AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Ble inspirert av min egen tråd om sengetøy, og en annen om håndklær. Hadde vert interessant å se en sammenheng mellom hvor ofte enkelte skifter/vasker ting i huset sitt Her er listen: 1. Sengetøy 2. Håndklær til dusj 3. BH 4. Truse 5. "Håndtørkehåndkle" på WC 6. Bukse
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy: Anenhver uke, eller når tøyet begynner å fukte seg 2. Håndklær til dusj: Halvannen uke. Ca. etter 4-5 vask 3. BH: 4 dager ca. 4. Truse: Hver dag, men bruker truseinnlegg 5. "Håndtørkehåndkle" på WC: Etpar uker? 6. Bukse: Noen dagers bruk
Gjest Spinell Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy - annenhver uke 2. Håndklær til dusj - ukentlig 3. BH - etter to-tre gangers bruk 4. Truse - daglig 5. "Håndtørkehåndkle" på WC - et par ganger per uke 6. Bukse - etter to - tre gangers bruk, men bruker ikke nødvendigvis samme bukse flere dager på rad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy - to ganger i året 2. Håndklær til dusj - en gang i måneden 3. BH - en gang i uken 4. Truse - hver dag 5. "Håndtørkehåndkle" på WC - en gang i året 6. Bukse - annenhver dag
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy - to ganger i året 2. Håndklær til dusj - en gang i måneden 3. BH - en gang i uken 4. Truse - hver dag 5. "Håndtørkehåndkle" på WC - en gang i året 6. Bukse - annenhver dag Sover du i sengen hver dag? Partner? Hmm..jeg bare lurer, men 2 ganger i året? Jeg sover alene, og svetter lite. Likevel er det skittent og fuktig etter to-tre uker. Råtner ikke håndkleet på badet, lukter stygt etc? 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Sover du i sengen hver dag? Partner? Hmm..jeg bare lurer, men 2 ganger i året? Jeg sover alene, og svetter lite. Likevel er det skittent og fuktig etter to-tre uker. Råtner ikke håndkleet på badet, lukter stygt etc? Det gjør meg ikke noe å tørke meg med litt muggent håndkle. Bringer tilbake gode minner fra backpackerturer ol. Det er jo sånn med sengetøy at når det går over en viss skitten-fase går det over til en ny fase igjen, som ikke kjennes skitten. Nesten som om det stabiliserer seg selv. Dessuten rer jeg aldri opp sengen, så sengetøyet får luftet seg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy - hver 14. dag eller litt oftere 2. Håndklær til dusj - ca en gang i uka 3. BH - 2-3 dager, kommer an på fysisk aktivitet, svetting etc 4. Truse - hver dag selvsagt, to ganger hvis jeg dusjer på ettermiddagen, skifter klær fordi vi skal ut etc 5. "Håndtørkehåndkle" på WC - ca en gang i uka, tror jeg. Har vært hos mange som har surere håndhåndklær enn oss, så tror det er ok. Og pleier uansett skifte før det kommer gjester. 6. Bukse - kommer an på buksa, men mellom 3 og 7 dager, tenker jeg.
sequin Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy -nå har jeg 8 sengesett, men bytter hver uke og vasker vel annenhver uke eller hver uke. 2. Håndklær til dusj -en gang i uken. 3. BH -En gang i uken 4. Truse -en gang i uken 5. "Håndtørkehåndkle" på WC Bruker ikke det, bruker papir til hendene på badet. 6. Bukse -når det trengs, spørs på bruket.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 4. Truse -en gang i uken Du bruker samme trusa hele uka? Kult! 6
Sofiemor Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy - to ganger i året 2. Håndklær til dusj - en gang i måneden 3. BH - en gang i uken 4. Truse - hver dag 5. "Håndtørkehåndkle" på WC - en gang i året 6. Bukse - annenhver dag 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy : Skifes ca hver 14 dag. Er vi mye ute å reiser og sover borte kan det gå tre uker. 2. Håndklær til dusj: Skifes hver 14 dag. Har ett hankle til kropp og ett til kropp. Er jo rein etter dusjen. Har jeg mensen byttes det etter hver dusj. 3. BH: Skiftes hver andre/tredje dag. 4. Truse: En selvfølge att denne byttes hver dag, men liker best å gå uten på den varme årstiden. 5. "Håndtørkehåndkle" på WC : Siden vi har mye besøk byttes hankle på gjestedo 2 ganger i uken, på barnas bad hver fredag og på mitt og mannen sin bad skiftes begge våres hver fredag når badet vaskes. 6. Bukse : Kommer helt ann på. Olabukse kan fint brukes i 4-5 dager. Bruker den aldri to dager etterhverandre, men henger den fint bort og tar den frem igjen. Tynnere bukser vasker oftere og treningsbukser etter vær trening. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Skifer en ikke truse mer en en gang per uke vil jeg tro det lukter skikkelig høne og fis :fise: Og til andre som skifter hankle og sengesett en gang i året, så håper jeg virkelig det er troll som skriver dette og ikke vanlige oppegående mennesker! Til og med på telt tur så skiftes undertøy hver dag uansett! Grisete å lese, håper virkelig dere bor alene og ALDRI har besøk... 1
Sofiemor Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, det var endel uhygiene å spore hos enkelte her
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 1. Sengetøy -nå har jeg 8 sengesett, men bytter hver uke og vasker vel annenhver uke eller hver uke. 2. Håndklær til dusj -en gang i uken. 3. BH -En gang i uken 4. Truse -en gang i uken 5. "Håndtørkehåndkle" på WC Bruker ikke det, bruker papir til hendene på badet. 6. Bukse -når det trengs, spørs på bruket. Synes du virkelig det er viktigere å skifte sengetøy en gang i uken fremov å skifte truse? Bare lurer på om du er virkelig seriøs på dette. Jeg må skifte truse hver dag, selv om jeg i tillegg bruker truseinnlegg, så trusa er jo så og si ren etter en dags bruk. Tenk om du er ute for en ulykke og kommer på sykehus med truse som ikke er byttet på en uke. KVALMT. ( håper for din del att du er singel.)
Sofiemor Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Synes du virkelig det er viktigere å skifte sengetøy en gang i uken fremov å skifte truse? Bare lurer på om du er virkelig seriøs på dette. Jeg må skifte truse hver dag, selv om jeg i tillegg bruker truseinnlegg, så trusa er jo så og si ren etter en dags bruk. Tenk om du er ute for en ulykke og kommer på sykehus med truse som ikke er byttet på en uke. KVALMT. ( håper for din del att du er singel.) Jeg tror at det må være en skrivefeil fra hennes side:)
sequin Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Du bruker samme trusa hele uka? Kult! Nei, men jeg har flere truser skjønner du, så jeg bytter hver dag, men vasker en gang i uken 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, det var endel uhygiene å spore hos enkelte her Ja, vet du jeg blir kvalm... Kan det være noe bak som gjør att folk er så uhygeniske som det vises her. Lurer på disse som sier att trusen byttes en gang i uken dusjer oftere jeg? For om dem dusjer og tar på seg igjen en brukt truse, ja da lurer jeg virkelig!
sequin Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 Synes du virkelig det er viktigere å skifte sengetøy en gang i uken fremov å skifte truse? Bare lurer på om du er virkelig seriøs på dette. Jeg må skifte truse hver dag, selv om jeg i tillegg bruker truseinnlegg, så trusa er jo så og si ren etter en dags bruk. Tenk om du er ute for en ulykke og kommer på sykehus med truse som ikke er byttet på en uke. KVALMT. ( håper for din del att du er singel.) Oh lord, Jeg bare lurer på om du er lite reflektert og rett og slett dum? 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #19 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, men jeg har flere truser skjønner du, så jeg bytter hver dag, men vasker en gang i uken phu.. Godt å høre. Ble skremt på dine vegne. Vasker selv bare undertøy til hele familien en gang i uken, da dette vaskes separat på veldig varmt vann.
Mirabella76 Skrevet 6. oktober 2011 #20 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Ein ting som manglar i denne tråden: Sokkar! Eg skiftar sokkar kvar dag, mens mannen min kan gå med dei samme sokkane i ei heil veke i strekk, og av og til enda lenger enn det. Argumentet hans med at sokkane ikkje ser skitne ut, fordi han aldri går med lyse sokkar, går eg ikkje på. For sokkane er jo like skitne under, sjølv om ein ikkje ser det så godt. Mannen min svettar aldri på beina, han har rett og slett luktfrie føtter, i motsetning til meg. Likevel synst eg det er ekkelt å skifta sokkar så sjelden, med tanke på all dritten som kjem under sokkane i løpet av ei heil veke. Endret 6. oktober 2011 av Mirabella76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå