Gå til innhold

hva skal man betale barnevakten som er 13 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en alene mor som av og til må bruke naboens 13 årige jente som barnevakt for å komme meg på trenging 1 time i uka. Min datter er 6 år, og fra jeg drar hjemmefra til jeg er hjemme så tar det 1 time og 25 minutter.

Hva er det vanlig å betale for ca 1,5 time til en 13 åring ???

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Det samme som du ville betalt barnevakta på 20 år.

Skrevet

150 kr kanskje. :)

Skrevet

:daane:

Det er jo litt over hundre kroner i timen, hva er galt med det?

Skrevet

Det er jo litt over hundre kroner i timen, hva er galt med det?

Jeg synes det er særdeles høy betaling, og hvis det er satsene i dag så vet jeg at jeg aldri kan ta meg råd til å betale en barnevakt.

Skrevet

Hva om du betaler henne annenhver gang/uke, 150 kr? (Evt 100kr..)

Og en idè: Snakk med henne, og spør om det er greit. :)

Tror ikke alle barnevakter satser på å bli rike av jobben, synes forøvrig satsene her på KG er himmelhøye. :eeeh:

Gjest Håpløs
Skrevet

Jeg ville ikke tatt full timespris for 1 barn. Hvor mye ttar en dagmamma pr time pr barn? Jeg ville nok gitt 100 kr pr gang i dette tilfelle.

Skrevet

synes forøvrig satsene her på KG er himmelhøye. :eeeh:

Det synes jeg også. Nesten så jeg mistenker at det er mange barnevaktspirer her som forsøker å presse opp prisen :gjeiper:

Skrevet

Jeg satt gladlig barnevakt for 50 kr timen når jeg var 13 år.. Da gikk foreldrene på kino og spiste. Jeg ville gitt henne litt mer, er jo noen år siden, men 13 åringer er vel ikke vant til å ha så mye penger mellom hendene? :)

Skrevet

Jeg ville gitt henne 100 kr for halvannen time. Syns det er mer enn nok - hun betaler jo ikke skatt av det.

Skrevet

Hei

Som mor til en 13-åring hadde jeg syntes 100,- pr gang hadde vært rimelig. Hadde heller ikke reagert om hun ble sittende 2 timer for den summen.

Skrevet

Da jeg var 13 hadde jeg en periode jobb hvor jeg hadde drøyt 70kr timen. Husker ikke helt hva jeg fikk som barnevakt bestandig, varierte. Tror jeg fikk 50 en gang hos naboen for å sitte der tre kvarter ca. Er barnet ditt våken og barnevakten steller henne for kvelden kan jeg gå med på 100 per gang, hvis hun bare er tilstede mens barnet sover og kan gjøre lekser/se tv, synes jeg 75-80 er helt ok.

Og en 13-åring skal da vel ikke ha samme lønn som en 20-åring. Har enda tilgode å jobbe et sted hvor ikke 20-åringer har mye høyere lønn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes 100 kr hver gang er en passende sum. Hun er langt under myndighetsalder, og for en 13-åring er vel 100 kroner en del penger?

Knappe 70 kr/t er vel greit.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg betaler "vår" 13 åring 100 kr for ca en og en halv time og hun er fornøyd.

• Liker 1
Skrevet

Tja, for litt perspektiv så tjener de jeg kjenner som jobber og er 15-17 år ca 80 kr/t. Så å ha over 100 kr/t synes jeg er galskap.

Jeg fikk 100 kr for hver gang jeg satt barnevakt når jeg var ca så gammel. Da satt jeg i 3 timer.

• Liker 1
Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Jeg satt barnevakt en gang som 13-åring og fikk rundt 500,-

Det var vel to-tre timer, og jenta var våken.

Jeg var jo superfornøyd jeg :fnise:

Men 100,- for de tre timene hadde vært helt greit for meg det.

Skrevet

Jeg var barnevakt for 25 kroner timen da jeg var 13, og det er ikke SÅ lenge siden, så en prisstigning på over 100% siden da, er veldig godt betalt. Jeg villle gitt henne en hundrelapp for enkelhetskyld. 50kroner er vel kanskje litt lite...

Gjest Sevastra
Skrevet

Når jeg var på den alderen satt jeg barnevakt i ca 5-6 timer på kvelden for ei nabodame som skulle ut å kose seg. Ble ganske skuffa da jeg fikk 100 kr, og hun kom i tillegg senere tilbake enn det hun hadde sagt.

Det meste jeg har fått er 600, men da var jeg 18 og passa 4 småbarn på en gang. Lekte med de hele kvelden og la de til sengs. Synes fortsatt det var ganske så godt betalt :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Kommer helt an på hvor mange unger man passer ;)

Husker jeg passet 8 unger (Smith's venner), i 12 timer. Ble ganske skuffa da jeg bare fikk 200 kroner da. Var da 15 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...