Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis ditt barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort hvis du visste ditt barn bare satt foran pc/tv, aldri var noe særlig ute og fikk et generelt dårlig kosthold når det hadde samvær med sin far?

Barnet begynner å få et par ektra kilo. Vi har vært i møter på familiekontoret, skrevet kontrakter, som ikke følges av far.

Barnet er 10 år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hvor ofte barnet er hos far? Er det annenhver uke eller annenhver helg? Er det kun annenhver helg hadde jeg ikke tatt opp noen kamp, men er det snakk om halve livet til barnet så må man bare stå på.

Kanskje helsesøster kan hjelpe?

Skrevet

Det er annenhver uke. Barnet ser selv at dette er feil, men forsvarer ofte far. (vet det er dårlig tegn). Vet at hvis jeg sier at barnet ikke kan være der så mye, kommer det til å bli veldig trist.

Skrevet

Hva tenker du ift helsesøster? Møte med meg, far og henne? :)

Skrevet

Hva tenker du ift helsesøster? Møte med meg, far og henne? :)

Ja, eller bare deg og far først. Snakke om hvilke helsegevinster dere ønsker og hvilke dere kan forvente, rett og slett bli enig om en middelvei begge kan leve med. Helsesøster kan være en rådgiver, en som forteller hva som bør ligge til grunn for god helse. Kanskje far trenger å høre det fra en fagperson?

Skrevet

Jeg er "fagperson" selv, men skjønner at det ikke er like lett å ta i mot råd og kritikk fra x'en. Han er helt enig på familiekontoret. Men uka etterpå har sønnen vår fått med seg en bollepose på skolen, ingenting annet. Vi har også fått tilbakemeldinger på at han ofte er uopplagt fra morgenen av. Fant jo ut at det mest sannsynlig skyldes at far ikke gir han frokost, eller bare en skive med loff.

Skrevet

ta far med på foreldre møte på skolen.her blir kosthold ofte tema,vis ikke det er det jkan du foreslå for lerer at det blir ett tema.det er gitt ut en bok som jeg fikk hjem fra skolens foreldre møte her som heter mathjelp til foreldre.

Skrevet

Bor dere langt unna hverandre? Jeg tenker det kanskje hadde hjulpet om barnet hadde noen faste aktiviteter (fotball, ridning osv) som måtte følges opp også de ukene det var hos faren. Skjønner godt at det frusterer deg, selv om det på en måte ikke er så "alvorlig".

Skrevet

Vi bor et stykke unna hverandre. Han går på to aktiviteter, så han sskal trene to dager i uken. Noen ganger går dette med trening greit, andre ganger dropper far å kjøre..

Hadde dere latt barnet deres være hos far så mye når det er slik det er her? Fryktelig frustrerende synes jeg ;)

Skrevet

Jeg hadde nok redusert samvær om det går,til far skjønner at det er barnets beste det er snakk om.

Skrevet

Ja, vurderer det, men er det "grunn nok"? Vet at sønnen min vil gjerne være der 50%, det er der jeg sliter....

Skrevet

Det er annenhver uke. Barnet ser selv at dette er feil, men forsvarer ofte far. (vet det er dårlig tegn). Vet at hvis jeg sier at barnet ikke kan være der så mye, kommer det til å bli veldig trist.

Hvis gutten selv ser at det er feil å sitte foran tv/pc, kan han ikke gå ut å leke da? Eller får han ikke lov?

• Liker 1
Skrevet

Hvis gutten selv ser at det er feil å sitte foran tv/pc, kan han ikke gå ut å leke da? Eller får han ikke lov?

Han har ingen å leke med der... Desverre. Alle kameratene hans bor her jeg bor.

Skrevet

Du sier barnet er 10år.

Barnet ser selv dette og framdeles er dette et problem??

Hva med å si at barnet smører seg mat til skolen selv, jeg gjorde det siden jeg var 8år..

Barnet kan jo bare skru av PC. knappen heter "power" og har ON/OFF som oppgave.

Synes dette er å skylde meget mye på far.

Gutten bør kunne vise ansvar til en viss grad over seg selv som 10år gammel. Selv en gutt på 8 klarer det å skru av, når han mener det blir for mye eller føler for bevegelse.

Samme gjelder mat, yngre barn en dette klarer også meget fint å ernære seg om de er sulten.

Snakke kan de som regel også, så er jo bare for gutten å si til far at han vil ha annet brød eller kanskje bestemme en middag?

Gi barnet ansvar og oppgaver så skal du se noe ordner seg selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...