Gå til innhold

strikke sitteunderlag

lilletuss87

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å lage sitteunderlag og ha navnet til personen på dette.

Hvordan går jeg frem for å få det til å se finest ut?

Jeg har tenkt til å tove sitteunderlaget.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg strikket og tovet sitteunderlaget først og nålefiltet på navnet etterpå. Det blir definitivt finest.

http://www.blomsterpiken.com/2007/03/hvordan-nalefilte-pynt-pa-votter_1785.html

Edit: ser at hun i bloggen nålefilter først og tover etterpå, kanskje det egentlig er lurest? Jeg vet faktisk ikke.

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnstudio.no har gratis oppskrift på tovet strikkeunderlag i eskimo-garn. Jeg har laget dette til hele slekta, og de virker fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnstudio.no har gratis oppskrift på tovet strikkeunderlag i eskimo-garn. Jeg har laget dette til hele slekta, og de virker fornøyde :)

Jeg har prøvd å finne den oppskriften, men uten hell. Ligger den på nettsiden deres ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nålefilter motivene på etter toving, syns det er best. Da vet du også hvordan resultatet blir, jeg har nemlig opplevd flere ganger at ulike typer garn tover ulikt. Da blir gjerne resultatet litt mislykka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nålefilter motivene på etter toving, syns det er best. Da vet du også hvordan resultatet blir, jeg har nemlig opplevd flere ganger at ulike typer garn tover ulikt. Da blir gjerne resultatet litt mislykka...

Hvordan gjør du dette? Jeg har et sitteunderlag jeg har strikket og tovet etter oppskrift fra Garnstudio, og jeg vil gjerne nålefilte navn på det. Men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, aldri gjort det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme framgangsmetode enten det er før eller etter toving. Hvis du nålefilter etter toving så blir resultatet akkurat slik du nålefilter det på, med andre ord ingen risikosport slik toving ofte er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja... :fnise: Jeg har som du sikkert skjønner ikke peiling.. hehe

Da får jeg se om jeg får til det da.. Hvis jeg får tak i en sånn nål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...