AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Så utrolig mange netter jeg har blitt liggende våken og gruble. Jeg tenker på ting som har skjedd, bekymrer meg for fremtiden, enten det er lengre frem i tid eller planer neste dag. Tenker litt for mye på dagtid også, men det er spesielt irriterende når jeg legger meg og absolutt MÅ sove for å ikke være zombie tidlig neste morgen. Jeg kan være så trøtt som bare det, men jeg blir bare liggende og gruble og vri meg. Så, er det noen der ute som har gode tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan slår dere av tenkeboksen når dere skal sove? Hva får dere til å slutte å bekymre dere om ting? Jeg har prøvd å tenke at "det ordner seg sikkert. Jeg tar det i morgen, for nå må jeg jo sove", har prøvd å slappe av i kroppen, men til ingen nytte. Kan jo også nevne at jeg venter på hjelp for en depresjon. Men til da.. Triks, anyone?
Lutetium 71 Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Så utrolig mange netter jeg har blitt liggende våken og gruble. Jeg tenker på ting som har skjedd, bekymrer meg for fremtiden, enten det er lengre frem i tid eller planer neste dag. Tenker litt for mye på dagtid også, men det er spesielt irriterende når jeg legger meg og absolutt MÅ sove for å ikke være zombie tidlig neste morgen. Jeg kan være så trøtt som bare det, men jeg blir bare liggende og gruble og vri meg. Så, er det noen der ute som har gode tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan slår dere av tenkeboksen når dere skal sove? Hva får dere til å slutte å bekymre dere om ting? Jeg har prøvd å tenke at "det ordner seg sikkert. Jeg tar det i morgen, for nå må jeg jo sove", har prøvd å slappe av i kroppen, men til ingen nytte. Kan jo også nevne at jeg venter på hjelp for en depresjon. Men til da.. Triks, anyone? Ha en notatblokk ved siden av senga kan kanskje hjelpe. Men er du som meg, begynner du bare å tenke på neste ting når du har skrevet ned en ting. Godt mulig du har noe annet "tull" i hjernen, for eksempel ADHD/ADD, da blir det mye tankekjør. Har ADD selv, og det er som om det ikke går an å skru av bryteren til hjernen. Kjenner selv det der at der går fint an å "slå av" kroppen, men ikke hjernen. Kan kan hjelpe med sovemedisiner som inneholder melatonin. For min egen del virker som det er lettere å få "skrudd av" da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå