AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg var i dyrebutikken i går og der hadde de introduksjonstilbud på kattedoer med inngang på toppen, en slik en. Jeg er lei av att katten tisser utefor og sparker ut sand, så jeg lurer på hvordan denne er. Katten min er stor og jeg tenker at det kan bli trangt for den å komme seg oppi. Doen er jo dyr og det er dumt å kjøpe den hvis den ikke er brukbar. Noen som har den her?
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Er det ikke litt problematisk for katten og hoppe opp igjen da? oO
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 I alle dager. Greit katter er flinke med å hoppe ut og inn av pappkasser, men kan aldri se for meg katten min ville trives med en slik kasse. Vanlig type med tak og luke fungerer utmerket. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Er det ikke litt problematisk for katten og hoppe opp igjen da? oO Den er ikke så veldig dyp. Den er litt over 40 cm høy.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 I alle dager. Greit katter er flinke med å hoppe ut og inn av pappkasser, men kan aldri se for meg katten min ville trives med en slik kasse. Vanlig type med tak og luke fungerer utmerket. Ikke for meg. Katten min tisser ofte utenfor fordi han ikke går langt nok inn i doen, og han sparker sanden ut gjennom åpningen. Hvorfor tror du katten din ville mistrives med en slik do?
Gjest Cipheria Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 1500kr? Hadde vært mitt valg om prisen var fornuftig.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Ikke for meg. Katten min tisser ofte utenfor fordi han ikke går langt nok inn i doen, og han sparker sanden ut gjennom åpningen. Hvorfor tror du katten din ville mistrives med en slik do? Fordi han synes det er travelt nok å gå på do. Hoppe opp, ned og ut igjen er noe han sjeldent gidder å gjøre. :gjeiper: Og som nevnt er 1500,- en rimelig stor sum. Kanskje om du fikk med en fornøydgaranti eller noe.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 1500kr? Hadde vært mitt valg om prisen var fornuftig. Den kostet 1098 i dyrebutikken. Dyrt det og, men jeg synes det er verdt det for å slippe å ha tiss og sand utover gulvet.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Fordi han synes det er travelt nok å gå på do. Hoppe opp, ned og ut igjen er noe han sjeldent gidder å gjøre. :gjeiper: Har du spurt ham? Håper det er noen her som har denne doen og som han komme med en anmeldelse.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Har du spurt ham? Håper det er noen her som har denne doen og som han komme med en anmeldelse. Neida, men jeg kjenner katten min. På youtube er det noen videoer med den kattedoen. Her er en, og den ser jo grei ut i bruk.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 Neida, men jeg kjenner katten min. På youtube er det noen videoer med den kattedoen. Her er en, og den ser jo grei ut i bruk. Takk! Den ser flott og renslig ut. Tror jeg tar sjansen og kjøper en nå mens den er på tilbud.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Eller... Kanskje det er litt tullete? Og at det er like greit å bare kjøpe en plastkasse som han må hoppe opp i? Denne koster jo 59,90. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Ja det er uten tvil at det går med et par lapper på design.
Leo Skrevet 5. oktober 2011 #14 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har denne kattedoen til mine to pusefrøkner og den er intet mindre enn genial! En av mine absolutt beste investeringer på dyreutstyrsfronten og det sier ikke så rent lite! Og selv om jeg skulle kunne ønske at jeg kunne si at en plaskasse med høye kanter gjør samme nytten, så gjør den ikke det. En av de smarte tingene med denne doen er at sanden som sitter igjen på potene faller av når katten hopper opp, og evt. setter seg på risten på toppen for å stelle potene. Og det som evt. blir igjen på risten faller ned i doen når man åpner lokket for å tømme den. Uhyre enkel å tømme og holde ren er den også! Åpningen er dessuten stor nok til en katt på 9 - 10 kg. og det burde dekke behovet for de fleste. Så konklusjonen for min del er at til ellevehundre kroner er det løp og kjøp!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #15 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har denne kattedoen til mine to pusefrøkner og den er intet mindre enn genial! En av mine absolutt beste investeringer på dyreutstyrsfronten og det sier ikke så rent lite! Og selv om jeg skulle kunne ønske at jeg kunne si at en plaskasse med høye kanter gjør samme nytten, så gjør den ikke det. En av de smarte tingene med denne doen er at sanden som sitter igjen på potene faller av når katten hopper opp, og evt. setter seg på risten på toppen for å stelle potene. Og det som evt. blir igjen på risten faller ned i doen når man åpner lokket for å tømme den. Uhyre enkel å tømme og holde ren er den også! Åpningen er dessuten stor nok til en katt på 9 - 10 kg. og det burde dekke behovet for de fleste. Så konklusjonen for min del er at til ellevehundre kroner er det løp og kjøp! Min veier 10 kg, så da er det vel en fare for at han er for stor. Kjedelig om han skulle bli sittende fast i do!
Leo Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror ikke størrelsen på katten er noe problem med mindre årsaken til at den er så tung er at den er ekstremt fet. Hvis du ikke fyller i veldig mye sand, er det god plass nedi der. Dachsen min (Stor standard hann) er nok en del større enn katten din og han kommer seg fint gjennom åpningen og får plass oppi. (Nå har han prøvd bare en gang da... Og har man hund som liker å grave i kattesand og synes kattebæsj er interessant, er denne doen intet mindre enn uunnværlig!)
Capricorn Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Er det meningen katten skal ned i det hullet? Tror ikke min hadde likt det.... Får ikke åpnet youtube på denne pc'en.
Gjest badeand1 Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 Min veier 10 kg, så da er det vel en fare for at han er for stor. Kjedelig om han skulle bli sittende fast i do! Er han overvektig? Hvis han er det, burde du slanke han..
Gjest badeand1 Skrevet 6. oktober 2011 #19 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Min veier 10 kg, så da er det vel en fare for at han er for stor. Kjedelig om han skulle bli sittende fast i do! Dobbelpost.. Endret 6. oktober 2011 av mortem
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #20 Skrevet 6. oktober 2011 Er han overvektig? Hvis han er det, burde du slanke han.. Ja, han er overvektig. Det eneste han får å spise er lightfor for kasterte katter. Han får mat når han vil ha og spiser sikkert for mye, men han skal ikke gå sulten. Så lenge han bor hos meg skal ha få spise når han har behov for det. Han var tjukk da jeg overtok ham som omplasseringskatt og er nok vant til å spise mye. Så han skal ikke slankes, nei, selv om han som sagt bare får tilpasset for. Han skal få dø feit og lykkelig og ikke leve sulten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå