Gå til innhold

Gantt-diagram

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

jeg skal lage et Gantt-diagram, men er det noen som har en grei måte å lage det på? De som jeg har funnet på nettet har vært pdf-filer og sånn, jeg skal ha et pent diagram som jeg kan stjæle og bruke som mitt eget... har du noen tips om hvordan jeg kan lage det i word-he... eller noe?

(har for tiden et særdeles anstrengt forhold til figurer og tabeller som skal inn i et word-dokument)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kanskje jeg kan hjelpe dge om du forklarer litt mer om hva slags diagram dette er. Har aldri hørt om det jeg? icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har (eller ikke ønsker å bruke) et spesialprogram, som f.eks. Microsoft Project, anbefaler jeg det å lage det i Excel.

Bruk Formattering av cellene til å "tegne" stripene: Format/cells... deretter enten "border" eller "patterns".

I første linje øverst lager du datoene.

I første kolonne til venstre oppgave-beskrivelsene

Et... voila!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fant ut av hva dte var jeg også, og Microsoft Project er jo det greieste å bruke. Eller Excel som nevnt over. I Word aner jeg ikke hvordan man lager det. icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! Det var kjempefint, det skal jeg prøve.

Anonym, det er et skjema som er veldig bra for prosjektledelse fx.

dato og sånn bortover, og oppgaver nedover, og så lager man sånne fine streker så man ser hva som overlapper hverandre etc.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil ha det inn i et Word-dokument er det jo bare å "embedde" en "Excel-bit" inne i Word dokumentet. Du får da liksom en liten bit av Excel "limt inn" i DOC'et ditt, og når du klikker på det, forstår windows det, og håndterer det som Excel.

Fint, hva...?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, Arnie... nå er jo min oppfatning at windows ikke forstår noe som helst da... har hatt en del skremmende opplevelser de siste dagene med figurer som endrer seg, et worddokument som endrer font når det blir limt inn i et annet, tabeller som omformaterer seg (laget i word, overføres til word) og endel andre ting som ikke er bra for blodtrykket mitt... men jeg skal puset dypt og håndtere det også jeg...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Skjønner godt frustrasjonen din, Tusenfryd - Windows er langt fra feilfritt, jeg har hatt en del av de der opplevelsene selv.

Har imidlertid brukt den "embeddingen" med hell flere ganger - det fungerer faktisk greit! Men jeg må jo tilstå at når jeg gjør slikt trykker jeg ekstra ofte på "save"-knappen... bare for sikkerhets skyld.

Lykke til.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...