreldrene på handletur, og da de sa de skulle gå videre ropte han: "Neei! Jeg vil være her med all den gode maten!!" Hehe, søt!

Huffda, lurer på om han ikke liker maten hjemme ;)

Skrevet

Jeg jobber i en informasjonsdisk og en dag kom det en kunde og trakk opp en kongle å ber meg lukte.. Jeg lukter og forventer at hun har sprayet den med parfyme eller lignende. Men neida.. Så det eneste jeg klarer å få frem er ja.. Den lukta.. kongle?

Da ble kunden meget skuffet over reaksjonen min og sa Ja, lukter det ikke bare FANTASTISK?

Jeg finner det litt rart å dra med seg en kongle overalt og be randoms om å lukte på den..

Jeg kommer opprinnelig fra landet, men er nå bosatt i byen og jeg har luktet på kongle ganske mange ganger før. Er det mulig at denne byfruen kanskje ikke hadde luktet på kongle så mange ganger før? :P

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

haha konge xD

neste gang tar hun vel med seg edelgrana ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Får denne tråden litt i lyset jeg :)

Skrevet

Jeg jobber på Burger king, og har noen historier..

Kunde: Hei, jeg skal bestille fem menyer: En McChicken meny...

Jeg: Beklager vi selger ik..

Kunde: Vær stille når jeg snakker!!!!!!! En McFeast meny, en BigMac Meny, en happy meal og en Fiskemeny...

Jeg: Du er på Burger King, og har desverre ikke samme menyen som på McDonalds.

Kunde: Ja, da skal jeg ha de burgerne her som tilsvarer det jeg nettopp sa!

Jeg: Jeg vet desverre ikke hva som er på disse burgerne du har oppgitt, men hvis du sier det, så kan jeg kanskje hjelpe deg med å...

Kunde: NEI VETTU HVA!!

Så gikk han sin vei. Kanskje like greit. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å holde meg så høflig etter det "vær stille når jeg snakker"-utsagnet. Husker det kokte litt inni meg..Makan til frekk kunde

En annen gang:

Kunde: Hi, can I buy tickets from you?

Jeg: No, we don't sell tickets here, but I think you can buy it on Narvesen *peker i riktig retning*

Kunde: Are you sure they have the right ticket?

Jeg: Yeah, I think they sell every kind of buss tickets..

Kunde: No buss! For airplanes!!

Lurer på hvilket land han kom fra...

Og en annen gang så hadde plutselig alle bankterminalene slått seg vrange samtidig, så en liten perioden kunne vi ikke ta i mot kort, kun kontant. Jeg stod med telefonen i den ene hånda og snakket med kundeservice og trykket på skjermen med den andre.

Kunde: Hei, jeg skal ha en cheeseburger jeg *vifter med kort*

Jeg: Beklager, men har du kontant? Bankterminalene er desverre i ustand for øyeblikket

Kunde: Når virker de igjen a?

Jeg: Det er jeg desverre ikke sikker på, snakker med kundeservice i telefonen nå..

Kunde: Men da må jo jeg FÅ gratis mat..

Jeg:?

Kunde: Altså, er jo ikke MIN skyld at den DRITTEN der ikke funker!

Jeg: Desverre, det kan jeg ikke gjøre..

Så har jeg fått en del kjeft siden cheeseburger koster 17. "Jammen på mcDonalds koster det 10, tenkt!"

Også har vi noen av de som spør "jobber du her?" Når jeg står BAK kassa i full uniform.

Det jeg kommer på i farta, vet egentlig at det er sååååå mye mer! Skal poste mer etterhvert.

• Liker 3
Skrevet

Var en som skulle kjøpe siktet hvetemel. Så lurte han på hva galt det stakkars hvetemelet hadde gjort!

:D jeg digger den kunden!

• Liker 3
Skrevet

Hadde en kunde en gang som kom inn i butikken med nrklisensen og ville betale den hos meg..

Jeg jobbet på Glasmagasinet :fnise:

• Liker 2
Gjest ms_kwang
Skrevet

hehe x)

hum.

Jeg vet ikke hva det er med meg, jeg jobber IKKE i butikk, men kunder kommer til MEG og spør hvor forskjellige varer er.

Sist gang, ei dame 60årene, kommer bort til meg, jeg står der med handlekurv og prøver å finne mine ting, og damen kommer bort til meg, prikker meg på armen og jeg ser på henne, hvorpå hun sier " Du...atte, hvor er det frossen sei filet er?" jeg bare " ehhh*kikke meg rundt* joda, kom med meg du, så skal jeg vise deg" Vi kommer bort til frysedisken, og etter en liten stund finner jeg fisken. Så sier jeg " hvilken merke vil du ha?" hvorpå damen sier " neida det er ikke så nøye, det er til katta mi det!" så jeg gir henne en liten eske med euroshopper sei. Så sier jeg til damen " var det alt?" og hun ser nøye på meg, og spør " hvorfor er du ikke i uniform? altså, altså alle de andre som jobber her har kiwi uniform på seg" og jeg bare " eeeh...jeg jobber ikke her, jeg er en kunde...." og damen bare "det tror jeg ingenting på, du jobber her!" samtalen mellom meg og henne gikk i 5 minutter hvor en ansatt går forbi oss, og damen bare " Du! du må fortelle hu her at hun må ta uniformen sin på seg! makan, dere har råd til alt mulig her, ikke kom å fortell meg at dere ikke har råd til ekstra uniformer! hvor er sjefen? jeg vil si at en ansatt av dere gjør utmerket service!" han stakkars gutten ser på meg, og jeg bare rister på hodet og gir ett uttrykk:"Ikke bry deg" og gutten sier " nei hun jobber ikke her..."

Og den gamle dama ville ikke gi seg, så jeg forsvant til kassa, å halveis sprang hjem i FRYKT på å treffe henne igjen :fnise:

Var litt komisk da, kanskje jeg egentlig burde jobbe i butikk? ;)

Skrevet

en liten gutt spør nysgjerrig: hvor mange gir er det på denne bussen a? mange fikk deg en latterkrampe fordi han var så søt, men moren ble flau

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...