Catfish Skrevet 5. oktober 2011 #1 Del Skrevet 5. oktober 2011 Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 5. oktober 2011 #2 Del Skrevet 5. oktober 2011 Så idet jeg vet, så sidestilles militærtjeneste som arbeid, så du har krav på 2 uker ulønnet permisjon ved fødsel og 12 uker senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bazibaz Skrevet 5. oktober 2011 #3 Del Skrevet 5. oktober 2011 Er det førstegangstjeneste du skal inn til? I så fall ville jeg hørt med VPV, og hvis du ikke kan få det er det sikkert ikke noe stort problem å få utsatt førstegangstjenesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. oktober 2011 #4 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg tror det, men det jeg ville gjort var å kontakte forsvaret og forhørt meg litt omkring dette. Husker desverre ikke mer fra da jeg var inne selv. Familiekoordinater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 5. oktober 2011 #5 Del Skrevet 5. oktober 2011 Vernepliktige mannskaper som avtjener førstegangstjeneste kan ta ut inntil seks uker av sin lønnede fedrekvote. Dette kommer i tillegg til 14 dagers permisjon ifm. eget barns fødsel. Fant dette på nettet, på forsvarsdepartementet sine sider. Så jeg tok feil i mitt forrige innlegg, med mindre de har endret noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Del Skrevet 5. oktober 2011 synes det høres rart ut om du skulle få betalt for permisjon, om du ikke er i permisjon? Høres ut som du prøver å melke velferdsstaten med et slags "loophole". Enten er du i pappaperm, eller så er du i forsvaret, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catfish Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) synes det høres rart ut om du skulle få betalt for permisjon, om du ikke er i permisjon? Høres ut som du prøver å melke velferdsstaten med et slags "loophole". Enten er du i pappaperm, eller så er du i forsvaret, tenker jeg... Neida, det er ikke penger jeg tenker på her. Vil bare få utnyttet mine 10 permuker for å være med familien min hjemme. Når mammaen til babyen er ferdig med sin permisjon, må jeg begynne på min, ellers mister jeg krav på denne, hvis jeg skjønte riktig. Og når hun er ferdig, er det akkurat et halvt år fra jeg har begynt i førstegangstjenesten... Endret 5. oktober 2011 av Catfish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catfish Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 5. oktober 2011 Vernepliktige mannskaper som avtjener førstegangstjeneste kan ta ut inntil seks uker av sin lønnede fedrekvote. Dette kommer i tillegg til 14 dagers permisjon ifm. eget barns fødsel. Fant dette på nettet, på forsvarsdepartementet sine sider. Så jeg tok feil i mitt forrige innlegg, med mindre de har endret noe. Takk for svar, Sophie-Ann! Inntil seks uker? Hva skjer med de resterende 4 ukene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catfish Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg tror det, men det jeg ville gjort var å kontakte forsvaret og forhørt meg litt omkring dette. Husker desverre ikke mer fra da jeg var inne selv. Familiekoordinater Får ikke ringt de i åpningstidene, siden jeg jobber hver dag i samme tider. Ble litt utålmodig på å finne ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 5. oktober 2011 #10 Del Skrevet 5. oktober 2011 Takk for svar, Sophie-Ann! Inntil seks uker? Hva skjer med de resterende 4 ukene? Det kan se ut til at du ikke får de seks ukene i tjenesten, men de kan du vel ta igjen etterpå? Fedrekvoten kan taes ut til barnet fyller 3 år. Hvis mor har opptjent seg rett til foreldrepenger, få du også penger under permisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 5. oktober 2011 #11 Del Skrevet 5. oktober 2011 synes det høres rart ut om du skulle få betalt for permisjon, om du ikke er i permisjon? Høres ut som du prøver å melke velferdsstaten med et slags "loophole". Enten er du i pappaperm, eller så er du i forsvaret, tenker jeg... Hvordan i all verden tolket du deg frem til dette? Han vil jo ha permisjon, og lurer på hvordan det fungerer når det er forsvaret han har permisjon fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. oktober 2011 #12 Del Skrevet 5. oktober 2011 Da ville jeg skrevet en mail og forhørt meg litt derfra. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå