Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har langt hår(lengere enn skulderene) hvordan fikk du det? Mitt vokser ikke lengere enn skullderene så stopper det opp hatttttteeeeerrr det. Vil ha langt hår til korsryggen. Det er i tillegg krøllete så vokser ekstremt sakte. Hvordan fikk du langt hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hår ned til midt på ryggen nå. Da håret mitt sluttet å vokse ved skuldrene tok jeg B-vitamintilskudd for hud og hår som du får kjøpt på apoteket. Funket veldig bra for meg. Tidligere har håret mitt blitt tynt når jeg har spart, men nå holder det seg tykt selv om det er langt.

Skrevet

Hm... Kanskje det er noe i kostholdet ditt som gjør at håret vokser dårlig? Mitt hår vokser nesten altfor fort uten at jeg gjør noe spesielt.

Spiser passelig bra mat med næringsstoffer i, kanskje det har noe å si? Bruker vanlig butikkshampo og balsam, vasker håret maks annenhver dag, prøver å gå med det løst så ofte som mulig.

Skrevet

Nordisk hår passer ikke til å være langt, fordi det ofte er tynt.

Gjest Survival
Skrevet

Dere som har langt hår(lengere enn skulderene) hvordan fikk du det? Mitt vokser ikke lengere enn skullderene så stopper det opp hatttttteeeeerrr det. Vil ha langt hår til korsryggen. Det er i tillegg krøllete så vokser ekstremt sakte. Hvordan fikk du langt hår?

Jeg aner ikke hvordan det ble så langt. Klippet meg jo helt "gutte-kort" for noen år siden, og nå er det like langt igjen. Jeg er veldig fornøyd med håret selv da, siden kvaliteten på det er veldig god. Jeg har nesten ikke farget det eller varmebehandlet det. Derfor er hårene sterke uten fliser og sånt. Jeg tror det er litt genetisk betinget, akkurat hvor fort hår vokser(?). Jeg har arvet håret mitt fra mamma som har like langt hår som meg.

Skrevet

Det vokser til skulderene også stopper det:( Har de dumme krøllene så det blir kortere og tar lengere tid å vokse. Jeg er ikke verdens sunneste nei. Men tenker å ta den ølgjær greia som dere snakker så mye om. Vil det hjelpe noe?

Skrevet

Sparte det antar jeg. Jeg har ikke gjort noe spesielt, men det hjelper vel at jeg ikke har hårspray og andre ting i håret som kan slite på det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har alltid hatt langt hår, vokser som fy. Har begynt å ta b vitaminer nå også, røyter veldig. Noen har det, noen har det ikke.

Skrevet (endret)

Jeg har hår til...midjen eller noe sånt nå, og frem til 2 år siden hadde jeg hår til omtrent 10 cm under skuldrene og da bestemte jeg meg for å få Megan Fox/Blake lively/Liv Tyler hår :P og gikk aktivt inn for å få langt og SUNT hår - langt og slitt hår erdirekte stygt. Jeg spiser ganske bra og jeg tar multi-vitaminer, bortsett fra det er det hårpleie som er viktig.Hva som er rett for ditt hår varierer, som noen nevnte tidligere så kan det være at det er greit å bruke produkter man får på Rema, men jeg foretrekker dyrere merker fordi jeg ikke reagerer på disse.

Jeg vasker håret annenhver eller hver 3. dag, og da bruker jeg shampoo og balsam enten fra Joico (volumizing) eller fra Moroccanoil (moisture recovery), og avslutter med Moroccanoil oil treatment i lengdene. 1 gang i uka bruker jeg fuktighetsgivende hårkur (Moroccanoil eller Lee Stafford argan oil) og annenhver uke bruker jeg også en proteinkur (Joico k-pak restorative mask) etterfulgt av fuktighetsgivende (Joico k-pak moisturizing et eller annet). Disse to går veldig bra sammen. Avslutter da med Joico leave-in protective treatment. Etter en kveld på byen eller noe annet hvor jeg har brukt mye produkter i håret bruker jeg Lee Stafford Detox shampoo som renser håret for overflødig produkt. Jeg varmebehandler (hårføner, strittejern, krølltang etc) sjeldent, men om jeg gjør beskytter jeg alltid håret. Da bruker jeg Lee Stafford sin argan oil heat protective spray. Av andre produkter er det stort sett Lee Stafford sine jeg bruker, fordi disse fungerer veldig bra for meg og jeg tror ikke de skader håret. Jeg har kjøpt mine produkter i England eller på nett, da er de mye billigere. Eneste skadelige jeg gjør er å farge håret noe jeg gjør hjemme selv hver 8. uke eller noe sånt, men jeg går bare 1/2 nyanse mørkere enn min naturlige så det er ikke noe drastisk jeg gjør. Jeg klipper håret 3 ganger i året bare for å bli kvitt splitte tupper om jeg har noen, noe jeg sjeldent har etter at jeg begynte med dette regimet.

Dette høres ut som mye jobb, men det er det ikke. Går jo lett sammen med når jeg dusjer uansett. Håret mitt er nå veldig sunt om jeg får si det selv i det at det både er blankt og sterkt, og det er det "trekket" ved meg selv som jeg liker best.

Endret av Chocoholic
  • Liker 1
Skrevet

Håret vokser som regel en gitt lengde, så det er fullt mulig du rett og slett ikke får lengre hår ts. Jeg sparer bare, stusser ikke og bruker veldig sjeldent hårprodukter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hår til...midjen eller noe sånt nå, og frem til 2 år siden hadde jeg hår til omtrent 10 cm under skuldrene og da bestemte jeg meg for å få Megan Fox/Blake lively/Liv Tyler hår :P og gikk aktivt inn for å få langt og SUNT hår - langt og slitt hår erdirekte stygt. Jeg spiser ganske bra og jeg tar multi-vitaminer, bortsett fra det er det hårpleie som er viktig.Hva som er rett for ditt hår varierer, som noen nevnte tidligere så kan det være at det er greit å bruke produkter man får på Rema, men jeg foretrekker dyrere merker fordi jeg ikke reagerer på disse.

Jeg vasker håret annenhver eller hver 3. dag, og da bruker jeg shampoo og balsam enten fra Joico (volumizing) eller fra Moroccanoil (moisture recovery), og avslutter med Moroccanoil oil treatment i lengdene. 1 gang i uka bruker jeg fuktighetsgivende hårkur (Moroccanoil eller Lee Stafford argan oil) og annenhver uke bruker jeg også en proteinkur (Joico k-pak restorative mask) etterfulgt av fuktighetsgivende (Joico k-pak moisturizing et eller annet). Disse to går veldig bra sammen. Avslutter da med Joico leave-in protective treatment. Etter en kveld på byen eller noe annet hvor jeg har brukt mye produkter i håret bruker jeg Lee Stafford Detox shampoo som renser håret for overflødig produkt. Jeg varmebehandler (hårføner, strittejern, krølltang etc) sjeldent, men om jeg gjør beskytter jeg alltid håret. Da bruker jeg Lee Stafford sin argan oil heat protective spray. Av andre produkter er det stort sett Lee Stafford sine jeg bruker, fordi disse fungerer veldig bra for meg og jeg tror ikke de skader håret. Jeg har kjøpt mine produkter i England eller på nett, da er de mye billigere. Eneste skadelige jeg gjør er å farge håret noe jeg gjør hjemme selv hver 8. uke eller noe sånt, men jeg går bare 1/2 nyanse mørkere enn min naturlige så det er ikke noe drastisk jeg gjør. Jeg klipper håret 3 ganger i året bare for å bli kvitt splitte tupper om jeg har noen, noe jeg sjeldent har etter at jeg begynte med dette regimet.

Dette høres ut som mye jobb, men det er det ikke. Går jo lett sammen med når jeg dusjer uansett. Håret mitt er nå veldig sunt om jeg får si det selv i det at det både er blankt og sterkt, og det er det "trekket" ved meg selv som jeg liker best.

Så flink du er. Jeg bør vel ta mer vare på håret mitt kanskje det blir lengere. TS

Skrevet

Jeg har hår ned til korsryggen og gjør egentlig ikke noe spesielt for å få det. Men, jeg lar håret være i fred, bruker ingen stylingmidler andre enn olje i tuppene og shampoo og balsam. Vasker håret annenhver dag og stusser det selv (mamma) 2 ganger i året. Tror det er veldig viktig å holde seg unna kjemikalier og varmebehandling hvis man vil ha sunt og langt hår. Og! Jeg er ikke en sånn jente som går til frisøren og klipper meg hvis jeg MÅ ha en forandring. Da sminker jeg meg bare annerledes :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Jepp, jeg har et digert langt brunrødt hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...