^KinderMaxi^ Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg er egentlig ikke så oppfinnsom når det kommer til ting i salaten. Tenkte å lage meg kyllingsalat i morgen og skalldyr/fisk salat på lørdag (tenker nøye igjennom hva jeg skal spise ) Jeg pleier å bruke paprika, isberg, agurk, løk, mais, tomat + kylling eller skalldyr. Har pleid å bruke bønner, men nei! Og hvilken dressing, olje etc er godt å ha i? Vil ikke at den skal være for fet. Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Minimais, reddiker, stangselleri, fetaost, skinke, ost, soltørkede tomater, ruccola, kål, rødløk.. Hm, kommer ikke på mer akkurat nå.
Jompa Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Oliven, soltørkede tomater, avocado, cherrytomater, ferske krydderurter, forskjellige salatsorter, kikerter, quinoa, bulgur:)
otilie Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 du kan ha absolutt alt oppi som du liker! utenom av ting som er nevnt allerede liker jeg å ha oppi krutonger, jalapeno, raspa gulerøtter, sjampingnon, egg... man kan også ha oppi nøtter og litt frukt og. mango er jo godt til mye forskjellig, eple... jeg pleier egentlig bare å ha thousand island dresing oppi men man kan jo lage mange forskjellige dressinger med olivenolje eller rømme som hovedingrediens.
Gjest Consensio Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Lager ikke så mye salat som egne måltider. Når jeg lager salat som en siderett til middag, så bruker jeg ofte isbergsalat/vestfoldsalat, rødløk, agurk, fetaost, limesaft. (er litt kresen på mat) Da bruker jeg ikke noe dressing eller oljer, da det blir nok fra limesaften. Når jeg en sjelden gang lager salat som et eget måltid, så har jeg det samme som over, men tilsetter gjerne kylling, pastaskruer, skinke osv. Bruker ikke dressinger her heller (liker ikke slike thousand island-guggesauser), men jeg bruker en skikkelig god olivenolje som jeg heller over i tillegg til krydder.
Xmir Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg brukte cottage cheese og granateple i salaten i dag. Synes det var ganske godt
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Stekte baconbiter, rå asparges, sjampinjonskiver stekt med hvitløk. mmmmmmmmmmm
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Vil anbefale deg å forsøke en annen salat enn isbergsalat (og kinakål, det KÅL ikke salat), men uansett; forsøk Crispi salat. Mye bedre. Ikke så mye vann i. Rødløk, egg, krutonger, fetaost, rista pinjekjerner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå