Frufly Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 I ettermiddag har jeg hatt smerter i underlivet. Det er veldig vondt å tisse.. gå.. Har aldri hatt urinveisinnfeksjon men kan tenke meg at det er det. Er dette farlig hvis jeg er gravid? er ca. ei uke til IKM. Skal ringe å få legetime i morgen. Har fått i meg noen glass med vann, appelsinjuice,melk og eple juice. Fyttikatta så vooondt!! :cry: Noe annet å anbefale?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 I ettermiddag har jeg hatt smerter i underlivet. Det er veldig vondt å tisse.. gå.. Har aldri hatt urinveisinnfeksjon men kan tenke meg at det er det. Er dette farlig hvis jeg er gravid? er ca. ei uke til IKM. Skal ringe å få legetime i morgen. Har fått i meg noen glass med vann, appelsinjuice,melk og eple juice. Fyttikatta så vooondt!! :cry: Noe annet å anbefale? Jeg har hatt sånne symptomer et par ganger. Da drakk jeg masse te og vasket der nede med te også. Jeg hørte fra en dame jeg kjenner at det hjelper og så hjalp det egentlig meg. Vet ikke om det var tilfeldig eller teen virkelig hjalp mot infeksjonen? Helt vanlig te også, men noen bær inni.
Frufly Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2011 Takk for svar! Te skal jeg prøve å drikke før jeg legger meg Hørtes litt ekkelt ut å vaske seg med det
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Takk for svar! Te skal jeg prøve å drikke før jeg legger meg Hørtes litt ekkelt ut å vaske seg med det Nei da, det er bare vann Jeg liker å drikke te og drikker masse om vinteren. Jeg har aldri hatt problemer med å gå på do eller smerter relatert dette. Pass på å ha nok varme klær på deg, bruk tøfler inne, ikke sitt på gulvet. Jeg vet ikke om det påvirker graviditet, men snakk med legen i morgen. Egentlig har min forrige fastlege fortalt meg at det hjelper å drikke mye og tisse mye når man har urinveisinfeksjon. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Ikke lurt å drikke masse te, siden det er vanndrivende. Men hvis du vil prøve med te, er det kjerringrokkte som anbefales. Drikk masse vann, appelsinjuice og tranebærjuice for å rense skikkelig ut. tranebærkapsel og c-vitamin (1gram) kan også hjelpe.
Frufly Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2011 (endret) skal høre med legen imorgen. Kommer til å tisse i heeele natt men har fått i meg en del væske nå så må tisse omtrent hver 20 min :gjeiper: Bakdelen er at det er så utrolig vondt :cry: Endret 5. oktober 2011 av Frufly
Gjest Macaron Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Ikke lurt å drikke masse te, siden det er vanndrivende. Men hvis du vil prøve med te, er det kjerringrokkte som anbefales. Drikk masse vann, appelsinjuice og tranebærjuice for å rense skikkelig ut. tranebærkapsel og c-vitamin (1gram) kan også hjelpe. Ingen fare å drikke te, det er jo bare bra at det er vanndrivende, så får man skylt ut bakteriene av systemet. Tranebær er også vanndrivende, og det er jo mye av grunnen til at det er anbefalt å innta det ved UVI.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Ingen fare å drikke te, det er jo bare bra at det er vanndrivende, så får man skylt ut bakteriene av systemet. Tranebær er også vanndrivende, og det er jo mye av grunnen til at det er anbefalt å innta det ved UVI. Akkurat det jeg mente da jeg anbefalte te både for drikking og vasking der nede! Egentlig vasker man bort bakteriene som er rett på utsiden og vitaminene hjelper mot infeksjonen.
Frufly Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2011 Tusen takk for råd! Har vært hos legen og det viste ikke at jeg hadde UVI, men det kunne være fordi jeg hadde vært så flink til å drikke masse. Fekk uansett en antibiotika kur som jeg skulle gå på for å være helt sikker. Hvis smertene ikke gav seg skulle jeg kontakte legen igjen. Kunne også være graviditet utenfor livmoren,men det var mindre sannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå