AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Så... eh... hva er g-punktet og hvor er det? På kvinner altså. Jeg er 23 år, kvinne, i et fast forhold. Men det gikk plutselig opp for meg at jeg aldri har tenkt over dette med g-punktet før. Ønsker å være anonym fordi det her er ganske flaut å spørre om i en alder av 23.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 http://lmgtfy.com/?q=where+is+the+g+spot
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 http://lmgtfy.com/?q=where+is+the+g+spot Oi så koselig. Man spør på KG fordi man vil høre forskjellige svar fra folk da, ikke bare lese på en hjemmeside. 1
womenwomen Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Så... eh... hva er g-punktet og hvor er det? På kvinner altså. Jeg er 23 år, kvinne, i et fast forhold. Men det gikk plutselig opp for meg at jeg aldri har tenkt over dette med g-punktet før. Ønsker å være anonym fordi det her er ganske flaut å spørre om i en alder av 23. Det ligger noen få cm inn i skjeden, ved skjedeveggen som vender opp mot navlen.Er bare å trykke litt extra opp mot den veggen,gni, massere området som kjennes litt " ruglete ut "innvendig, så vil det etterhvert svulme litt opp.Bli litt hovent og da også mere følsomt.Det er veldig enkelt å finne g-punktet. Dersom man faktisk er født med et. Forstod du min forklaring ?
Gjest Purple Haze Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 I følge denne damen: http://www.dagbladet.no/2011/09/20/magasinet/seksualundervisning/litteratur/18216501/ er både G-punktet og andre punkter hos kvinner en myte.
Cathrine88 Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 I følge denne damen: http://www.dagbladet.no/2011/09/20/magasinet/seksualundervisning/litteratur/18216501/ er både G-punktet og andre punkter hos kvinner en myte. Jeg skjønner ikke poenget hennes. Hun sier at det eksisterer, men at det bare er en del av klitorissystemet. So what? Og at hun aldri har opplevd g-punktsorgasme betyr jo ikke at det er umulig for andre.
Gjest bazibaz Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Hun sier jo ikke at hun ikke har opplevd det, men at det er en del av klitorissystemet. Ergo "g-punktsorgasme" er bare en annen type klitorisorgasme. Fordi klitoris er veldig mye større enn den "erta" som er synlig. 2
Gjest Katten. Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 I følge denne damen: http://www.dagbladet.no/2011/09/20/magasinet/seksualundervisning/litteratur/18216501/ er både G-punktet og andre punkter hos kvinner en myte. Sukk, jeg er så lei av mennesker som mener at siden det er akkurat slik for dem, så er det akkurat slik for alle andre òg. Skjønner ikke hvordan kvinnemennesket der kan bli hyllet innenfor seksualitet. G-punktet varierer veldig fra jente til jente. Som regel finner man det 2-5cm inn i skjeden og opp mot magen (om jenta ligger på rygg). Det er dog veldig variabelt og kan ha noe med opphisselse å gjøre, spesiell vinkling osv. Noen må appåtil "læres opp" til å få nytelse fra det punktet. Anbefaler deg bare å eksperimentere mye der, både med partner og alene. I mange tilfeller er det vanskelig for fingrene å nå punktet, så da er det kjekt med leketøy
Gjest Purple Haze Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Hun sier jo ikke at hun ikke har opplevd det, men at det er en del av klitorissystemet. Ergo "g-punktsorgasme" er bare en annen type klitorisorgasme. Fordi klitoris er veldig mye større enn den "erta" som er synlig. Nettopp.
Cathrine88 Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hun sier jo ikke at hun ikke har opplevd det, men at det er en del av klitorissystemet. Ergo "g-punktsorgasme" er bare en annen type klitorisorgasme. Fordi klitoris er veldig mye større enn den "erta" som er synlig. "Helt siden fenomenet oppsto på 80-tallet har guttene dykket inn der, og de presser og napper, og ja, det kjennes godt, og ja, man skvetter ut væske som ingen vet hva er, og vips - gutta har bevis, den våte flekken på lakenet, og de føler seg som rockestjerner, men ejakuleringen trenger ikke bety at det har vært noen orgasme til stede." Det høres jo ut som om hun ikke tror stimulering av punktet kan frembringe noen orgasme i det hele tatt? G-punktsorgasme (uansett hva man kaller det) kjennes jo dessuten helt annerledes ut enn "vanlig" klitorisorgasme, så jeg skjønner fortsatt ikke problemet med å ha forskjellig navn på dem. Endret 6. oktober 2011 av Cathrine88
womenwomen Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 "Helt siden fenomenet oppsto på 80-tallet har guttene dykket inn der, og de presser og napper, og ja, det kjennes godt, og ja, man skvetter ut væske som ingen vet hva er, og vips - gutta har bevis, den våte flekken på lakenet, og de føler seg som rockestjerner, men ejakuleringen trenger ikke bety at det har vært noen orgasme til stede." Det høres jo ut som om hun ikke tror stimulering av punktet kan frembringe noen orgasme i det hele tatt? G-punktsorgasme (uansett hva man kaller det) kjennes jo dessuten helt annerledes ut enn "vanlig" klitorisorgasme, så jeg skjønner fortsatt ikke problemet med å ha forskjellig navn på dem. Har hatt mange g-punktsorgasmer, like vanlig for meg som klitorisorgasmer.Selvfølgelig finnes punktene,helt latterlig at enkerlte tviler ( disse må i såfall tilhøre den lille gruppen som er født uten disse punktene selv,alltså tvilerne ). Sansynligvis er g-punktet bare en del av klitorissystemet,Men jeg kaller det nå g-punktet, for jeg har jo ikke noen andre ord for å beskrive det punktet.Klitoris er jo et stort organ innvendig,som går 10- 12 cm innover i skjeden.I tillegg har klitoris to føle armer som går på hver side av skjeden.Har forskere funnet ut etter obduksjoner av kvinner. Vell- alle har vell ikke like velutstyrt klitoris INNVENDIG. . Heller ikke menn er like godt utstyrt når det gjelder penisstørrelse etc. Når det gjelder størrelse og evne.Varierer det utrolig mye for både menn og kvinner.
Gjest Eurodice Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Har hatt mange g-punktsorgasmer, like vanlig for meg som klitorisorgasmer.Selvfølgelig finnes punktene,helt latterlig at enkerlte tviler ( disse må i såfall tilhøre den lille gruppen som er født uten disse punktene selv,alltså tvilerne ). Sansynligvis er g-punktet bare en del av klitorissystemet,Men jeg kaller det nå g-punktet, for jeg har jo ikke noen andre ord for å beskrive det punktet.Klitoris er jo et stort organ innvendig,som går 10- 12 cm innover i skjeden.I tillegg har klitoris to føle armer som går på hver side av skjeden.Har forskere funnet ut etter obduksjoner av kvinner. Vell- alle har vell ikke like velutstyrt klitoris INNVENDIG. . Heller ikke menn er like godt utstyrt når det gjelder penisstørrelse etc. Når det gjelder størrelse og evne.Varierer det utrolig mye for både menn og kvinner. Hvorfor kalles det g-punkt? Finnes det flere (alfabetiske) punkter? Endret 6. oktober 2011 av Belladonna 1
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Så vidt meg bekjent er dette g-punktet berre ein myte. Det er riktig at ein kan få to litt ulike formar for orgasme; klitorisorgasme og vaginal orgasme.
Rofl Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror ikke det er en myte og jeg har bevist det på en men er jo godt mulig noen ikke har det.
Gjest Blubberella Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Så lenge man får deilige orgasmer av å bli stimulert her og der, må det da være revnende likegyldig hva punktene kalles og om de er deler av klitoris eller ikke. Jeg synes det er fascinerende at enkelte damer nesten blir fornærmet over at noen sier g-punktet kanskje ikke er et eget, mystisk punkt, men baksiden av klitoris. Er det nedtur at det muligens "bare" er en del av klitoris? Jeg skjønner jo at det kan føles som en nedtur for de damene som tror de er en av spesielt utvalgte som er utstyrt med et mystisk punkt. Klitoris er vel for kjedelig allemannseie og ikke like kult å snakke om... Jeg tror alle damer har et sånt punkt noen cm innenfor skjedeåpningen, og jeg vet av egen erfaring at punktet finnes og gir masse nytelse og orgasmer, men jeg har ingen problemer med å se logikken i at det kan være en del av klitoris. Punktet er da like forbaska godt å stimulere uansett og mister ikke verdien av å ha en så enkel forklaring. 3
womenwomen Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror ikke det er en myte og jeg har bevist det på en men er jo godt mulig noen ikke har det. Forskere antar at 1 av 3 eller 1 av 4 kvinner har et velutviklet og stort følsomt g-punkt. Noen må lære seg å oppdage det, bruke det for å få nytelse av det. Andre oppdager det tidlig av seg selv. Alle underliv er jo forskjellig skapt.Ingen er helt like.Derfor har jo også folk forskjellig adferd og lyst også sexuelt...
Gjest Eurodice Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Forskere antar at 1 av 3 eller 1 av 4 kvinner har et velutviklet og stort følsomt g-punkt. Noen må lære seg å oppdage det, bruke det for å få nytelse av det. Andre oppdager det tidlig av seg selv. Alle underliv er jo forskjellig skapt.Ingen er helt like.Derfor har jo også folk forskjellig adferd og lyst også sexuelt... Du har ikke svart meg på det jeg spurte om i innlegg nr. 12.
Cathrine88 Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 Du har ikke svart meg på det jeg spurte om i innlegg nr. 12. Det heter g-punktet fordi det er oppkalt etter den tyske gynekologen Ernst Gräfenberg.
Gjest Eurodice Skrevet 6. oktober 2011 #19 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Det heter g-punktet fordi det er oppkalt etter den tyske gynekologen Ernst Gräfenberg. Jeg vet det. Jeg skulle bare teste om ww visste det. Hun er en guru i alt som har med sex å gjøre . Endret 7. oktober 2011 av Belladonna
Cathrine88 Skrevet 6. oktober 2011 #20 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg vet det. Jeg skulle bare teste om ww visste det. Hun er en guru i alt som har med sex å gjøre. Aha, beklager. Men som du vet - her inne er det ikke alltid like lett å vite hvilke spørsmål som er seriøst ment, hvor merkelige de enn måtte virke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå