AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har en kronisk sykdom som har nedsatt arbeidsevnen min betraktelig. Denne sykdommen oppsto i ungdomsårene, altså før jeg søkte om studielån. Jeg har slitt mye de siste årene, og er 65 studiepoeng forsinket i forhold til Lånekassen. Så jeg tror ikke jeg kan få mer studielån før jeg henter dette inn. Men jeg har ikke klart å fullføre noen studiepoeng de siste 3 årene pga sykdommen, og har ikke klart å jobbe så mye heller (har tjent ca 50.000 kr i året). Det jeg lurer på er om jeg kan ha rett til rentefritak i Lånekassen pga min kroniske sykdom? Eller er det sånn at man ikke kan få rentefritak så lenge man er forsinket i utdanningen? Hvis jeg kan søke om rentefritak, er foreldelsefristen 3 år. Kan jeg evt. søke for flere år om gangen siden jeg har vært syk så lenge?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Heiser denne opp igjen. Er det noen som har erfaringer med dette?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Du kan søke på bakgrunn av inntekt og så langt tilbake som Lånekassa godkjenner. Ikke på bakgrunn av en kronisk lidelse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Takk for svar, men som jeg leser ut fra vilkårene på Lånekassen sine sider så må jeg ha hatt fulltidsarbeid med svært lav inntekt i minst 12 mnd for å kunne søke på bakgrunn av inntekt. http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Inntekt/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå