Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2003 #41 Skrevet 7. desember 2003 Sex blir ikke "mindre spesielt" når man har hatt flere partnere. Sex kan ikke brukes opp. Sex med den man elsker og kjenner godt er noe HELT annet enn sex med en "fremmed". ONS-sex feks. er ikke særlig intimt, og likner virkelig ikke opplevelsen av sex med en som er glad i deg, somkjenner deg og vet hva du liker etc. Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hva som er "prisverdig" med å vente med sex. Virkelig ikke.
Gjest agurk Skrevet 7. desember 2003 #42 Skrevet 7. desember 2003 Jeg har ikke bare hatt en partner, men jeg har kun hatt sex med menn som jeg har vært glad i! Det har vært like spesielt med alle gangene.
Gjest Abelone Skrevet 7. desember 2003 #43 Skrevet 7. desember 2003 Jeg mener at man skal ha sex med den man binder seg til, fordi sex hører til ekteskapet. Selv klarte vi ikke å leve i overensstemmelse med disse verdiene, og hadde mye sex før vi giftet oss. Sex med bismak. Jeg var redd for at dette skulle ødelegge for oss, at bismaken skulle være der alltid.... Det ble IKKE sånn, heldigvis!!! Vår sex har utviklet seg hele tiden, og vi har det rett og slett kjempegodt etter 12 år. Vi har sex nesten hver dag nå, men det går litt i bølger. Spennende sex på mange måter. Så jeg tror rett og slett at man trenger mye øvelser med samme partner for å bli riktig god i sex... sånn har det iallefall vært med oss. Selv om jeg hele tiden har syntes vi har hatt god sex... så er det MYE BEDRE nå enn for 10 år siden.
Pusekatt Skrevet 7. desember 2003 #44 Skrevet 7. desember 2003 Sex blir ikke "mindre spesielt" når man har hatt flere partnere. Sex kan ikke brukes opp. Sex med den man elsker og kjenner godt er noe HELT annet enn sex med en "fremmed". ONS-sex feks. er ikke særlig intimt, og likner virkelig ikke opplevelsen av sex med en som er glad i deg, somkjenner deg og vet hva du liker etc. Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hva som er "prisverdig" med å vente med sex. Virkelig ikke. VELDIG enig!!!
Gjest Bertine Skrevet 8. desember 2003 #45 Skrevet 8. desember 2003 å påstå at kristne gifter seg unge bare for å få "lov" å ha sex er bare tull. om noen gjør, vil jeg si at ekteskapet er basert på helt feil ting! jeg gifter meg ung, fordi jeg ELSKER kjæresten min, og han elsker meg. vi fungerer godt sammen, vi kan snakke/fortelle hverandre alt og det er dette vi vil! selv om mange kristne gifter seg tidligere enn vanlig... trenger det å være noe negativt? jeg syns ikke det! kristne prioriterer kanskje livet litt anderledes enn andre, og så lenge vi er lykkelige er vel det bra? uansett så har jeg mine erfaringer, og mitt syn på livet, uten at jeg vil legge meg bort i hva andre gjør. det viktigste er å gjøre det DU føler er rett. og jeg mener fremdeles at jeg skulle ønske jeg ventet... men det er kanskje lett å være etterpåklok når en vet hvordan det er??
coda Skrevet 8. desember 2003 #46 Skrevet 8. desember 2003 Jeg har mange, mange kristne venner, og jeg kjenner bare et eneste par som giftet seg for tidlig, selv om mange var veldig unge. Jeg kjenner ingen som giftet seg kun for å få sex - det tror jeg er en myte. Mange kristne er vokst opp med ganske klare tanker om hva et ekteskap er, og tar ikke lett på valget. De jeg kjenner som giftet seg tidlig er stort sett de lykkeligste parene jeg kjenner, de gjorde det fordi de elsker hverandre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå