Mememe Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Hei! Jeg lurer på dere som reiser med små barn med et handikap, hvilke forhåndsregler må dere ta når dere skal ut å reise med fly feks? Da tenker jeg på fly-setet, og de små som ikke klarer å sitte selv oppreist. Jeg har kommet over et produkt som heter CARES Flysafe som faktisk SAS/Norwegian anbefaler "alle" å reise med som har små barn, men det står jo ikke hvor dette er å få tak i..? Produktet er et belte som fungerer som en 5-punkts sele (som vi kjenner fra bilstolen). Kjempehendig! Jeg vet at www.barnombord.no leier disse ut fra nettet, er det andre som har vært borti disse før?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Nå har ikke jeg personlig ærfaring med å reise med handikappede, men på fly så kan man få tilrettelagt for handikappede/ rullestolbrukere. Du må nok oppgi at du reiser med handikapped når du bestiller reisen, å jeg antar at du også må melde fra når du kommer til flyplassen sånn at dere får gå først ombord. Har den handikappede problemer med å sitte godt oppreist, har h*n vel kanskje en komfortstol som kan reguleres etter behov. Sele og støtteputer for å holde seg oppreist har nok også stolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå