AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har en kronisk sykdom som har nedsatt arbeidsevnen min betraktelig. Denne sykdommen oppsto i ungdomsårene, altså før jeg søkte om studielån. Jeg har slitt mye de siste årene, og er 65 studiepoeng forsinket i forhold til Lånekassen. Så jeg tror ikke jeg kan få mer studielån før jeg henter dette inn. Men jeg har ikke klart å fullføre noen studiepoeng de siste 3 årene pga sykdommen, og har ikke klart å jobbe så mye heller (har tjent ca 50.000 kr i året). Det jeg lurer på er om jeg kan ha rett til rentefritak i Lånekassen pga min kroniske sykdom? Eller er det sånn at man ikke kan få rentefritak så lenge man er forsinket i utdanningen? Hvis jeg kan søke om rentefritak, er foreldelsefristen 3 år. Kan jeg evt. søke for flere år om gangen siden jeg har vært syk så lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Del Skrevet 6. februar 2012 Heiser denne opp igjen. Er det noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Del Skrevet 7. februar 2012 Du kan søke på bakgrunn av inntekt og så langt tilbake som Lånekassa godkjenner. Ikke på bakgrunn av en kronisk lidelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Del Skrevet 7. februar 2012 Takk for svar, men som jeg leser ut fra vilkårene på Lånekassen sine sider så må jeg ha hatt fulltidsarbeid med svært lav inntekt i minst 12 mnd for å kunne søke på bakgrunn av inntekt. http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Inntekt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå