AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 !Ifølge NSB er det ikke bare-bare å kjøpe to månedskort. For at du skal gjøre det slik, forlanger NSB at du må gå av og på toget ved fylkesgrensen. Det er likevel usikkerhet om du kan gå av og på samme tog eller om du må vente på neste tog" http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4246904.ece Er det noen her som forstår hvorfor man må gå av og på toget, og kan forklare meg det med enklere ord enn det står skrevet her? Jeg tar ikke logikken..
Gjest Hans Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 De ønsker å fortsette å kunne melke dem som reiser langt, og da blir de nødt til å finne en måte å tvinge folk til å kjøpe de dyre billettene. Siden de er statsfinansiert og det eneste alternativet er det ikke så farlig om det er åpenbart helt idiotisk og gir masse dårlig reklame.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Ja skjønner det, men er et noen logisk grunn til at man må gå av og på toget, fysisk?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 !Ifølge NSB er det ikke bare-bare å kjøpe to månedskort. For at du skal gjøre det slik, forlanger NSB at du må gå av og på toget ved fylkesgrensen. Det er likevel usikkerhet om du kan gå av og på samme tog eller om du må vente på neste tog" http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4246904.ece Er det noen her som forstår hvorfor man må gå av og på toget, og kan forklare meg det med enklere ord enn det står skrevet her? Jeg tar ikke logikken.. Det står i artikkelen. "Men senere fikk vi en e-post hvor NSB mener at det ikke holder å gå av og på det samme toget igjen. - Vi ønsker ikke at kundene skal gå av og på igjen. Man kan ikke ha en sammenhengende reise med to ulike billetter. Da må kunden avbryte reisen, og vente til neste tog." Forklaringen er at det ikke er lov å skjøte på billetter. Må være byråkrater som styrer den sjappa..
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Det er fortsatt ikke logisk Når man har to billetter har man jo gyldig billett hele veien..
Cho Kon It Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Det er vel det som er logikken til NSB, at man skal reise på én billett, ikke to.
Cuckold Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) !Ifølge NSB er det ikke bare-bare å kjøpe to månedskort. For at du skal gjøre det slik, forlanger NSB at du må gå av og på toget ved fylkesgrensen. Det er likevel usikkerhet om du kan gå av og på samme tog eller om du må vente på neste tog" http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4246904.ece Er det noen her som forstår hvorfor man må gå av og på toget, og kan forklare meg det med enklere ord enn det står skrevet her? Jeg tar ikke logikken.. At en bedrift som gjennom årtier har leverert et produkt som på ingen måte holder mål og som derfor er så til de grader avhengig av daglig overbærenhet og velvilje fra tusener av passasjerer oppfører seg på denne måten er bare under enhver kritikk. Det vidner om at det ikke bare er manglende bevilgninger til vedlikehold av jernbanelinjer og oppgradering av togparken som er problemet hos NSB, slike kundefiendtlige regler er en indikasjon på at det kanskje også er feil folk i ledelsen. Endret 6. oktober 2011 av Cuckold
Cho Kon It Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Sett hele faenskapen ut på anbud, så kan ikke NSB styre som de vil lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå