Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei meg og fortvilet. Denne gangen hadde jeg virkelig håpet at det skulle klaffe, min CBFM viste max den 22.09 men i dag to dager før ikm har jeg begynt å blø :( Så det er vell TR som er på vei.. igjen..!:(

Vi har vært prøvere i over et år nå, jeg har vært gravid to ganger, men begge endte i SA rundt uke 6. Problemet mitt er at jeg jobber på båt, men vet aldri når jeg må dra, så derfor mister vi noen av forsøkene våre (grusomt når tanten kommer og jeg vet at jeg ikke er hjemme til å prøve neste gang, og at jeg derfor kanskje ikke kan prøve igjen på 2 mnd).

Jeg blir jo så klart veldig stresset av alt dette, og har derfor vært hos legen min å pratet med han om hva jeg kan gjøre, men han sier at jeg ikke kan sykemeldes eller noe slik, fordi å prøve å bli gravid var ikke godnok grunn. Jeg er avhengig av å ha inntekt, og det å søke om permisjon for å være hjemme å lage barn vil være veldig vanskelig å få til :(

Så har jeg på toppen av alt sykluser som er veeeldig lange, to perioder siden hadde jeg el på dag 24, denne perioden hadde jeg el på dag 26 :(

Jeg er så og lei meg og fortvilet av å holde på med alt dette, uten at jeg blir gravid, så jeg lurer egentlig litt på om jeg har en vrien lege, eller om det er noe annet jeg kan gjøre? Kan det pergo hjelpe meg å få syklusen ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemelding får du ikke uansett, det er mange som er i liknende situasjon, og ikke kan prøve hver måned. Dessverre kan det da ta litt lengre tid å få full klaff. Så fastlegen din er ikke vanskelig i det hele tatt.

Du har forsøkt i et år og hatt to SA? Da vet dere at du har eggløsning og at han kan befrukte deg. Det er ganske gode odds. Sannsynligvis har dere bare hatt maks uflaks to ganger. Etter tre aborter har du rett på utredning for habituell abort, da skal fastlegen hjelpe deg med henvisning videre.

Det å starte med Pergo når du har eggløsning av deg selv og har klart å bli gravid to ganger bør dere unngå. Pergo gir en del bivirkninger. I tillegg kan pergo hos en som har eggløsning av seg selv gjøre det vanskeligere å bli gravid. Det kan klusse til egen syklus, og det kan medføre tynnere livmorslimhinne slik at egget vanskeligere fester seg. Abortrisikoen er også noe forhøyet dersom man blir gravid i pergosyklus. Men det er fullt mulig at du finner en gynekolog som er villig til å gi det et forsøk.

Foreløbig må dere nok bare ta tiden til hjelp og prøve på egenhånd en stund til. Går det flere prøveperioder uten at noe skjer, eller dere opplever en ny SA, skal fastlegen hjelpe deg med henvisning videre til gynekolog, og mannen din bør ta en sædprøve. Lykke til med videre prøving :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...