Gå til innhold

Pris på hentesett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har strikket dette hentesettet pluss votter og tubesokker på bestilling.

Det er strikket i Lanett og har 6 knapper

Bruket ca 7 nøster = 41 * 7 = 287

Brukte også 6 knapper = 10 + 6 = 60

Altså har jeg brukt 347 ,- i materiell.

Hva kan jeg da selge settet for? Jeg er så redd for å ta for mye, men jeg synes jo samtidig at jeg skal ha litt for jobben..

Noen som har noe mening om det?

post-11172-0-93827600-1317842394_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid har du brukt da? Kanskje regne litt på det og se hva "timelønnen" din blir om du velger totalt 5-6-7-800 etc.

Skrevet

Hvor lang tid har du brukt da? Kanskje regne litt på det og se hva "timelønnen" din blir om du velger totalt 5-6-7-800 etc.

Jeg personlig hadde aldri giddet å bruke så mye som 800kr på ett hentesett,men muligens bare jeg som er gjerrig :P

Men TS sitt hentesett var absolutt kjempe fint så det er ikke ment som kritikk :)

Skrevet

Jeg har ikke barn, så jeg vet jo ikke hvor utskjemte babyene deres er :gjeiper: Så nå tenkte jeg spesifikt ut i fra timelønn, men et annet tips er jo å spørre hva kunden vil betale. Eller google litt, noe jeg gjorde, og der fant jeg en blogg som tok 750 kr. Så det så! :)

Skrevet

Min mor strikker hentesett på bestilling. Tipper hun selger ca 5-6 hentesett i mnd og hun tar 780.- pluss porto. Hun strikker på maskin, men har sett flere som er veldig like det du har laget. ( nydelig forresten)

Hun sier alltid att det er dårlig timelønn, men som hun sier så elsker hun å strikke, og kan nå strikke og få betalt garnet, uten å bare sitte å strikke gratis til oss i familien. ( hun strikker selvfølgelig til oss også, men det er jo grenser for hvor mye vi trenger.)

Hun sender rundt i hele landet og sender det med sporing, så for dem som kjøper så kommer settet på rundt 900.- Hun mangler ikke kunder når hun tar den prisen.

Skrevet

Jeg har hørt at normalt er å ta tre ganger materiellpris når det er snakk om strikkearbeider.

Det blir da ganske dyrt, selv om det er høy kvalitet på hentesettet (både i materialer og arbeid). Men du bør i alle fall ta dobbel pris av materialene, kanskje litt mer også.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg kikket litt på epla.no, og prisene spriker jo en hel del, samt at ingen sett er akkurat like det du har strikket. Utfra det jeg kan se av strikkesett til babyer der inne, tror jeg ikke det er feil å forlange ca 750 for det du har laget. Det er mye der inne som er billigere, men ingen sett har så mange deler som ditt.

Skrevet

Jeg tar 2,5 til 3 ganger materialprisen for ting jeg selger.

Skrevet

Hvilken pris endte du på TS? :)

Skrevet

Oi..Personlig hadde jeg aldri brukt så mye penger på et hentesett..Det var riktignok kjempefint, men..Ikke for min del i alle fall. :jepp:

Men skjønner jo det at for noen så er dette med hentesettet veldig viktig og stor stas.

Skrevet

Hvilken pris endte du på TS? :)

Jeg har ikke solgt det enda, men har bestemt meg for å ikke selge det for under 650,-

Men Mottager skal selv få komme med pris først. Er det over 650,- sier jeg takk takk ;) Hihi

Skrevet

Jeg har også hørt at 3 ganger materialpris er vanlig å ta.

Neste gang avtaler du pris før du strikker. :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Det er alltid lurt å avtale før man strikker ;) De fleste tror at slike sett kommer på 2-300 og tenker ikke at materialer koster mer enn det. Jeg pleier ta 7-800 for hentesett, alt etter hvor avanserte de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...