Gå til innhold

Dere med langhåret hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor børster dere hunden? Altså, hvor i huset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett på verandaen, spesielt hvis det er røyting på gang. Når det er snø eller er vått ute på verandaen gjør jeg det inne på stua/gangen :)

Gjest Spinell
Skrevet

På verandaen her også.

Hvis det sprutregner eller verandaen er full av snø, børster vi på badet.

Skrevet

Vi børsta vår i det første rommet innenfor gangen, en slags ekstragang. Det var "rommet hans", der teppet hans og matskål/vannskål sto.

Skrevet

Hvor varierer for jeg må som oftest jakte på henne for å få børstet bort flokene :fnise: Ikke alltid like gøy nei.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg børster henne inne på badet. Hun røyter nesten aldri og jeg børster henne kun så hun ikke får klumper i pelsen :)

Skrevet

Takk for svar folkens! Dere er gode :)

Skrevet

På benken på vaskerommet.

Skrevet

på stuegulvet. Badet er for lite og gangen for trang

♥ leonberger. :fnise:

Skrevet

på stuegulvet. Badet er for lite og gangen for trang

♥ leonberger. :fnise:

Ååååh, din heldiggris!!! 

Hvordan er lynnet på en leonberger?

Skrevet

bedagelig,rolig og plutselig raptusser så håra dirrer i lufta.De er ikke så himla late som en kan tro,du klarer nesten ikke slite den ut.

Min er veldig leken,elsker å løpe rundt med andre hunder, han liker mentale leker også,bla.Nina Ottosons (eller hva hun nå heter igjen) sine leker.

Ball er morro,samme er å stå og kappe opp trær i smådeler.

Eller så ligger han på madrassen sin og sutter på bamse.

kunne skrevet en bok om hva jeg synes er flott med en leon,heheh :sjenert:

Skrevet

bedagelig,rolig og plutselig raptusser så håra dirrer i lufta.De er ikke så himla late som en kan tro,du klarer nesten ikke slite den ut.

Min er veldig leken,elsker å løpe rundt med andre hunder, han liker mentale leker også,bla.Nina Ottosons (eller hva hun nå heter igjen) sine leker.

Ball er morro,samme er å stå og kappe opp trær i smådeler.

Eller så ligger han på madrassen sin og sutter på bamse.

kunne skrevet en bok om hva jeg synes er flott med en leon,heheh :sjenert:

Heldiggris!! De er nydelige :)

Gjest otrivin
Skrevet

Har ikke det nå da, men passet en før. Pleide å børste han i skogen :P

Skrevet

Prøver ofte å kombinere børstingen i den verste røyteperioden med tur i skogen! :fnise: Hun har ikke langt hår med floker, bare maaaaaasse død pels og løse hår...

Uansett, vi tar ofte en pause mens vi går tur i skogen, og da prøver jeg å huske på å ta med furminatoren, og ta en runde mens vi tar pause. Da har vi på oss turklær som er lette å børste reine, og alt er såre vel! ;)

Ellers tar vi det på verandaen, eller på stuegulvet med støvsugeren klar. Vår vofse elsker å bli støvsugd selv også, hihi! :fnise: Går etter oss og steller seg bedende opp inntil oss når vi støvsuger! :hund:

Skrevet

Prøver ofte å kombinere børstingen i den verste røyteperioden med tur i skogen! :fnise: Hun har ikke langt hår med floker, bare maaaaaasse død pels og løse hår...

Uansett, vi tar ofte en pause mens vi går tur i skogen, og da prøver jeg å huske på å ta med furminatoren, og ta en runde mens vi tar pause. Da har vi på oss turklær som er lette å børste reine, og alt er såre vel! ;)

Ellers tar vi det på verandaen, eller på stuegulvet med støvsugeren klar. Vår vofse elsker å bli støvsugd selv også, hihi! :fnise: Går etter oss og steller seg bedende opp inntil oss når vi støvsuger! :hund:

Lurt!! :)

Haha, tøff hund 

Gjest Survival
Skrevet

Vi har en benk, nesten litt som en sånn som det brukes på utstilling, hvor hunden står oppe så børster jeg henne, evt klipper, klipper klør, napper ører og smør potene. :)

Skrevet

Gjør det på stua, med sentralstøvsuern liggende ved siden av. Så putter jeg bare dottene inn i den etter hvert, og den bråker veldig lite så det er super kjekt.

Skrevet

Enten på gangen eller ute på et "børste bord"

Gjest Badabing
Skrevet

Som regel på verandaen. Men om vinteren blir det i stua. Støvsuger bare stua etterpå, det er ingen krise, men selvfølgelig enklere om man får børstet dem ute. Spesielt siden vi alltid må klippe litt også.

Skrevet

Børster alltid i sofaen. :sjenert: Men vår hund har egentlig ingen røyteperiode, så det blir bare littegrann hår på børsten, som jeg kaster rett i søpla. Børster vel en gang i måneden, eller oftere hvis hun ser litt "shabby" ut... Blir aldri mye hårfjos rundt når jeg børster iallefall, og glad er jeg for det! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...