Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei. Jeg hørte fra en venn i India at de som prøver å bli gravide må ikke spise papaya fordi papaya har noen stoffer som virker dårlig på hormonene (særlig progesteron) og reduserer sjansene for å bli gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Jeg spiste masse papaya under første PP. Kan det være en grunn til at det ikke gikk? :O

Skrevet

Jeg vet ikke om det har noen med sjansene dine akkurat denne PP å gjøre, men i tillegg til andre forhold, kan det være uflaks å redusere sjansene enda mere.

Skrevet

Det at papaya kan hindre graviditet har jeg ikke hørt om. Det som imidlertid er kjent er at papaya ikke er bra for gravide, da det er et stoff i frukten som kan være giftig for fosteret, og det kan også være abortfremkallende. Dette i likhet med einebær, en del eteriske oljer og andre stoffer. Dette kan være bakgrunnen for at man ikke skal spise papaya som prøver.

Det som kan nedsette fruktbarheten er mye koffein, soya, og enkelte andre stoffer. Men det finnes ikke noe stoff som gjør det vesentlig vanskelig å bli gravid så lenge man holder seg til moderate mengder. Da ville det vært et populært prevansjonsmiddel.

Skrevet

I India er det ikke prevensjonsmiddel, men tas av kvinner som vil minske sjansene for å bli gravide. Kanskje vet de mer om papaya enn oss?

Skrevet

Ananas og cashewnøtter blir brukt for å fremkalle abort i India, og gynekologen anbefalte at spesielt mannen ikke spiste dette i prøveperioden:)

Skrevet

Det som kan nedsette fruktbarheten er mye koffein, soya, og enkelte andre stoffer.

Oi...jaja... Da vet man det... Takk!

Får holde seg til andre alternativer som laktoseintolerang.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...