Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pådratt meg en lei infeksjon i hoften på venstre side. Løper en del og de siste ukene har jeg økt distansen min. Blitt bedring av Voltaren i nesten en uke og skal fortsette ut uken! Legen sa dette kom til å gi seg, men måtte gi det hvile. Prøvd to ganger å løpe halvparten av distansen min men kjenner det godt. Ikke vondt, men nokså ømt og litt ubehagelig.

Har så lyst å komme igang igjen! Hvile ut uken er sykt... Får ikke spinne en gang jo :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med den type betennelse, men jeg har erfaring med andre betennelser og skader. Mitt råd er at du holder deg i ro! IKKE tren. Da bruker du mye lengre tid på å bli frisk.

Du kan drive lett trening med bevegelser som ikke berører det betente området. Siden din betennelse sitter i hoftregionen begrenser det mulighetene dine mye. Spesielt om du primært trener utholdenhetstrening.

Jeg ville kontaktet fysioterapeut for opptrening slik at du får oppfølging. Slike betennelser kan fort bli sittende lenge siden det er et område som er vanskelig å holde i ro.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt denne betennelsen i 8 måneder. Hvis jeg var deg ville jeg vært dønn i ro de neste ukene. Dette er ikke en betennelse en bør se an. Hold deg i ro, legg is på hoften hver dag, belast området minst mulig. Oppsøk fysioterapeut eller kiropraktor og kom i gang med oppfølging. Det er veldig kjipt om denne blir sittende lenge. Ikke tren!!

Skrevet

8 måneder?! Hjelp... Antar du kanskje ikke var så forsiktig da? Skal holde meg unna løping og spinning denne og neste uke og se det an. Har en kompis som er fysioterapeut. Skal forhøre meg med han!

Skrevet (endret)

8 måneder?! Hjelp... Antar du kanskje ikke var så forsiktig da? Skal holde meg unna løping og spinning denne og neste uke og se det an. Har en kompis som er fysioterapeut. Skal forhøre meg med han!

Det er en typisk betennelse som kan sitte i lenge fordi det er vanskelig å holde betennelse/skadestedet i ro selv uten trening.

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Jeg hadde et litt annet utgangspunkt, og fikk det etter at jeg har vært skjeiv i kroppen etter en ulykke. Jeg peisa i uvitenhet på med trening og ble umiddelbart bedre, men MYE verre på sikt!

Dette er en seig betennelse som er vanskelig å bli kvitt når det først har satt seg skikkelig! Husk å legge is på også, det er en betennelse og den blir bedre av å kjøles ned! :) jeg er bra igjen nå, men må fortsatt tilrettelegge treningen for at det ikke skal blusset opp igjen!

lykke til!

Skrevet

Hadde meg en god tur i fint tempo i dag, kjenner jeg er "sliten" i betennelses området, men ikke smerter. Blitt mye bedre disse dagene. Skal fortsette m en uke til helt rolig. Håper jeg har vært heldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...