Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det fins en type jobb man kan ha, hvor man innehar stillingen kun i form av faglig kompetanse og resultater, hvor sosiale "ferdigheter," sosial aksept, det å innordne seg kun spiller en underordnet eller uvesentlig rolle. En jobb hvor man hverken må like mennesker, eller ha ansiktsuttrykk som signaliserer at man er samarbeidsvillig og hyggelig. En jobb hvor du kan gå rundt som rottegift i verden, men tjene penger ved at du får jobben unna. Er det noen som har noen ideer? Fins det en slik jobb på disse breddegrader? Parkeringsbetjent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada, jobber som ikke driver med kundeservice og som folk flest ikke vil ha.

kloakkarbeider er jo en start, greit betalt er det også.

Skrevet

Søskenbarnet mitt er HELT uten sosiale ferdigheter. Har også depresjoner og sosialangst som gjør at han har problemer med å si hei til familien når han er på besøk, og han jobber faktisk, i et dataselskap. Han ble riktignok skvist ut av lederstillingen han hadde, men er fortsatt en grei inntekt vil jeg tro. :)

Skrevet

Søskenbarnet mitt er HELT uten sosiale ferdigheter. Har også depresjoner og sosialangst som gjør at han har problemer med å si hei til familien når han er på besøk, og han jobber faktisk, i et dataselskap. Han ble riktignok skvist ut av lederstillingen han hadde, men er fortsatt en grei inntekt vil jeg tro. :)

Du må innordne deg i et dataselskap. Du kan ikke bare kalle sjefen for en dass, gå hele dagen og se sur ut, programmere i ruby når ting skal skrives i java, osv. Du kan ikke kalle medarbeidere for patetiske søppelhuer. Du kan ikke sitte på jobben og si at det eneste som er galt med Anders Behring Breivik er at han ikke klarte å plaffe ned Gro Harlem Brundtland, etc. Du kan ikke ha fullstendige kontraverdier. Er du freelance-programmerer så kanskje. Men da er det nok for dyrt å bo i Norge, og da blir du utkonkurrert av en eller annen inder.

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Hvorfor lurer du på dette?

Utover det: er du flink nok i et arbeid som er ettertraktet nok, kan du behandle folk som du selv vil.

Skrevet

Åja, det er såppas ille du tenker. Nei, hvis du tenker på så ille vil jeg tro at eneste mulighet er å starte opp for seg selv, og se hvordan det går. Vil tro enhver jobb krever innordning i form av å ta i mot innstrukser og gi et nogen lunde hyggelig svar når du blir pratet til.

Skrevet

Hvorfor lurer du på dette?

Utover det: er du flink nok i et arbeid som er ettertraktet nok, kan du behandle folk som du selv vil.

Hva legger du i ettertraktet?

Selv eneste legen i indre reinsdyrfitta av finnmark kan ikke tillate seg å ligge med pasienter.

... Heismontør?

Skrevet

Telefonselger!

Du kan tjene fett, og den eneste sosiale egenskapen du trenger er å være en god løgner

Skrevet

Du må innordne deg i et dataselskap. Du kan ikke bare kalle sjefen for en dass, gå hele dagen og se sur ut, programmere i ruby når ting skal skrives i java, osv. Du kan ikke kalle medarbeidere for patetiske søppelhuer. Du kan ikke sitte på jobben og si at det eneste som er galt med Anders Behring Breivik er at han ikke klarte å plaffe ned Gro Harlem Brundtland, etc. Du kan ikke ha fullstendige kontraverdier. Er du freelance-programmerer så kanskje. Men da er det nok for dyrt å bo i Norge, og da blir du utkonkurrert av en eller annen inder.

Nå skal jeg la være å skrive dette i java, bare på PUR FAEN!!!!!!

Skrevet

Avisbud, jobbe i varehus med å pakke samme saker, bruke scanner og sette ting der det skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...