Amens Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg driver som mange andre og plalegger min første bryllup og i den forbindelse blir det mye googling av "bryllup" og "wedding". Noe som ofte kommer opp er brudebuketter, men jeg er litt usikker på hva som er forventet og hva som er poenget med brudebuketter. Er dette noe jeg bør ha?
Ninnin86 Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Kan jo lese litt om det her! Er veldig vanlig å ha, jeg har aldri sett noen gifte seg uten å ha bukett! Men er jo selvfølgelig valgfritt Jeg ville nok følt meg litt naken uten buketten.. På nettsiden står det at buketten er brudens smykke og skal fremheve hennes personlighet. I tillegg skal buketten og mannens matchende knapphullsblomst binde dem sammen Dette er jo fra gammelt av, men jeg synes det er en fin tradisjon 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Brudebuketten skal vel kun bæres når man går inn i og ut fra Kirka, pluss eventuelt fotoshoot. Du bør nok ha det, ja, det kan jo være kjekt å ha noe å holde i. Vi var ikke så nøye på utseendet, gikk i en tilfeldig blomsterbutikk uten å ha peiling. Sto i kø, og syntes at det personen foran bestilte var fint. Sa bare at "jeg vil også ha en sånn bukett" :gjeiper: - så var det gjort. Det var en helt vanlig bukett til en 500-lapp, enkelt bundet sammen, med noen roser og div annet.
Niennas Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Brudebuketten skal vel kun bæres når man går inn i og ut fra Kirka, pluss eventuelt fotoshoot. Du bør nok ha det, ja, det kan jo være kjekt å ha noe å holde i. Vi var ikke så nøye på utseendet, gikk i en tilfeldig blomsterbutikk uten å ha peiling. Sto i kø, og syntes at det personen foran bestilte var fint. Sa bare at "jeg vil også ha en sånn bukett" :gjeiper: - så var det gjort. Det var en helt vanlig bukett til en 500-lapp, enkelt bundet sammen, med noen roser og div annet. Jeg hører mange her inne på KG klager over at brudebuketter er så dyrt, men jeg føler meg kjempeheldig: Jeg fikk min spesialdesignet brudebukett, knappehullblomst til brudgom + to mannlige forlovere og blomster til lokalet for 1500 kr! ___ Viktig er jo buketten ikke, men det er jo heller ikke kjolen, skoene, lokalet, dressen, bilen, kaka osv. Det som er viktig er at dere blir gift! Jeg brukte lang tid på å finne ut hva slags bukett jeg ville ha, sto lenge å tenkte på å bare bruke en blomst, f.eks. en solsikke eller en lilje. Som jeg skrev, så fikk jeg den spesialdesignet, og jeg ble veldig fornøyd! Jeg ønsket en liten bukett med silkehåndtak, jeg ønsket at den skulle se ut som at jeg hadde vært i en eng fem minutter før vielsen, og bare dratt med meg masse blomster. Altså vilt og fargerikt! Blomsterdekoratøren viste meg noen bilder av blomster, og spurte hva jeg syntes om de, og jeg har en kjempeopplevelse av hele greia
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Ta med deg en potteplante hjemmefra. Det gjorde jeg, og fikk råd til mye mer alkohol. 2
Anglofil Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Man må ikke ha brudebukett hvis man ikke vil det, men selv syntes jeg det var fint å ha. Jeg var heldig å få en god deal på en brudebukett og betalte 1200 kr. Mvh Yvonne
Gjest Adriane Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg driver som mange andre og plalegger min første bryllup og i den forbindelse blir det mye googling av "bryllup" og "wedding". Noe som ofte kommer opp er brudebuketter, men jeg er litt usikker på hva som er forventet og hva som er poenget med brudebuketter. Er dette noe jeg bør ha? Det kommer jo litt an på resten av bryllupet deres antar jeg Hvis hele bryllupet skal være litt sånn annerledes, uten alt det tradisjonelle med hvit brudekjole, vielse i kirken, bryllupskaker og greier og greier, så er det kanskje ikke så viktig med brudebukett. Men jeg ser for meg at dersom man skal gå opp et kirkegulv, er man veldig takknemlig over å ha en bukett å holde i på veien opp Hvis det føles unaturlig med en "blomsterkvast" i henda, så går det jo an å ha f.eks en enkelt blomst - det kan være like fint det som en bukett F.eks sånn eller sånn. Eller noe sånt? Eller denne
Stinelin Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Noen som har tanker om brudebukett i bondebryllup hvor begge har bunad? Vi liker begge som regel det som er mest mulig naturlig vakkert, som sommerblomster fra eng eller fjell. Noen som har sett noe spesielt fint til den settingen?
Ninnin86 Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Noen som har tanker om brudebukett i bondebryllup hvor begge har bunad? Vi liker begge som regel det som er mest mulig naturlig vakkert, som sommerblomster fra eng eller fjell. Noen som har sett noe spesielt fint til den settingen? MARKBOMSTER!! Jeg ville hatt en bukett med prestekrager, rødkløver, smørblomster osv osv! Det er såååå fint til bunad Hadde jeg giftet meg på sommeren ville jeg vurdert markblomster til brudekjolen, meeeeen lite av dette i feb 1
Stinelin Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Tenker også på markblomster. Men skal slike bindes eller "tilberedes" på en spesiell måte for å holde ut dagen? Altså, om man plukker en bukett selv ser den jo fort sliten ut. Herregud, jeg vet ingenting om bryllup..
Ninnin86 Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Hmm, det er jeg jammen ikke sikkert på.. Men den visner ikke hvis du plukker den dagen før og setter dem i vann. Jeg tror jeg ville ringt en blomsterbutikk og forhørt meg der. De har helt sikkert gode råd om hvordan dette kan gjøres på best mulig måte
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #12 Skrevet 8. oktober 2011 Noen som har tanker om brudebukett i bondebryllup hvor begge har bunad? Vi liker begge som regel det som er mest mulig naturlig vakkert, som sommerblomster fra eng eller fjell. Noen som har sett noe spesielt fint til den settingen? Hvis dere gifter dere i rett tid til liljekonvall ville jeg gått for det. Nydelig til bunad, enten alene eller sammen med andre ville blomster.
Lyra Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Skal lage min egen bukett jeg. Har øvd meg når rosebukettene mine begynner å ta kvelden, så jeg vet jeg klarer å få til en pen bukett Spurte å blomsterbutikk hvor mye de skulle ha for en helt enkel brukebukett med kun roser, 4000 kr skulle de ha. Min kommmer vel på 400 hvis jeg kjøper dyre roser...
Gjest Adriane Skrevet 9. oktober 2011 #14 Skrevet 9. oktober 2011 Skal lage min egen bukett jeg. Har øvd meg når rosebukettene mine begynner å ta kvelden, så jeg vet jeg klarer å få til en pen bukett Spurte å blomsterbutikk hvor mye de skulle ha for en helt enkel brukebukett med kun roser, 4000 kr skulle de ha. Min kommmer vel på 400 hvis jeg kjøper dyre roser... Det er ikke dumt! Det skal jammen jeg vurdere også Jeg jobbet i blomsterbutikk i ungdommen, og har jo en gang lært å sette sammen buketter, så det går jo an å øve seg litt, og se hva man får til! Dette er en liten sidetrack, men jeg vurderer også å sminke meg selv, samt ordne håret selv. Da har man brått spart mange tusenlapper, om man da også i tillegg lager buketten selv!! *ble litt ivrig nå*
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #15 Skrevet 9. oktober 2011 Det er ikke dumt! Det skal jammen jeg vurdere også Jeg jobbet i blomsterbutikk i ungdommen, og har jo en gang lært å sette sammen buketter, så det går jo an å øve seg litt, og se hva man får til! Dette er en liten sidetrack, men jeg vurderer også å sminke meg selv, samt ordne håret selv. Da har man brått spart mange tusenlapper, om man da også i tillegg lager buketten selv!! *ble litt ivrig nå* Jeg hadde faktisk tenkt å lage en tråd om akkurat dette, for jeg vurderer sterkt å ordne hår/sminke selv og lurer på om det er andre som har gjort/skal gjøre akkurat dette og om de var fornøyde
Niennas Skrevet 9. oktober 2011 #16 Skrevet 9. oktober 2011 Skal lage min egen bukett jeg. Har øvd meg når rosebukettene mine begynner å ta kvelden, så jeg vet jeg klarer å få til en pen bukett Spurte å blomsterbutikk hvor mye de skulle ha for en helt enkel brukebukett med kun roser, 4000 kr skulle de ha. Min kommmer vel på 400 hvis jeg kjøper dyre roser... 4000 kr var da overdrevent mye. Vil tipse kommende bruder som ikke tør å lage egen bukett om å spørre litt rundt!
FruN Skrevet 9. oktober 2011 #17 Skrevet 9. oktober 2011 4000 kr var da overdrevent mye. Vil tipse kommende bruder som ikke tør å lage egen bukett om å spørre litt rundt! Samme sier jeg.. Jeg skal gi 1000-1200kr for min..
Gjest Adriane Skrevet 10. oktober 2011 #18 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg hadde faktisk tenkt å lage en tråd om akkurat dette, for jeg vurderer sterkt å ordne hår/sminke selv og lurer på om det er andre som har gjort/skal gjøre akkurat dette og om de var fornøyde Så kult at flere vurderer det! Jeg vil ha veldig diskret sminke og enkel frisyre, og da har jeg tenkt at jeg kan spare en del penger på å gjøre dette selv. Det kunne selvfølgelig være kos å bli "dullet med" av andre den dagen, og slippe å styre selv, men jeg må finne ut av om jeg syns det er verdt pengene
Anglofil Skrevet 10. oktober 2011 #19 Skrevet 10. oktober 2011 Vil bare si det at etter å ha vært på diverse bryllupsforum så er det ikke uvanlig å bruke mellom 2-3000 kr for en bukett. 4000 kr er kanskje i overkant mye, men 3000 kr er ikke uvanlig. Mvh Yvonne
Flua Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg hadde 3 solsikker, pent bundet sammen med lys sløyfe, sånn på rekke liksom.....kosta 200,-! Og det var veldig MEG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå