AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei Vi skal arrangere et selskap for 100-120 personer i Oslo. Smertegrensen på pris pr kuvert (med alt inkl.) er ca 800 kroner. Det bør heller ikke være uhorvelig vanskelig å komme seg dit fra Oslo sentrum. Noen som har noen gode tips/erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 6. oktober 2011 #2 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei Vi skal arrangere et selskap for 100-120 personer i Oslo. Smertegrensen på pris pr kuvert (med alt inkl.) er ca 800 kroner. Det bør heller ikke være uhorvelig vanskelig å komme seg dit fra Oslo sentrum. Noen som har noen gode tips/erfaringer å dele? Ekebergrestauranten (trikk nr 18 og 19 går rett forbi, og de har en fantastisk utsikt!) Frognerseteren (t-banen går til et stopp rett ved, og her er også fantastisk utsikt!) Jeg hadde flere idéer, men så kom det besøk her, og de forsvant for meg. Kommer evt sterkere tilbake ;-) Å jo, forresten: Akershus festning! Tror det går an å leie deler av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 6. oktober 2011 #3 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kom på noen til (ikke alle kan servere mat kanskje, men...) Gamle Logen (ligger ganske midt i sentrum ;-)) Oslo Militære Samfund (ligger også ganske midt i sentrum ;-)) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billebill Skrevet 7. oktober 2011 #4 Del Skrevet 7. oktober 2011 Adrianes forslag her er veldig gode, rent beliggenhetsmessig. Når det gjelder kuvert for 800 kr, så er det litt verre. Gamle Logen tar ca 1200 pr kuvert, og Oslo Militære Samfunn tar ca 1500. Akershus festning har ikke selskapslokaler. Skal du ha et så sentralt lokale, og samtidig en kuvertpris på 800, ville jeg anbefale å undersøke steder der du kan ha med mat og serveringspersonale selv (bestille catering, og feks få venner av venner til å servere for en billig penge). Gamle Krigsskolen ligger veldig sentralt i kvadraturen. Med innleid profesjonelt serveringspersonell og treretters middag med drikke kom kuverten der på 900 kr når jeg sjekket. Kommer ikke på noe annet just nu, men skal prøve å tenke meg om. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 7. oktober 2011 #5 Del Skrevet 7. oktober 2011 Månefisken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 7. oktober 2011 #6 Del Skrevet 7. oktober 2011 Adrianes forslag her er veldig gode, rent beliggenhetsmessig. Når det gjelder kuvert for 800 kr, så er det litt verre. Gamle Logen tar ca 1200 pr kuvert, og Oslo Militære Samfunn tar ca 1500. Akershus festning har ikke selskapslokaler. Oops! Jeg tenkte ikke på å sjekke kuvertpriser jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 7. oktober 2011 #7 Del Skrevet 7. oktober 2011 Om du vil bevege deg litt ut fra Oslo så er Drengsrud Gård veldig fint! Det samme er Sem Gjestegård. I Oslo kan man vel leie Lilleborg (?? Tror det er det det heter??) som er en stor sveitservilla. Tror ikke det er så dyrt. Ellers så finnes Sporten i Holmenkollen, og Eckbo selskapslokaler. Vet desverre ikke kuvertpris.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 7. oktober 2011 #8 Del Skrevet 7. oktober 2011 Drengsrud gård er vakker, men fryktelig dyrt der. Så med ts budsjett så tror jeg det utgår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 10. oktober 2011 #9 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er dyrt å leie men fordelen er at man kan ta med egen alkohol:) Tror også at om man er villig til å ta bryllupet litt "off season" så kan det være litt billigere... Men dette er jeg ikke sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 10. oktober 2011 #10 Del Skrevet 10. oktober 2011 Vi var på Roklubben på Bygdøy. Om du klarer deg under 800kr er jeg usikker på, det avhenger litt av antall deltakere og hvor mye dere er villige til å gjøre selv. Hva inkluderer du i det beløpet? Hvis det skal være lokale, borddekning, servitører, mat og drikke, tror jeg du sliter med det (både på roklubben og andre steder), med mindre du klarer å finne et slags "grendelokale" der dere kan gjøre absolutt alt selv. Men de er det vel ikke flust av i Oslo, akkurat.. På Roklubben kan du velge å gjøre en del selv, de har samarbeidspartnere som tilbyr mat, servering, osv. Drikke ordner man selv, det er ihvertfall et pluss. Men de er litt uorganiserte på en del ting, så hvis du ikke ønsker å ha det akkurat slik de pleier å gjøre, må du være forberedt på å ta noen diskusjoner og stå på ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 11. oktober 2011 #11 Del Skrevet 11. oktober 2011 Om du vil bevege deg litt ut fra Oslo så er Drengsrud Gård veldig fint! Det samme er Sem Gjestegård. I Oslo kan man vel leie Lilleborg (?? Tror det er det det heter??) som er en stor sveitservilla. Tror ikke det er så dyrt. Ellers så finnes Sporten i Holmenkollen, og Eckbo selskapslokaler. Vet desverre ikke kuvertpris.. Lilleborg er en "liten" sveitservilla. De sier de kan ta 60-80, men da blir det VIRKELIG trangt og noen må sitte ute i vinterhagen. Luktet vondt gjorde det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 11. oktober 2011 #12 Del Skrevet 11. oktober 2011 Lilleborg er en "liten" sveitservilla. De sier de kan ta 60-80, men da blir det VIRKELIG trangt og noen må sitte ute i vinterhagen. Luktet vondt gjorde det også Haha, har aldri vært der, bare hørt at det kan være et rimelig alternativ:) Kom forresten på et nytt: Dronningen på Bygdøy.. Aner desverre ingenting om pris:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Del Skrevet 11. oktober 2011 Golia Velhus, pluss koldtbord og medbragt drikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 11. oktober 2011 #14 Del Skrevet 11. oktober 2011 Kom forresten på et nytt: Dronningen på Bygdøy.. Aner desverre ingenting om pris:) Der er du godt over 800 per pers ihvertfall. Vi vurderte det opp mot Roklubben, og fikk tilsendt menyen. Da lå billigste hovedrett på kr 390, og total tre-retters fra 575 og oppover. Viner fra kr 300/flaske. (fjorårets priser). Det er riktignok mulig å velge buffeter til under 400kr per pers, men man skal i tillegg betale for servitører, eventuell borddekning, blomster, osv. All mat og drikke må kjøpes gjennom dem, og det er restaurantpriser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 12. oktober 2011 #15 Del Skrevet 12. oktober 2011 Der er du godt over 800 per pers ihvertfall. Vi vurderte det opp mot Roklubben, og fikk tilsendt menyen. Da lå billigste hovedrett på kr 390, og total tre-retters fra 575 og oppover. Viner fra kr 300/flaske. (fjorårets priser). Det er riktignok mulig å velge buffeter til under 400kr per pers, men man skal i tillegg betale for servitører, eventuell borddekning, blomster, osv. All mat og drikke må kjøpes gjennom dem, og det er restaurantpriser. Aha, da er det kanskje ikke noe alternativ.. Lurer på hva TS tenker, har du sjekket noen av stedene?? Da vi giftet oss så vurderte vi først å "gjøre alt selv" da vi var sikre på at det ville være rimeligere. Etter å ha sjekket litt fant vi ut at det ikke alltid var tilfelle (vi giftet oss i Sverige, så valutaen hjalp også litt på). Men - det er viktig å ha tunga rett i munnen og vite hva som er med i en eventuell pakke man bestiller... Om det er 800,- per pers med absolutt alt så tror jeg TS kan stryke alle steder der man ikke kan ha egeninnkjøpt alkohol med det samme (alternativet er å ikke drikke alkohol:)). Velg heller steder der man betaler for å leie plassen men kan ordne annet selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå