Gjest Hilsen sliten elev.. Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 Heisann.. Bare lurte på om det var noen som kunne hjulpet meg litt her.. Har tentamen i morgen, og sliter skikkelig.. Har hatt kyssesyken, så har ikke fått med meg så mange timer og slikt.. henger langt bak.. Om noen hadde kunnet hjelpe meg å svare kjeeempekort på disse spørsmålene hadde jeg blitt overlykkelig.. 1) Hvordan er makten fordelt mellom de ulike organene og nivåene? 2) Hvem har mest makt innenfor norges politikk? 3) Fungerer vårt system slik det bør i et demokrati?
Gjest Lizbet Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Makten er fordelt mellom storting, regjering og domstolene. Jeg tror det er noe slikt som at regjeringen lager lovene, stortinget vedtar lovene og domstolene styrer etter lovene.... De andre spørsmålene kan ikke jeg hjelpe så mye med. Men kunne du ikke lest selv om du har hatt kyssesyken??
Gjest Poirot Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Finnes vel ikke noe klart svar på 2 og 3, bare man begrunner godt kan man nok skrive om mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå