Enimot Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Håper noen forstår problemstillingen, selv om den kanskje er litt sær. Har puslet litt med nettdating den siste tiden, og skrevet med noen menn som aldri har vært i forhold tidligere. Det er ikke noe problem i seg selv. De fleste av disse mennene er opptatt av at de er trofaste, og ønsker det samme tilbake fra en kjæreste. Det er jo veldig positivt, på papiret hvertfall. Men jeg klarer ikke å la være å tenke; hvordan kan de vite at de er trofaste, hvis de aldri har vært i et forhold? Går det egentlig an å vite det? For alt man vet kan det jo hende at de ikke egner seg til å være i et forhold overhode, at de kjeder seg fort og går tilbake ut på jaktmarkene. Er det med trofasthet noe bare "alle sier", kan man i det hele tatt stole på det?
Gjest Regza Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Regner med det er noe de bare sier for å tiltrekke seg så mange som mulig. Ingen vil vel si "Jeg troooor jeg er trofast, men det får vi vel finne ut av" 1
Enimot Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2011 Regner med det er noe de bare sier for å tiltrekke seg så mange som mulig. Ingen vil vel si "Jeg troooor jeg er trofast, men det får vi vel finne ut av" Det hadde jo vært veldig realt da, men selvfølgelig kanskje ikke så lurt. Æsj, den nettdatingen er vanskelig. Skulle ønske jeg hadde litt bedre radar for å sile ut de gode fra de mindre gode. Har på følelsen at de som lykkes med nettdating er de som er spesielt gode på akkurat det; å se faresignalene tidlig. Men det kommer vel kanskje med prøving og feiling.
Ellekvelle Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Man kan jo ha det som en verdi, noe man av prinsipp ønsker å etterfølge. Men verden har jo blitt litt rar da, når vi må pressisere noe sånt, som på mange måter burde vært en selvfølge og ikke noe man skulle behøve å ta stilling til på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg "visste" før jeg var i noe forhold at jeg var trofast av natur. Det handler om verdier og holdninger. Jeg har alltid ment at det ikke finnes noen god unnskyldning for utroskap. Er man i et elendig forhold der man finner gode grunner for å ha seg med andre så er det eneste riktige å avslutte forholdet før man er sammen med andre. Samme verdigrunnlag har jeg fortsatt etter flere års samboerskap. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har aldri vært i et forhold og jeg vet at jeg er trofast. Som en annen Anon sier. Det er snakk om verdier og holdninger. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Det er jo forskjell på å ikke være trofast, og det å "ikke egne seg til å være i et forhold overhode, at de kjeder seg fort og går tilbake ut på jaktmarkene." Man kan vel godt ikke egne seg til å være i forhold, evt ikke funker med den man blir sammen med og man kjeder seg og vil ut av forholdet, uten at det betyr man ikke er trofast når man først er i et forhold.
Rofl Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg vet at jeg er trofast da jeg aldri kunne vært utro mot noen jeg elsket. Viste dette før jeg var i forhold også. Er ikke så vanskelig det. 3
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Det er ikke vanskelig å være trofast før man blir fristet. Og dette gjelder for alle. Dermed må man ta forholdsregler. Legg merke til dette uttrykket forhold-s-regler. 2
Gjest "gjest" Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Vel, hvis du er en god venn, så er du antageligvis også en god kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 De fleste kan nok si fra hjertet at man er en trofast type, men om det gjenspeiler seg i livet er noe helt annet. Hvorfor ?? Stabile følelser er en ting, fristelser en annen, og problemer i forholdet er det tredje. Disse ingrediensene påvirker oss alle, og hvordan det utvikler seg hos mennesker er forskjellig. Det er også større sjanse for utroskap idag enn det var for 30 år siden. Da taler også statsistikken for at det ikke er enkelt å være trofast hele tiden. De fleste vil nok med storsinn, godt mot og kjærlig vilje tillegge seg en egenskap om å være trofast. Selv når ikke samboerskap/kjæresteforhold er utprøvd. Selv uten at dette er noen form for selvbedrag så vil mennesket allikevel tro det beste om seg selv. Det er dog tvilsomt om mennesket er skapt trofast av natur.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg var trofast av natur helt til den dagen jeg plutselig fant meg selv i senga med en annen mann, så etter min mening kan man aldri vite. 1
Rofl Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Om jeg skulle ha vært utro måtte det ha vært ved å bli voldtatt. Selv om det lå en naken jente på sengen min som bare ba meg om det hadde jeg ikke gjort det. Kunne aldri ha vært så slem mot en annen person
Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 forhåndsregler? Neida, det er ingenting som heter forhåndsregler. Jeg tror Steinar har skrevet som han har gjort for å poengtere en dobbeltbetydning.
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Neida, det er ingenting som heter forhåndsregler. Jeg tror Steinar har skrevet som han har gjort for å poengtere en dobbeltbetydning. Jeg skrev som jeg gjorde for å poengtere at det må finnes regler i forhold, ja. Forholdsregler. Imidlertid er nok også forhåndsregler et velbrukt uttrykk av mange. Altså at man setter opp reglene på forhånd. Som blir mye det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå