Gå til innhold

Parterapi/familievernkontor/samlivsekspert

Gjest mia

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på alle disse?

Vet dere om noen som tar gratis samtale for par i bruddets aller heteste? (i trondheim).

Tar det lang tid å få komme til en slik samtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er forskjellen på alle disse?

Vet dere om noen som tar gratis samtale for par i bruddets aller heteste? (i trondheim).

Tar det lang tid å få komme til en slik samtale?

Tilbudene på Familievernkontorene er gratis. Ventetid må du spørre om når du ringer, det varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Noen som har kommet seg godt etter slike samtaler? Er opp i et utroskapsbrudd som er ganske voldssomt. Full av krangling som har bygget seg opp og støpt seg på oss over lengere tid. Er det håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer som AB jeg for denne.

Vi har god erfaring med familievernkontoret, men bakdelen er at det kan være lang ventetid. Dette vet du ikke før du ringer.

Terapeuten vår er en herlig dame, og jeg gjorde et poeng ut av det i starten at også sambo skulle være konfortabel med henne. (jeg ville ikke være i den posisjonen senere at han brukte dette mot meg).

Vi har vært til 5 avtaler, og har egentlig brukt de på å snakke om hvordan ting har vært opp til nå og klargjort hva det er som foregår. Utroskap er feks et mye mer avgrensa problem en det vi jobber med. Nå måtte vi vente 6 uker på neste time pga stor pågang, og terapeuten vår ble faktisk utrolig lei seg for dette. Men nå når vi skal tilbake så begynner vi mer aktivt med å jobbe med kommunikasjonen oss imellom. Skal få litt øvelser og vi skal ha en diskusjon foran kamera, for så å se på det etterpå og analysere vår egen væremåte og reaksjonsmønster ovenfor hverandre.

Jeg tror absolutt det er håp så lenge der er kjærlighet. Om den har blitt skremt bort eller man har gått i dritten for lenge så kan løpet være kjørt. Mener nå jeg. Og for de som opplever at kjærligheten døde så tror jeg faktisk ikke forholdet hadde stått livet ut uansett. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lang ventetid på FV kontorene og jeg tror ikke mm har ubegrenset med gratis timer hos dem. Da hadde jeg heller lagt noen penger i en privat terapeut. Kan anbefale Frode Thuen hvis du bor i Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært gjennom et utroskapsbrudd med høyt konfliktnivå . Vi fikk etter ca 6 måneder time på FV kontoret . Samtalene der var preget av konflikten , men det var sunt for oss å ha en nøytral person som ordstyrer . Bruddet vårt var endelig , men den stygge konflikten har gitt seg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere sliter med samlivet annbefaller jeg boken men er fra mars kvinner er fra venus og boken og bloggen marriedmansexlife.com. Spesielt den siste.

Reuniting.info har også hjulpet mange par tilbake sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...