AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Sitter med en tanke på hvordan ser landet ut om 50 år. med tanken på kriminalitet og straffer. sånn det er i dag er ikke bra nok spør du meg. pga jeg synes det er så trist og høre om feks . gamle mennesker som ikke tør gå ut omtrent pga de er livredde for å bli ranet,slått ned osv. jenter som ikke tør gå alene,pga de er redde for å bli voldtatt . gutter som er redde for å bli offer for blind vold . familier som er redde for at man skal bli utsatt for ran i hjemmet. familier som er redde for at barna skal bli utsatt for overgrep. å det bare fortsetter. jeg mener staten er delaktig i all kriminalitet som skjer. å burde stått til ansvar av folket... pga straffene som er per i dag er så latterlige lave at de kriminelle ikke tar "skade" av de. feks. om man voldtar en jente. som man faktisk har bevis der man er skyldig. så kan man ende opp med 3 mnd fengsel.. hvor er rettferdigheten i den straffen? jenta lik ødelagt for livet- gjerningspersonen fri etter 3 mnd og kan gjøre det igjen mot ei annen dame.. n mann blir utsatt for blind vold på byen. han faller i asfalten med hodet og blir delvis ødelagt. må bukte tid på å lære og gå og snakke igjen osv. gjerningspersonen slipper med bot og 60 dagers ubetinget... rettferdighet hvor? ett barn blir utsatt for overgrep. ødelagt for livet ut. gjerningspersonen får 2 års fengsel... man dreper en person. man får 12 år. men slipper ut etter 6 år. osv osv osv. så over til norske fengsler. enkelte fengsler i norge er sykt bedre enn hva jeg bodde i når jeg var student. jeg hadde ikke flislagt bad ,nye vegger ,flatskjerm , osv . å de får betalt for å bo der. samt de oppsparer seg pensjon... er nok mange som går rundt med en tanke at. fengsel er ikke så ille,så om man havner der så hva så... burde man i det minste ikke kommet til ett høl. ett sted man fryktet for å havne. at man tenkte,fengsel nei takk pga måten fengselet er på.. å burde man ikke miste retten til pensjon når man har gjort noe kriminelt? om man skaffer seg inkasso så får man jo ikke lån,pga man blir jo straffet for sine egne handlinger... og straffemålingene... om man utfører blindvold. og man har faste bevis på dette. og satt straffen til 5 år. minimum.. hva ville skjedd da. alle som var "bråkmakere" ville vell ha tenkt seg om engang til før man laget bråk... voldtekt. minimum 30 år. pga man ødelegger ett liv faktisk. regner med voldtekter ville falt. og alle de som ikke ble friske ville sittet inne og fått eventuelt hjelp der. drap da. jeg mener øye for ett øye burde vært innført. men kun om man hadde opplagte saker der man ikke fant noe tvil i hvem som var skyldig... hadde man drept noen da? ja noen ville det. men de ville ikke fått muligheten til å drepe igjen. å da har man kanskje reddet noen liv..
Kipepeo Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Det verste et levende vesen kan bli frarøvet, er friheten sin. Norske fengsler er fine fengsler, men at noen kan ønske å komme inn i en bygning man blir kontrollert, overvåket og stengt inne i, tror jeg ikke på. Dog er jeg absolutt enig i strengere straffer og større konsekvenser for den kriminelle. Det fungerer dessverre dårlig med dagens sittende regjering. 1
Wolf Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Mye strengere straffer og lavere terskel. Forbrytelser skal ikke lønne seg.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Og kanskje utlevere utenlandske kriminelle til deres eget land, slik at de ikke nyter godt av lave straffer og fine fengsler i naive Norge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå