AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Har begynt på mitt andre brett med Diane p-piller, og føler at p-pille kilone kommer snikene... Føler meg skikkelig oppblåst og økt apetitt, ikke bare et sterkt søtsug, men også at jeg er mer sulten, spiser mer enn hva jeg gjorde. Noen som har noen tips? Hvordan kan jeg stoppe dette? Prøver å ta meg i det, men føler at kiloene kommer snikende, og at jeg ikke innser at jeg spiser litt mer, drikker litt mer, spiser godteri litt oftere før det er for sent. Er så kjedelig, for er normalt veldig flink og spiser sunt, drikker bare vann, nå har jeg plutselig ikke lyst på vann overhodet, bare ting som er søtt, juice eller hva som helst. NOT GOOD Håper noen har noen gode tips å komme med
Gjest *Maja* Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Har begynt på mitt andre brett med Diane p-piller, og føler at p-pille kilone kommer snikene... Føler meg skikkelig oppblåst og økt apetitt, ikke bare et sterkt søtsug, men også at jeg er mer sulten, spiser mer enn hva jeg gjorde. Noen som har noen tips? Hvordan kan jeg stoppe dette? Prøver å ta meg i det, men føler at kiloene kommer snikende, og at jeg ikke innser at jeg spiser litt mer, drikker litt mer, spiser godteri litt oftere før det er for sent. Er så kjedelig, for er normalt veldig flink og spiser sunt, drikker bare vann, nå har jeg plutselig ikke lyst på vann overhodet, bare ting som er søtt, juice eller hva som helst. NOT GOOD Håper noen har noen gode tips å komme med Det er hormonene i pillene som spiller kroppen din et puss og i starten må du lure kroppen. Du må nok bare bite i det sure eplet og komme deg gjennom dette. Det er som når noen slutter å røyke, de får en trang til å erstatte røyken med mat; En må bare finne viljen til å la være. Det kan nok være lurt å begynne å trene, samt spise små jevne måltider slik at du ikke får svingende blodsukker. Om søtsuget skulle bli for ille så spis noe frukt. En neve mandler er også kjent for å stagge søtsuget. Lag gjerne en deilig fruktsalat. Husk også å drikke mye vann, da kroppen kan forveksle dehydrering med sult.
rigelgutten Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg bruker mercilon og kiloene bare øker og øker.. Har begynt å trene men virker ikke som det hjelper. Hva gjøre ? prøve å bytte merke ? Jeg kan ikke bli feit..
Gjest Bartenina Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 http://www.klikk.no/helse/article329729.ece Og krom (fås kjøpt hos helsekost og apotek tror jeg) skal visstnok hjelpe mot søthunger i allefall :-) Men jeg er akkurat likedan... huff, dumme p-piller.. Men jeg vet at det hjelper til meg å svette/trene noen dager i uka. Mp bare finne motivasjonen først Lykke til!
Gjest *Maja* Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg bruker mercilon og kiloene bare øker og øker.. Har begynt å trene men virker ikke som det hjelper. Hva gjøre ? prøve å bytte merke ? Jeg kan ikke bli feit.. Vel, en må finne "sin" pille. Jeg går på Loette28 og har ingen bivirkninger. Hadde ikke det med Trionetta heller. Men er du sikker på at det pillene som gjør at du legger på deg? Noen får mer apetitt av p piller, og noen får depresjon=lettere å trøstespise.
Gjest Navifairy Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg gikk på Loette fra April til Oktober i fjor. I den perioden la jeg på meg 12kg. I oktober fikk en nær venninne av meg blodpropp, og hun gikk også på Loette ppiller. Jeg er litt hysterisk, så jeg ble litt engstelig av dette og bestemte meg for å bytte ppiller. Jeg fikk Cerazette ppiller av legen min, og fra oktober til februar gikk jeg ned 5kg. Var veldig glad for å se at vekten gikk nedover, men jeg merket veldig godt at kroppen holdt på mer vann enn vanlig. Jeg ble også veldig deprimert av disse pillene. Jeg er vanligvis ei positiv og livsglad jente, så legen anbefalte meg å bytte ppiller igjen for å se om de kunne være grunnen. Nå har jeg gått på Mercilon ppiller siden februar i år. Jeg har gått ned alle de 12kg jeg la på meg, har sjeldent masse vann i kroppen og humøret er som normalt. Jeg tror alle må finne "sin" pille. Alle reagerer forskjellig. Ei venninne av meg går på Cerazette og har ingen bivirkninger i det heletatt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Uff, akkurat nå fikk jeg lyst til å hive alle pillene i søppla Takk for tips Maja, jeg spiser allerede ofte, gulrot og andre grønnsaker jeg kutter opp. Spiser allerede en håndfull nøtter om dagen, helst mandler, i tilegg til dette spiser jeg frokost, lunsj og middag, dette er også sunne ting, spiser ofte fisk og masse grønnsaker til. Jeg spiser fortsatt alt dette, men itillegg melder godtesuget seg. Men jeg kan nok trene mer ja, har en ganske aktiv jobb, og går tur hver dag med 2 hunder, men ikke mer, så kan definitivt gjøre noe der. Kanskje jogge eller trene hjemme. Jeg drikker også mye grønn te, og det skal jo være vanndrivende? Men det virker som kroppen holder mer på vann, som noen nevner her. Tenker at kroppen min ikke takler pillene så godt, og at jeg kanskje like gjerne burde slutte, at dette ikke var noe for meg. Men får vel prøve litt til. Merkelig hvordan kroppen roper etter dritt, har overhodet ikke lyst på brokkoli og fisk, men heller pasta (som jeg ALDRI spiser) og da MASSE pasta. Har forresten prøvd krom tabletter for mange år siden, merket ingen forskjell. Takk for tips, jeg får vel bare prøve å TVINGE meg selv til å spise sunt, det var faktisk mamma som nevnte at jeg spise litt mer enn vanlig, større porsjoner etc. Hadde altså ikke merket det selv, det er vanskelig å se det selv syntes jeg, alt skjer så gradvis og kiloene kommer snikende. ts
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Hei TS. Jeg får også enorm appetitt av diane, samt at jeg blir deprimert. For min del nyttet det ikke å "tvinge meg til å spise sunt", hjernen overstyrer det for å si det på den måten. Jeg bare MÅ ha. Jeg skjønner at det kan være vanskelig for noen å forstå, når de ikke har opplevd det selv. Jeg har sluttet på diane, aldri mer.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Hei TS. Jeg får også enorm appetitt av diane, samt at jeg blir deprimert. For min del nyttet det ikke å "tvinge meg til å spise sunt", hjernen overstyrer det for å si det på den måten. Jeg bare MÅ ha. Jeg skjønner at det kan være vanskelig for noen å forstå, når de ikke har opplevd det selv. Jeg har sluttet på diane, aldri mer. Jeg skjønner Har bestemt meg for å droppe det. I'm done! Vet ikke om det er mulig, men har ikke tatt pille på to dager, og føler meg mye bedre, liksom helt vanlig igjen. Så... TAKK diane for at du gjør at jeg setter uendelig pris på hvor deilig det er å føle at jeg har kontroll over kroppen min. Jeg vil bestille ny time hos legen, og si at jeg ikke kan eller vil gå på diane, han må kunne gi meg et annet alternativ. Sist jeg var der ville han bare gi meg diane, det må da være noe annet for dårlig hud? Han mente jeg ikke hadde så dårlig hud, men skal spørre om jeg kan få en sånn antibiotika kur. Kommer nok aldri til å gjøre dette igjen! Lever heller et liv med kondomer og litt kviser, enn å gå rundt som en alt etende diane zombie ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå