AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg går i 3.kl på videregående og er ganske bestemt på å ta lektorutdanning med fagene samfunnsfag og engelsk til neste høst. Det store dilemmaet blir da i Oslo eller i Trondheim.. Er selv fra Kristiansand og har aldri vært i Trondheim før. Oslo kjenner jeg til ganske godt. Har vært litt skeptisk til å studere i Oslo og føler Trondheim er litt mer "meg", men igjen har jo Oslo mer å tilby innenfor kultur ect. Har noen noen tips eller gode/dårlige erfaringer fra hver av byene? Kunne trengt litt hjelp
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg studerer i Oslo og er fra Vestlandet. Først: Hvorfor tror du Oslo ikke er helt deg?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Eller hvorfor er du skeptisk til Oslo?
Kladd Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 De jeg kjenner som har studert begge steder sier at Trondheim er en mye bedre studentby, så jeg hadde ikke vært i tvil! Selv er jeg lykkelig Trondheimsstudent! 2
Gjest "gjest" Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ville gitt blanke i begge og satset på Stockholm siden den norske kronen er så sterk for tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ville gitt blanke i begge og satset på Stockholm siden den norske kronen er så sterk for tiden. Lol..
HedvigR Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Vet ikke helt om jeg er enig med at Oslo nødvendigvis har bedre kulturtilbud enn Trondheim! Trondheim er jo kjent som kulturhovedstaden! Jeg er veldig, veldig glad i Trondheim, og studentmiljøet her er fantastisk! Mitt inntrykk er også at folk er mye åpnere her i Trøndelag, enn i Oslo. Også er byen så fin 2
Gjest "gjest" Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Lol.. ??? Det er liksom ikke et problem å studere i Stockholm.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Eller hvorfor er du skeptisk til Oslo? Er skeptisk til Oslo p.g.a hørt mye om lukket miljø og at det hovedsakelig er østlendinger der som allerede er knyttet til en vennegjeng. Har også hørt at mange Oslo-studenter (som bor nærme, og det er en del) drar hjem i helgene.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har studert 5 år i Trondheim og studerer nå i Oslo. For min del var Trondheim uten tvil best. Nå har det selvsagt mye å si at jeg er eldre enn mange av de jeg studerer med og at jeg ser på studietiden min som "over" på en måte. Tror uansett ikke du kan ta feil med Trondheim. Det er også mange morsomme frivillige verv å ta på seg på Studentersamfundet (anbefales på det STERKESTE), men det finnes selvsagt mye i Oslo også Tror du vil trives uansett, men holder en knapp på Trondheim:) 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 hvis du er redd for lukkede miljøer, er det best å studere i en liten by:) men ja, trondheim er nok en bedre studentby enn oslo! 2
Knirke Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Oslo har helt horrible leiepriser, så sånn sett lønner det seg å velge Trondheim Og som noen andre sier, så er Trondheim en "studentby" der mye av det som skjer kulturelt i byen skjer på Samfundet, og alle studentene vanker på samme sted (pluss at det gir et kjempefortrinn å jobbe frivillig på Samfundet!) I Oslo er studentene mer spredt for alle vinder, og bruker tid på andre interesser og bekjente 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg studerer i Trondheim og stortrives. En flott studieby! De årene jeg har studert her har flere Oslo studenter kommet hit og de skryter alle hvor mye bedre Trondheim er! Tenker du på skole derimot, tror jeg at Oslo har bedre rykte innen humantiske fag enn det Trondheim har - Trondheim har god rykte innen teknologiske fag. Vil du studere teknologiske fag? Velg NTNU, de er landets beste på dette området. Vil du studere humantiske fag? Da velger du UIO, da de er best på dette området. Vil du studere Økonomi? Da velger du Bergen og NHH 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå