Namine Skrevet 5. oktober 2011 #1 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) hei! Jeg tenkte det kunne vært litt artig med en morsomme skilt/bilder og stedsnavn-tråd. Om det finnes fra før av, får dere bare si i fra. Jeg kan starte: Selv om det ikke staves helt likt, kan jeg jo bare se for meg hva engelsktalende turister tenker når de ser dette skiltet. I tillegg syntes jeg stedet Jokkmokk, som er et svenskt tettsted, har et veldig artig navn. :gjeiper: Og jeg måtte flire litt første gangen jeg så Rynkeby juicen. Sender ballen videre, og spør; Har du noen artige stedsnavn, skilt eller lignende? Endret 5. oktober 2011 av Namine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lurer på hva en finner her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2011 #3 Del Skrevet 5. oktober 2011 Danmark er et oppkomme av stedsnavn som er rare i norske øyne. Sædballe og Tullebølle er noen av mine favoritter. Andre danske godbiter finner man her. Kvikkjokk i Sverige er heller ikke helt borte... (Uff, så barnslig humor ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 5. oktober 2011 #4 Del Skrevet 5. oktober 2011 jeg liker skrukkefylla, horevika eller homo eller til hellvete! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 5. oktober 2011 #5 Del Skrevet 5. oktober 2011 gokk er det også et sted som heter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 5. oktober 2011 Danmark er et oppkomme av stedsnavn som er rare i norske øyne. Sædballe og Tullebølle er noen av mine favoritter. Andre danske godbiter finner man her. Kvikkjokk i Sverige er heller ikke helt borte... (Uff, så barnslig humor ) Herregud, nå lo jeg høylytt! *naboene må tro jeg er gal* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 5. oktober 2011 #7 Del Skrevet 5. oktober 2011 Gruppa "foreningen for artige skilt" på Facbook har mange godbiter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 5. oktober 2011 jeg liker skrukkefylla, horevika eller homo eller til hellvete! Seriøst, er det steder som heter det? Hvor får folk det fra? Hmm, hva skal vi kalle dette stedet? jo, Skrukkefylla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 5. oktober 2011 Dritarsteinranden i buskerud har jo også et spenstig navn. Også denne da, verdens lengste stedsnavn! Taumatawhakatangihangakoa-uauotamateaturipukakapikimaunga-horonukupokaiwhenuakitanatahu ligger forøvrig i New Zealand. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Del Skrevet 5. oktober 2011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Del Skrevet 5. oktober 2011 Her jeg bor er det et sted som heter Fittjedalen, dere kan jo tenke dere hva folk tenker når de hører det ordet for første gang fort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 5. oktober 2011 Her jeg bor er det et sted som heter Fittjedalen, dere kan jo tenke dere hva folk tenker når de hører det ordet for første gang fort hehe, huff da. ja, jeg vet jo hva jeg tenkte i alle fall. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 5. oktober 2011 #13 Del Skrevet 5. oktober 2011 Seriøst, er det steder som heter det? Hvor får folk det fra? Hmm, hva skal vi kalle dette stedet? jo, Skrukkefylla! jaaa, det er faktisk steder her i norge som heter det dine forslag var jo ikke særlig "bedre" da! (eller mindre morsomme da!) jeg har en liten ting for å huske morsomme/ teite stedsnavn, så jeg har kommet på noen flere: -Der ute og Der oppe det er 2 steder da! i Aust-Agder! -utro -grisen -Ræva i Gildeskål -Skitholvollen -fitten ( i fitten så finnes Fitten hall ) -Huttiheita er det faktisk et sted i arendal som heter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 6. oktober 2011 #14 Del Skrevet 6. oktober 2011 Som flere har nevnt, findes det mange festlige stedsnavn i Danmark. Jeg skulde gjerne ha bodd i Ølstykke eller Bag Klitten. Forøvrig synes jeg det er festlig at et av Danmarks mest berømte moselik heder "Gravballemanden". Bøllemose bliver forøvrig ofte "omskrevet" til Bollemose. Dere kan jo gjette hvorfor.... En liden oversikt over "søde" danske stedsnavn findes her: http://svein.biz/danmark.html På Nesodden findes en vei som heder Promilleveien. Det er sikkert festlig når man er lidt tilsjasket, å hoppe ind i en drosje, og be om å blive kjørt dit. ("Ha, ha...kan du ikke bare si hvor du skal....?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hehe, sant det nozmonster, de er vel like merkelige alle sammen i grunn. Giacomo_P: haha, Ja, jeg hadde vel som taxisjåfør stussa litt over å kjøre til promilleveien, hvor skal du etter det liksom, kardemommeby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 6. oktober 2011 mye poeng med det svære skiltet altså, får jo ikke med seg den egentlige beskjeden omtrendt en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
humalla Skrevet 12. mai 2013 #17 Del Skrevet 12. mai 2013 Må le av denne altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå